پیشنهاد سردبیرفرهنگی

مدیر مجتمع رفاهی همت خواه: مکانیت مجتمع رفاهی همت خواه با امکانات املش ولی جزئی از لنگرود تعیین تکلیف شود

به گزارش آوای سبز، املش در فصل بهار بهترین وضعیت جغرافیایی را دارد و فضای سرسبز و دلنشین کوه ها و جنگل های سرسبز آن لطافتی خاص به روح های لطیف انسان‌ها می‌دهد. بی شک دیدن مناظر طبیعی این مکان زیبا، نگاه هر دوست‌دار طبیعتی را به شدت مجذوب خود می‌کند.

“اَملَش” شهری واقع در استان گیلان است که در ۱۶ کیلومتری شهرستان‌های رودسر و لنگرود قرار دارد. املش از شمال به رودسر و لنگرود، از جنوب به سیاهکل و رودسر، از شرق به رودسر و از غرب به رودسر و سیاهکل محدود است. فاصله شهر املش تا مرکز استان گیلان، شهر رشت ۷۵ کیلومتر می باشد که از نظر زمانی حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه فاصله دارد.
تاریخ تمدن املش بر اساس کاوش های باستان شناسی به هزاره‌های اول و دوم قبل از میلاد می رسد. املش به دلیل وجود رودخانه شلمان رود و راکد بودن آب این رودخانه، در گذشته به «ابلش» یا «ام لش» معروف بوده و بعدها به املش تغییر نام داده است.

املش از نظر ژئومورفولوژی و ناهمواری ها به سه منطقه جلگه ای، کوهپایه ای و کوهستانی تقسیم شده و بخش جلگه ای از آبرفت های رودهای شلمانرود، کیارود و رود کهنه گویه به وجود آمده که شهر املش بر مخروط افکنه شلمانرود بنا شده است.

مناطق جلگه ای و کوهپایه ای دارای آب و هوای معتدل خزری و مناطق کوهستانی دارای زمستان های سرد و پوشیده از برف، یخبندان و تابستان های خنک و ملایم است. مجاورت شهر املش با رودخانه شلمانرود و به علت راکد بودن آب این رودخانه باعث گردید تا در گذشته مردم املش عمدتاً در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت داشته باشند. محصولات عمده کشاورزی این منطقه برنج، چای، گندم، فندق، مرکبات. گیاهان دارویی، فراورده‌های دامی و عسل و ابریشم هستند. اما قسمت اعظم زمین‌های کشاورزی زیر کشت چای و برنج است و محصولات چای املش حدود ۳۲٪ کل تولید کشور می‌باشد.
وقتی به مکانهای دیدنی و طبیعت بکر سفر می کنید مطمئناً نیاز به جای جهت اقامت دارید تا بتوانید لحظاتی مرفه را پشت سر بگذارید که نشریه سراسری آوای سبز اقامتگاه و مجتمع رفاهی و مسکونی همت خواه را به شما مخاطبان معرفی می کند .

پایگاه خبری آوای سبز در سوالی از حسین همت خواه املشی مدیریت مجتمع همت خواه درخصوص امکانات رفاهی مجتمع سوال کرد که وی گفت: اینجا پنج واحد سوئیت مجهز همراه با سرایدار داریم با انواع غذاهای محلی مثل باقالی قاتوق، میرزا قاسمی، انواع ماهی سفید، قزل آلا و …، فسنجان و بخصوص ترش واش قاتوق که از جمله غذاهای بومی است که مواد اولیه سبزی آن نیز از جنگل های همین منطقه بدست می آید و انواع غذاهای غیرمحلی که توسط میهمانان سفارش داده شود در خدمتشان هستیم.

همت خواه افزود: در زمینه کار سفال و صنایع دستی هم که در اینجا هرچیزی که ممکن است با سفال ساخته شود داریم و صرفا صنایع دستی گیلان را ارائه نمی دهیم بلکه صنایع دستی از شهرها و استانهای دیگر هم عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه به مسافرین عزیز که به ما مراجعه می کنند خدماتی را ارائه می دهیم گفت: از جمله خدمات ما درصورت لزوم راهنما به ایشان داده می شود و حتی ماشین های آفرود داريم که در اختیارشان قرار می گیرد و می توانند جاهای دیدنی و بسیار بکری که حتی در مخیله مسافران هم نمی گنجد را تماشا کنند.

مدیر مجتمع همت خواه با اشاره به زیبایی های خدادادی منطقه اذعان داشت: این منطقه بسیار بکر و زیباست و با این وجود هیچگونه ترافیکی در اینجا وجود ندارد و از همه میهمانان عزیز خواهش میکنم که به این منطقه ما سری بزنند و ما هم با امکاناتمان در خدمت رسانی حاضریم.

همت خواه به جاهای دیدنی شهرستان املش اشاره کرد و اظهار کرد: از جمله ییلاقات املش، تالاب زربیجار، چشمه آب معدنی لوزان، غار تلاین، غارتلابن گورج و هفت خم تله سره، غار سیاه استخر، منطقه ییلاقی خصیب دشت، منطقه جنگلی خرما، پارک جنگلی هلو دشت، سه شنبه بازار املش، روستای بلوردکان، روستای تابستان نشین، روستای حسین آباد و روستای زرچاک، قاضی دشت و… و جایی به زعم مسافران دریاچه ابر که وقتی به آن منطقه می روید گویی تمام گیلان زیر پای شما قرار دارد و بسیار فوق العاده است.

وی با وجود زیبای های منطقه به برخی از مشکلات عدیده منطقه  اشاره کرد و گفت: آب رودخانه شلمان رود که سرچشمه اش از چشمه ناتشکوه است پل کیازنیک املش را برد و در اثر این حادثه ما مدتی از کسب و کار متضرر شدیم. یکی از درخواست های ویژه ما ساخته شدن پل کیازنیک است و کمی بیشتر به این روستا رسیدگی شود چرا که هنوز آسفالت نیست که البته مکان ما آسفال می باشد ولی این روستا که با یک پل به املش وصل می شود آسفالت نیست و اینجا در واقع از روستاهای لنگرود به حساب می‌آید و در واقع نام این مکان ما سه راهی بلوردکان است.
همت خواه با اشاره به‌ اینکه آب و برق و گاز ما از املش است ولی جزئی از روستای بلوردکان لنگرود محسوب می شویم افزود: ما چندین بار با استاندار و حتی وزیر کشور صحبت کردیم که این چند محله را جز شهرستان املش قرار دهند که متاسفانه ترتیب اثر داده نشد.

سفال و صنایع دستی گیلانه
انواع سفال و صنایع دستی و ظروف سنتی و مدرن
اجاره سوئیت
به مدیریت : همت خواه، تراضی
آدرس: گیلان، املش ، جنب پل کیازنیک، مجتمع همت خواه
شماره تماس:
۰۹۱۱۳۴۳۹۵۶۴

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا