پیشنهاد سردبیر

آخرین تحولات جنگ اوکراین

شبکه الجزیره اعلام کرد: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کاروان ارتش روسیه برای تصرف کی یف پایتخت اوکراین به حرکت در آمده است.

به گزارش آوای سبز ، شبکه الجزیره در خبری فوری اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهد کاروان ارتش روسیه به طرف کی‌یف پایتخت اوکراین حرکت کرده است.

 تهدید شرکت‌های چینی از سوی آمریکا
آمریکا تهدید کرد شرکت‌های چینی را که محصولات فنی در اختیار روسیه قرار دهند، تحریم خواهد کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه روسیا الیوم، آمریکا شرکت‌های چینی را که محدودیت‌ها علیه صادرات به روسیه را به چالش می‌کشند، به محرومیت از تجهیزات و برنامه‌های آمریکایی که پکن در صنعت تولیدات به آن‌ها نیاز دارد، تهدید کرد.
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه
اتحادیه اروپا تحریم‌های خود را علیه روسیه و بلاروس به علت حمله نظامی گسترده به خاک اوکراین افزایش داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، فرانسه که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا بر عهده دارد امروز اعلام کرد بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا، امروز چهارشنبه تصمیم گرفتند تحریم‌های اقتصادی- مالی و اقدامات محدودیت زا تنبیهی خود علیه روسیه و بلاروس را بیشتر کنند.
از جمله تحریم‌های اقتصادی- مالی جدیدی که اتحادیه اروپا علیه روسیه اعلام کرده است می‌توان به اخراج سه بانک بلاروسی از جامعه جهانی ‏ارتباطات ‏مالی میان بانکی، سوئیفت، اشاره کرد.
 مخالفت روسیه با طرح ۶ ماده‌ای انگلیس
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: طرح شش ماده‌ای نخست وزیر انگلیس یکی دیگر از تلاش‌های غرب علیه روسیه است و ارزش بررسی ندارد.
وی افزود:ابتکار مربوط به تاسیس “گروه بین المللی برای حمایت از اوکراین” که از طرف بوریس جانسون ارائه شده است، از نظر ما، تلاشی دیگر برای تشدید اقدامات غرب علیه روسیه است. رهبران انگلیسی به صراحت گفته اند که این نیرو‌ها اقدامات بشردوستانه انجام خواهند داد، در حالی که آن‌ها هنوز به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه گفت:با این روند مشخص است که مقامات انگلستان علاقه چندانی به عادی سازی روابط با روسیه ندارند. شاید آن‌ها در نهایت متوجه شوند که سیاست هایشان صرفاً عوارض جانبی ندارد بلکه هم امنیت منطقه‌ای و هم شرایط اقتصادی اروپا را در معرض خطر قرار می‌دهد. انگلیس تصمیم خود را گرفته است، اما اجازه بدهید خلاصه بگویم این طرح چندان ارزش بررسی ندارد.

مسکو مالیات طلا را حذف کرد
به گزارش آر تی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن، اشخاص حقیقی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای خرید طلا، معاف هستند.
این اقدام با این هدف صورت می‌گیرد که از شهروندان روسی که به دنبال سرمایه گذاری در روبل هستند، حمایت شود.
بحران انرژی کنونی شبیه شوک نفتی ۵۰ سال پیش است
«برونو لومر» وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اعلام کرد بحران انرژی که اکنون به علت حمله نظامی گسترده روسیه به خاک اوکراین، در جهان به وجود آمده است شبیه شوک نفی سال ۱۹۷۳ است.
وزیر اقتصاد فرانسه افزود: ممانعت از افزایش قیمت گاز در فرانسه که قرار است به کل سال تسری پیدا کند دست کم برای دولت ده میلیارد یورو هزینه در پی خواهد داشت. این در حالی است که کل کمک هزینه‌ای که دولت برای بخش انرژی در نظر گرفته است کمتر از ۲۰ میلیارد یورو است.
اعزام مزدوران خارجی به اوکراین
شبکه المیادین گزارش داد: کشور‌های غربی تحت عناوین مختلف، هزاران مزدور را از جمله از مناطق در کنترل گروه‌های افراطی در سوریه، به اوکراین اعزام می‌کنند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین: ناتو در حالیکه اعلام می‌کند قصد ندارد به طور مستقیم علیه روسیه در اوکراین وارد عمل شود، به شیوه‌های مختلف در این جنگ مشارکت دارد. از جمله این شیوه ها، ارسال محموله‌های سلاح و تجهیزات جنگی و میلیارد‌ها دلار کمک به نظام کی‌یف است و جنگجویانی را به اوکراین اعزام می‌کند.
مقامات بلندپایه اوکراینی اعتراف کردند ده‌ها هزار جنگجوی خارجی به این کشور آمده اند، همانطور که در سوریه رخ داد و کشور‌های دشمن دمشق، جنگ جهانی به راه انداختند و یگان‌هایی را از اتباع و هویت‌های مختلف برای تقویت جنگ علیه ارتش سوریه اعزام کردند تا نقش، هویت و جایگاه شام را تغییر دهند.

 نروژ توانایی افزایش صادرات گاز ندارد
به گزارش پایگاه اینترنتی «آر تی», نخست وزیر نروژ اعلام کرد این کشور که دومین تامین کننده بزرگ گاز اروپاست ، نمی تواند صادرات انرژی برای تامین اتحادیه اروپا را افزایش دهد.
در بحبوحه بحث ها درباره اینکه اروپا باید تلاش کند خود را به طور کامل از انرژی روسیه مستقل کند، «یوناس گار استور» نخست وزیر نروژ خاطر نشان کرد: نروژ با حداکثر ظرفیت خود (گاز) ارسال می کند.
وی اضافه کرد: ما نمی توانیم برای افزایش از یک روز به یک روز دیگر تصمیم گیری کنیم , چرا که (تولید) بر اساس میدان های موجود تولید در حداکثر ظرفیت خود قرار دارد.
 ارسال کمک های بشر دوستانه روسیه به استان خارکیف
کاروانی حامل ۱۲۰ تن کمک انسانی از استان تولا در روسیه وارد استان خارکیف در اوکراین شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، وزارت امور اضطراری روسیه کمک‌های انسانی در اختیار دنباس و دیگر شهر‌های اوکراین قرار داد.
این محموله‌ها شامل کمک‌های غذایی، آب آشامیدنی، دارو، لباس و زیرانداز می‌شود.

بی میلی اروپا برای همراهی با امریکا در تحریم انرژی روسیه
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، کشور‌های اروپایی همراهی سریع با آمریکا برای تحریم نفت و گاز روسیه را به سبب آسیب‌های آن بسیار دشوار می‌دانند.
دولت‌های اروپایی اعلام کردند پاسخ فوری به درخواست‌های آمریکا برای تحریم واردات نفت و گاز از روسیه فعلا و بخصوص با توجه به افزایش بی سابقه قیمت آن، دشوار است.

رئیس دوما: هزینه تحریم‌های روسیه بر دوش اروپاست
به گزارش اینترفکس، «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه اعلام کرد تحریم‌های اعمال شده اروپا علیه روسیه، باعث اعمال هزینه بر کسب و کار‌ها و شهروندان عادی کشور‌های این اتحادیه خواهد شد، و این به نفع آمریکاست.
ولودین در مطلبی در کانال خود در پیام رسان تلگرام نوشت: واشنگتن مشخصا با افزایش تحریم‌ها علیه انرژی روسیه، به دنبال اشغال بازار‌های اروپایی است. سهم نفت آمریکا که به اروپا منتقل می‌شود، هشت درصد است و سهم گاز آن شش درصد. افزایش قیمت‌های انرژی همچنین بخشی از این طرح است. همه این هزینه‌ها در آینده توسط کشور‌های اروپایی پرداخت خواهد شد، که مجبور خواهند بود سوخت فسیلی را از آمریکا، به بهایی بالاتر بخرند. همه این فشارها، به دوش شرکت‌ها و شهروندان اروپایی خواهد بود.
نگرانی آمریکا از فاش شدن اطلاعات بیولوژیک اوکراین
«ویکتوریا نولاند» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در کنگره تاکید کرد برخی آزمایشگاه‌های تحقیقات شیمیایی و بیولوژیک در اوکراین وجود دارد که به هر قیمتی شده نباید اجازه داد اطلاعات موجود در این پایگاه‌ها به دست ارتش روسیه بیفتد.
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت فدراسیون روسیه در ارتباط با حقایق فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین، راه اندازی سازوکار مشاوره زیر نظر کنوانسیون منع سلاح‌های بیولوژیکی و سمی (BTWC) را مستثنی نمی‌کند.
آمریکایی‌ها نگران هستند روسیه به اطلاعات این پایگاه‌ها دست یابد موارد بسیار خطرناکی در این پایگاه‌ها وجود دارد که آمریکایی‌ها می‌دانند اگر فاش بشود ممکن است برایشان بسیار گران تمام شود و این کشور با محکومیت بین المللی مواجه شود.
روسیه وجود آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین را تهدیدی مستقیم برای امنیت خود می‌داند.
تحریم‌های جدید روسیه و بلاروس
شبکه خبری الجزیره اعلام کرد «اورسلا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد تحریم‌هایی علیه بانک‌های بلاروس و صادرات حوزه فن آوری دریانوردی به روسیه وضع خواهد شد.
هشدار روسیه درباره پیامد‌های کمک نظامی به اوکراین
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: روسیه از طریق سفارتخانه‌های خود، به برخی از کشور‌ها درباره مسئولیت آن‌ها در قبال پیامد‌های کمک نظامی به اوکراین یا ارسال سلاح یا اعزام نیروی داوطلب به این کشور هشدار داده است.
 ضرورت آگاهی از برنامه بیولوژیک اوکراین
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: سخنگوی کرملین می‌گوید جهان باید از واقعیت درباره برنامه بیولوژیک در اوکراین آگاهی پیدا کند. روسیه همچنان ضامن قابل اعتماد درباره امنیت انرژی در اروپا و جهان باقی خواهد ماند.
 کرملین: آمریکا اعلان جنگ اقتصادی کرده است
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، سخنگوی کرملین گفت: آمریکا جنگ اقتصادی علیه روسیه اعلام کرده است. شاهد بی ثباتی در بازار انرژی هستیم که نمی دانیم تا کجا ادامه خواهد داشت. روسیه از منافع خودش در سایه تحریم های غرب دفاع خواهد کرد.
زلنسکی: شرکای خارجی عامل فاجعه انسانی
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت: شرکای خارجی اگر منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین ایجاد نکنند، مسئول فاجعه انسانی در کشور خواهند بود.
فدراسیون روسیه امروز را روز آتش‌بس کریدور بشر دوستانه اعلام کرده است
به گزارش بخش فارسی زبان خبرگزاری اسپوتنیک، از ساعت 10:00 صبح امروز به وقت مسکو، روسیه آماده ارائه کریدورهای بشردوستانه از تعدادی از شهرهای اوکراین، از جمله کی یف است.
مسکو: جایگاه خود را در بازار گاز اروپا حفظ خواهیم کرد
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو بنا ندارد از جایگاه خود به عوان منبعی موثق در تأمین گاز بازار اروپا کوتاه بیاید.
«دمیتری بریچفسکی» مدیر همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه روسیه امروز با بیان این خبر افزود، شرکتهای روسی بر اساس توافقات امضاء شده به تعهداتشان عمل می کنند.
پیش از این ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حکمی خواستار تدابیر ویژه اقتصادی در بخش اقتصاد خارجی روسیه شد تا امنیت کشور آسیب نبیند. در این حکم توصیه شد در زمینه صادرات و واردات در سال 2022 بر اساس فهرستی که کابینه مشخص می کند عمل شود.
وی تأکید کرد تحریم ها علیه روسیه هرگز نیازهای شخصی هموطنان را با مشکل مواجه نخواهد کرد.
چین ، ناتو را مسئول تنش بین روسیه و اوکراین دانست
 چین ناتو را مسئول تنش بین روسیه و اوکراین دانست.


نیروهای دونتسک: کنترل کامل شهر وولنوواخا را در دست گرفتیم

نیروهای دونتسک در شرق اوکراین اعلام کردند کنترل شهر وولنوواخا را به طور کامل در دست گرفتند و نیروهای اوکراینی، سلاح های خود را زمین گذاشتند.


جنگ اوکراین قیمت سوخت را در آمریکا به شدت افزایش داده است

خبرنگار شبکه سی بی اس نیوز گزارش داد جنگ اوکراین باعث شده که قیمت سوخت در آمریکا به شدت افزایش بیابد.


کشف مقادیر زیادی تسلیحات در نیروگاه هسته ای زاپاروژیا

نیروهای گارد ملی روسیه از کشف و ضبط بیش از 500 قبضه سلاح از جمله تسلیحات سنگین در نیروگاه هسته ای زاپاروژیا خبر دادند.

انگلیس یک هواپیمای روسی را توقیف کرد

 انگلیس یک هواپیمای روسی را به عنوان بخشی از تحریم های جدید بخش هوانوردی روسیه توقیف کرد .


زاخارووا: سخنان زلنسکی قابل اعتماد نیست

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به سخنان رئیس جمهور اوکراین گفت با توجه به « وضعیت خاصی » که ولودیمیر زلنسکی دارد، نمی توان به او اعتماد کرد.


ارتش روسیه حمله به نیروگاه اتمی زاپروژیا را خنثی کرد

خبرگزاری اسپوتنیک در خبری فوری گزارش داد: ارتش روسیه حمله به نیروگاه اتمی زاپروژیا را خنثی کرد .


کشته شدن ده نفر در بمباران شهر سورودونستک

خبرگزاری فرانسه در خبری فوری از کی‌یف به نقل از یک مقام محلی اوکراینی مدعی شد در بمباران شهر سورودونستک “Severodonestk” اوکراین، 10 تن کشته شدند.


 تصاویری از پیشروی نیروهای توپخانه ای روسیه

 وزارت دفاع روسیه تصاویر جدیدی منتشر کرد که پیشروی نیروهای توپخانه ای روسیه را در چارچوب عملیات نظامی ویژه در اوکراین نشان می دهد.

روسیه استفاده از دلار را کاهش داد

روسیه استفاده از دلار را در ذخایر و پرداخت های خارجی در بحبوحه تحریم ها کاهش داد.


 کمیسیون اروپا: در زمینه ممنوعیت واردات انرژی از روسیه از بایدن پیروی نمی کنیم

 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه نمی تواند از اقدام آمریکا در ممنوعیت ورود انرژی از روسیه تبعیت کند اما کمیسیون اروپا از برنامه اش برای کاهش اتکای خود به تأمین سوخت روسیه طی امسال خبر داد.

ادامه حملات توپخانه‌ای اوکراین به لوهانسک و دونتسک

 جدایی طلبان در لوهانسک در شرق اوکراین اعلام کردند حملات توپخانه ای ارتش اوکراین به سه ساختمان مسکونی در این منطقه آسیب رساند.
جدایی طلبان در دونتسک هم از کشته شدن 26 غیرنظامی و زخمی شدن 145 نفر در حملات توپخانه ای ارتش اوکراین به مناطق این جمهوری در 20 روز گذشته خبر دادند.


 وزیر خارجه ترکیه: بیش از ۱۳ هزار شهروند ترکیه را از اوکراین خارج کردیم

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد کرد: ۱۳ هزار و ۱۲۰ شهروند ترکیه را از اوکراین خارج کردیم .


 سفیر روسیه: آمریکا نگران آشکار شدن آزمایشات بیولوژیک خود در اوکراین است

 سفیر روسیه در واشنگتن گفت: آمریکا از آن می ترسد که عوامل بیماری زایی که در آزمایشگاه های بیولوژیک اوکراین نگهداری می کند به دست روسیه بیفتد و در این صورت، آمریکا به نقض توافقنامه ممنوعیت تسلیحات بیولوژیک متهم شود.


 آمریکا دو سامانه موشکی پاتریوت به لهستان می فرستد

سخنگوی فرماندهی آمریکا در اروپا گفت به دستور وزیر دفاع و به درخواست متحدان لهستانی ما, ژنرال ولترز فرمانده نیروهای آمریکا در اروپا به ارتش آمریکا در اروپا و آفریقا دستور داد بار دیگر دو سامانه موشکی پاتریوت در لهستان مستقر کنند.

تصاویر ماهواره‌ای حاکی از حرکت کاروان ارتش روسیه به طرف کی‌یف است

شبکه تلویزیونی الجزیره در خبر فوری گزارش داد: شرکت مکسار اعلام کرد تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهد کاروان ارتش روسیه به طرف کی‌یف پایتخت اوکراین حرکت کرد.

بورل: بیش از این نمی‌توانیم به زلنسکی کمک کنیم

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تاکید کرد این اتحادیه نمی تواند بیشتر از این به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین کمک کند.
بورل گفت: اتحادیه اروپا هر چه را که به اوکراین وعده داده بود، در اختیار این کشور قرار داد. شاید ولودیمیر زلنسکی انتظار اقدامات بیشتری داشت، اما اتحادیه اروپا هر کاری می توانست انجام داد.

 

آزاد سازی یک روستا در لوهانسک

روستای کریمسکه  در لوهانسک از تسلط نیروهای اوکراینی خارج شد.

بیش از ۲۰۰ خارجی از منطقه خرسون اوکراین خارج شدند

میخائیل میزینتسف، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد مسکو بیش از 200 شهروند خارجی را از مناطق خطرناک خرسون اوکراین تخلیه کرده و این در حالی است که اوکراین همچنان تمایلی به مشارکت در روند تخلیه ندارد.

 

مخالفت با درخواست اوکراین 

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت واشنگتن نمی‌تواند از پیشنهاد اعزام جنگنده های میگ ۲۹ به اوکراین از طریق لهستان حمایت کند.پیش از این زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین از آمریکا درخواست کرده بود که از طریق لهستان جنگنده های میگ ۲۹ در اختیار بگیرد./صداوسیما


 هشدار روسیه درباره احتمال رسیدن بهای نفت به بشکه‌ای 300 دلار

 معاون نخست وزیر روسیه گفت: بهای نفت ممکن است به بشکه ای 300 دلار برسد.

 روسیه: آتش بس از ساعاتی دیگر

ارتش روسیه اعلام کرد از ساعت 10 امروز و با اهداف بشردوستانه در خارکیف، کی‌ یف، ماریوپل و سومی آتش بس برقرار خواهد بود.

ترکیه اعلام کرد قصد ندارد واردات نفت از روسیه را متوقف کند

ترکیه اعلام کرد قصد ندارد واردات نفت از روسیه را متوقف کند.

قدردانی زلنسکی از آمریکا و انگلیس
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت: از انگلیس به خاطر مواضعش در قبال اوکراین قدردانی می کنم.

همچنین از رئیس جمهور بایدن برای اتخاذ تصمیمات ویژه تحریم بخش انرژی روسیه تشکر می کنم. تحریم واردات نفت و گاز از روسیه این کشور را تضعیف می کند.

 

کد ویدیو

فعالیت نیروگاه هسته ای زاپروژیا طبیعی است

بر اساس اعلام نیروهای روسی، فعالیت‌های عادی نیروگاه هسته ای ژاپروژیا ادامه دارد و میزان تشعشعات رادیو اکتیو در آن نرمال است.

 

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا