اجتماعیپیشنهاد سردبیر

بهبود 27 بیمار مشکوک به کرونا در آستارا / وضعیت هم‌چنان سفید است

آوای سبز: شهرستان آستارا نیز مانند دیگر شهرستان‌های استان گیلان وارد دوازدهمین روز از جدال با ویروس کرونا شده و طی‌این‌مدت با بسیج مردم و حضور مسئولین در صحنه از پیش‌روی و همه‌گیرشدن ویروس کووید ۱۹ در نوار مرزی استان گیلان جلوگیری به عمل آمده است.

تعطیلی مساجد، تالارهای عروسی، مدارس، کاهش ساعات کار ادارات و نیمه‌تعطیل بودن بازار ازجمله پیامدهای ویروس کرونا در غربی‌ترین نقطه از استان گیلان است که در آستانه سال جدید با خانه‌نشین کردن مردم، صدمات جبران‌ناپذیری به اقتصاد شهرستان و دخل و خرج بازاریان وارد کرده است.

ضدعفونی و گندزدایی مستمر ادارات، معابر پرتردد، خودروهای سبک و سنگین، اماکن دانشگاهی و مدارس ازجمله اقداماتی است که در راستای پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا در دستور کار ستاد مدیریت بحران شهرستان آستارا قرارگرفته و نماینده عالی دولت بر حسن اجرای آن نظارت می‌کند.

مأموران نیروی انتظامی و هنگ مرزی شهرستان آستارا نیز طی‌این‌مدت، ۶۰۰ لیتر الکل ضدعفونی‌کننده و دوهزار عدد دست‌کش یک‌بارمصرف احتکارشده کشف و با هدف تنظیم نیازهای بهداشتی و درمانی مردم و جامعه درگیر آن را در اختیار شبکه بهداشت و درمان این شهرستان قرار داده‌اند.

توزیع پنج‌هزار عدد ماسک و دست‌کش رایگان توسط پویش مردمی «نجات شهر» و توزیع چهارهزار عدد ماسک رایگان توسط پایگاه آموزش پیش‌گیری از بیماری کرونا واقع در چهارراه حکیم‌نظامی از جمله اقدامات خیرخواهانه‌ای است که توسط خیرین و بسیج مردمی شهرستان آستارا صورت گرفته است.

کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا نیز با حضور در جمع فرهنگیان، رانندگان، کارمندان دولت، اساتید دانشگاه، طلاب، روحانیون، مرزبانان، بازاریان و امدادگران هلال‌احمر با هدف ترویج فرهنگ خودمراقبتی، راه‌های پیش‌گیری از ویروس کرونا و علائم آن را به مردم آموزش داده‌اند.

بالغ‌بر ۸۰ هزار نفر از اتباع آذری و ایرانی متردد از مرز زمینی شهرستان آستارا و بیش از ۱۵ هزار دستگاه خودرو در ورودی استان گیلان در محور آستارا-اردبیل به لحاظ تب‌سنجی موردپایش قرارگرفته و از ورود افراد مشکوک به بیماری کرونا و آنفلوآنزا به استان گیلان خودداری به عمل آمده است.

قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، نانوایی‌ها، هتل‌ها، مراکز اقامتی و رستوران‌ها در راستای پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا کنترل و پایش‌شده و به بانک‌های دولتی و خصوصی ابلاغ‌شده دستگاه‌های خودپرداز و دیگر سطوحی که ارباب‌رجوع با آن ارتباط دارد را روزانه ضدعفونی و گندزدایی کنند.

ابر و باد و مه و خورشید و فلک در شهرستان آستارا دست‌به‌دست هم داده‌اند تا از پیش‌روی و همه‌گیرشدن ویروس کووید ۱۹ در غربی‌ترین نقطه از استان گیلان جلوگیری کنند و طبق آمارهای ارائه‌شده از سوی ستاد مدیریت بحران، وضعیت این شهرستان در قیاس با دیگر شهرستان‌های استان بسیار خوب است.

حسن رستم‌زاد رئیس شورای تأمین شهرستان آستارا نیز با بیان اینکه از ۶۰ بیمار مشکوک به آنفلوآنزا و کرونا تاکنون ۲۷ نفر بهبودیافته و مرخص شده‌اند، گفته است: رعایت بهداشت فردی و محیط عمومی و پرهیز از تجمعات غیرضروری می‌تواند در راستای پیش‌گیری از شیوع ویروس کرونا مفید باشد.

به نقل از فارس، ویروس کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری هم‌چون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. تب شدید، تنگی نفس، درد عمومی بدن، سرفه‌های خشک، آب‌ریزش بینی و گلودرد از جمله علائم ابتلا به بیماری کرونا اعلام شده است.

براساس اعلام جامعه پزشکی کشور درحال‌حاضر هیچ واکسنی برای جلوگیری از عفونت ncov -۲۰۱۹ وجود نداشته و بهترین راه پیش‌گیری از ابتلا به بیماری کرونا رعایت بهداشت فردی، تقویت سیستم ایمنی بدنی و پرهیز از تجمعات غیرضروری عنوان شده است.

انتهای پیام /

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا