اقتصادیپیشنهاد سردبیر

پیگیری های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی جهت تسریع در اجرای پروژه‌های زیرساختی ملی از طریق مقامات کشور

آوای سبز: دکتر محمد ولی روزبهان، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه ی پیگیری های خود به منظور تسریع در اجرای پروژه های منطقه بویژه پروژه اتصال راه آهن سراسری به بندرکاسپین با دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دفتر کار ایشان دیدار کرد.

به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان در این دیدار با ارائه گزارشی از پیشرفت پروژه، بر عزم جدی سازمان متبوع خود در پیگیری برای سرعت بخشیدن به فرایند اجرای پروژه مزبور از مراجع ذی‌ربط تأکید کرد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه نیز با تأکید بر لزوم تسریع در اتصال خط ریل سراسری به مجتمع بندری کاسپین، دستورات لازم جهت سرعت بخشیدن به پروژه مزبور را به دستگاه های ذی ربط صادر نمود.

دیدار با دکتر عدل، معاون فنی و امور زیربنایی و دکتر جغتایی، رئیس مرکز پایش و آمار سازمان برنامه و بودجه کشور از دیگر برنامه دکتر روزبهان در سازمان برنامه و بودجه بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه برنامه های خود همراه با معاون فنی و زیربنایی سازمان در تهران با دکتر خیرا… خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور دیدار و در نشست تخصصی با وی در خصوص ساز وکارهای تسریع در این پروژه مهم ملی کشور که در قالب توافق نامه ای از سوی دو سازمان در حال اجرای می باشد به بحث و تبادل نظر پرداخت.

لازم به ذکر است اتصال خط ریل سراسری از ایستگاه پیربازار رشت به منطقه(به طول حدود ۱۰ کیلومتر) جزء دستورات و تأکیدات مکرر رئیس جمهور بوده و موافقت‌نامه ساخت این مسیر نیز با حضور دکتر روحانی در آخرین سفر وی به استان گیلان منعقد شد. مهم‌ترین نتایج بهره برداری از این پروژه می توان به وصل شدن بنادر جنوبی کشور به منطقه آزاد انزلی و دریای خزر، تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز کریدور شمال جنوب، کاهش زمان و هزینه حمل و نقل و درآمد ارزی و اشتغالزایی، اشاره کرد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا