مطالب ویژه

هشدار پلیس: شهروندان گیلانی مراقب سارقان مامورنما باشند

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان: سرقت تحت پوشش مامور یکی از شیوه‌های سارقان در رسیدن به اهداف پلیدشان است.

به گزارش آوای سبز ، سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد با بیان اینکه مشاهده پوشش مصوب یا داشتن تجهیزات مربوطه دلیل اعتماد به افراد مدعی مامور نیست گفت: شهروندان گیلانی مراقب سارقان مامورنما باشند.

وی افزود: اخیرا مشاهده شده برخی افراد سودجو با عناوین جعلی مانند مامور پلیس، شبکه بهداشت یا مامور قرائت کنتور به بهانه‌های مختلف به منزل مسکونی یا در معابر عمومی به شهروندان مراجعه می‌کنند و از ناآگاهی آنها سوء استفاده كرده و اموالشان را به سرقت می‌برند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با تاکید بر اینکه شهروندان باید قبل از هر گونه همکاری، حتما کارت شناسایی افراد مدعی را درخواست و با دقت بررسی کنند تصریح کرد: مشاهده پوشش مصوب یا داشتن تجهیزات مربوطه دلیل اعتماد به افراد مدعی مامور نیست.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران پلیس برای جلب، توقیف، دستگیری و بازرسی اماکن شخصی، موظف به ارائه حکم قضائی هستند گفت: شهروندان در هنگام مواجهه با افرادی که خود را مامور معرفی می‌کنند با حفظ خونسردی، حتما اصالت حکم قضائی و مدارک هویتی فرد مدعی را بررسی كرده و به درخواست آنها برای ورود به منزل، بازرسی اتومبیل یا توقیف اموال توجه نکنند.

سرهنگ رسول‌زاده با تاکید بر اینکه پلیس و دستگاه قضائی با هر گونه جعل و سوء استفاده از عناوین نظامی و دولتی، بدون اغماض برخورد خواهد کرد از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند./صداوسیما

 

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا