اجتماعیپیشنهاد سردبیر

مدیرعامل موسسه حقوقی: مردم قبل از به قلم آوردن هر نوع قراردادی با وکلا مشورت کنند

به گزارش آوای سبز، موسسه حقوقی مطابق تعریف آیین نامه تشکیل موسسات حقوقی و نحوه اداره آنها به عنوان یک شخصیت حقوقی شناخته می‌شود. موسسه حقوقی برخلاف دفاتر وکالت خدمات تخصصی در زمینه ی حقوق را به صورت علمی و به شکلی ساختارمندتر ارائه میدهد و در واقع تمایز آن با دفتر وکالت در تخصصی تر بودن آن است. موسسات حقوقی ایرانی در صورتی دارای اعتبار هستند که حداقل دو وکیل دادگستری که سابقه محکومیت کیفری و اشتهار به فساد اخلاقی ندارند و یکی از ایشان از سابقه ده ساله در امر وکالت برخوردار است، مبادرت به ثبت و تأسیس آن نمایند.

موسسه حقوقی سبزاندیشان عدالت جامع تنکابن یکی از موسسات حقوقی استان مازندران که با قبول وکالت و مشاوره،دعاوی حقوقی، کیفری، ثبتی،خانوادگی ،شهرداری و ادارات زیرنظر وکلای پایه یک دادگستری،قضات بازنشسته و کارشناسان خبره به مدیر عامل موسسه حقوقی آقای محمدرضا پورتقی دایر و شروع به کار کرد، برای آشنایی با اینگونه مؤسسات حقوقی پایگاه خبری آوای سبز با مدیریت موسسه گفتگویی صمیمانه انجام داد که وی با اشاره به بهره گیری از وکلا و افراد خبره اظهار کرد: در این مجموعه سه کارمند همراه حقوق و بیمه ومزایا داریم که در واقع اشتغال زایی هم صورت گرفته است. بهمراه چند وکیل که با ما همکاری می کنند و من بعنوان مدیر و رابط، پرونده های مربوطه را به وکلای موسسه ارجاع می دهم تا رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر پرونده‌های حقوقی را قبول می کنیم گفت: البته بیشتر پرونده های ملکی و دعواهای ملکی و … را پذیرا هستیم، البته تا چند سال قبل پرونده های کیفری ،چک و سفته و چنین مواردی را هم قبول می کردیم و الان بیشتر ملکی کار می کنیم.

پورتقی افزود: البته صاحبان پرونده های متفاوتی به ما مراجعه می کنند ،بحث طلاق و مهریه، دعواهای کیفری، تصادفات اتوبانی،…. مراجعه می کنند.

مدیرعامل موسسه حقوقی سبزاندیشان عدالت جامع تنکابن با اشاره به اینکه خیلی از پرونده ها را با تلاش بر صلح و سازش بین افراد سعی در رفع مشکل آن برآمدیم گفت: و در نهایت این پرونده ها منجر به دعوای حقوقی یا کیفری نشدند و هم اکنون نیز چند مورد داریم که پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه به هموطنانم پیشنهاد می‌کنم که برای هر کاری از بدو کار چه خرید ماشین ، ملک، ازدواج، مهریه و … را هرگاه خواستند به قلم بیاورند قبلش با وکلا حتما مشاوره داشته باشند اظهار کرد: این کار سبب می شود تا در آینده به مشکل برنخورند و مسبب کاهش حجم پرونده ها در دادگاه ها نیز می شود.

پورتقی ادامه داد: اگر مدیریتی بین اتحادیه مشاوران املاک با دادگاه برقرار  شود که در هر مشاوره املاکی یک مشاور حقوقی باشد که از بدو هر قرارداد خصوصی تنظیم قراردادها توسط وکیل انجام شود درصد بالایی از حجم پرونده ها در دادگاه ها نزول می کند.

مدیرعامل موسسه حقوقی سبزاندیشان عدالت جامع تنکابن با اشاره به اینکه وقتی که ما مریض می شویم به دکتر مراجعه می کنیم گفت: در حال حاضر فرهنگ مراجعه به وکیل در بین مردم جا نیفتاده است و تبلیغات رسانه ای صورت نگرفته است و پیشنهاد می کنم که روحانیون و امامان جماعت  در منابر خود چند مساله حقوقی را مطرح کنند و شرح دهند تا آگاهی حاصل شود و سخنم با مردم هم این است که هرگونه کاری را که منجر به قرارداد باشد با وکیل مشاوره داشته باشند و این کمک بزرگی به کم شدن حجم پرونده ها است.

وی افزود: تقدیر و تشکر میکنم از دادستان محترم تنکابن  آقای احسان وحیدی، که بسیار انسان اخلاق مداری است و گمان نمی‌کنم بعد از ایشان کسی با خلقیات پسندیده در این سمت شاهد باشیم.

ایشان تعامل خوبی با مردم دارند و در عین حال به کار و حرفه شان مسلط و مدیر بسیار کارآمدی هستند. همچنین رئیس دادگستری بخش خرم آباد تنکابن که بسیار فردی لایق و زحمت کش هستند و تا دیروقت در حال تلاش برای برطرف کردن مشکلات می باشند و جهادی کار می کنند که به‌نظرم باید تقدیر شوند.

پورتقی با بیان اينكه پیشنهاد می کنم جلساتی با شوراها و دهیاری ها برگزار شود و افرادی را داشته‌باشند که بتوانند مباحث حقوقی را مطرح و اطلاع رسانی کنند اظهار کرد: خوب است جوی را ایجاد کند که افرادی که در رشته های حقوقی بطور جهادی مایلند با دادستان همکاری کنند و بطور گروهی و جهادی در هر روستایی مراجعه و جلساتی با هماهنگی شوراها با مردم برگزار و پیش نیازهای حقوقی را برای مردم مطرح کنند تا این حجم شکایت ها و تنش ها کم شود.

مدیرعامل موسسه حقوقی سبزاندیشان عدالت جامع تنکابن درخصوص فضای معنوی در محیط کاری خود با وجود قاب عکس امام و رهبری گفت: من از اواخر سال ۱۳۶۲ در مناطق جنگی جنوب خدمت و در واقع بنده در سن ۱۷سالگی ازدواج کردم و بعد از ازدواج به مناطق جنگی رفتم و جانباز ۴۰درصد هستم ودر خصوص محیط کار و روحیه کاری بنده باید عرض کنم که بچه های رزمنده نباید فراموش کنند که جنگ به پایان نرسیده است و با ماندن در خط ولایت باید یاد بگیریم که تنها راه موفقیت قرار گرفتن در این مسیر است چرا که تنها مسیری است که پیروزی را در آن خواهیم چشید و در آینده ای نزدیک ایران اسلامی ما قدرتمندترین کشور دنیا خواهد بود.

__________________________________________

موسسه حقوقی سبزاندیشان عدالت جامع تنکابن
قبول وکالت و مشاوره،دعاوی حقوقی، کیفری، ثبتی،خانوادگی ،شهرداری و ادارات
زیرنظر وکیل پایه یک،قضات بازنشسته و کارشناسان خبره

به مدیریت محمدرضا پورتقی

مازندران،تنکابن، بخش خرم آباد، خ شریعتی ،روبروی تاکسی شاهد، ساختمان هستی،طبقه ۴،واحد ۷

شماره‌ تماس:
۰۹۱۲۵۶۴۹۹۰۱
۰۹۳۳۳۱۸۹۹۰۱
۰۹۳۵۷۰۷۵۷۴۰
۵۴۲۵۲۹۹۰

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا