پیشنهاد سردبیرتبلیغاتچند رسانه ایمصاحبهمطالب ویژه

مدير ادوات كشاورزي حاج عمو خواستار اقدام سريع مسئولان در جلوگيري از توزيع برنج خارجي در بازار شد

سایت اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام:
واحد ادوات كشاورزي حاج‌عمو؛ نامي معتبر و شناخته شده در تهيه و عرضه ابزار و ماشين‌آلات كشاورزي در شهرستان آستانه‌اشرفيه محسوب مي‌شود كه به لحاظ خدمات‌دهي بهينه به كشاورزان زحمتكش؛ از مقبوليت خاصي در سطح منطقه برخوردار است.
حاج محمد پور عبدالوهاب معروف به حاج‌عمو در مصاحبه اختصاصي با «پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام» به بيان فعاليت‌ها و خدمات واحد تحت مديريت خود پرداخت.
وي ابتدا با اشاره به اينكه «فعاليت اصلي اين واحد فروش انواع ماشين‌آلات كشاورزي است»؛ خاطرنشان كرد: تهيه و توزيع انواع تيلرهاي كوبوتا، ميتسوبيشي، تراكتور، دستگاه نشاء، دستگاه چمن‌زن، پمپ آب و ديگر ملزومات بخش كشاورزي زمينة اصلي فعاليت و خدمات اين واحد را تشكيل مي‌دهد.
حاج محمد پور عبدالوهاب (حاج عمو) كه خود از كشاورزان منطقه بوده و داراي سه هكتار زمين در روستاي سوخته كوه آستانه اشرفيه است؛ همچنين اعلام كرد كه ارقام جمشيد و هاشمي ، برنج را در اراضي خود كشت مي‌كنم كه برنج جمشيد؛ حداقل 10 روز زودتر از برنج‌هاي ديگر به ثمر مي‌رسد. البته به لحاظ پخت تفاوتي بين رقم جمشيد با ديگر ارقام برنج وجود ندارد.


وي سپس با اشاره به وضعيت برنج در سال جاري اضافه كرد: متأسفانه هزينه‌هاي كشت و توليد برنج در سال جاري افزايش چشمگيري داشته، به طوري كه كود، سم، دستمزد كارگر، تبديل شلتوك به برنج و… نسبت به سنوات قبل افزايش چند برابري داشته و اين در حالي است كه دولت؛ دقيقاً در موقع برداشت برنج و عرضه برنج محلي به بازار، اقدام به واردات برنج بي‌كيفيت خارجي نموده و كشاورزان زحمتكش را با چالش جدي در تأمين و پوشش هزينه‌ها مواجه ساخته است به طوري كه اكنون كشاورزان قادر به تأمين هزينه‌هاي كشت و توليد برنج نيستند و ضربه مالي سنگيني از ناحيه واردات برنج خارجي به كشور، متحمل شده‌اند.
وي افزود: كشاورزان برنج‌كار براي امرار معاش و تأمين هزينه‌هاي ازدواج دختر و پسر خود و ديگر هزينه‌هاي زندگي متكي بر همين تك محصول برنج هستند، كه اكنون با توجه به قيمت نازل برنج محلي كه حتي هزينه‌هاي كشت آن را نيز پوشش نمي‌دهد؛ دچار عسر و حرج گرديده‌اند و جا دارد مسئولان استان در اين خصوص چاره‌اي بيانديشند و مانع از توزيع برنج بي‌كيفيت خارجي در بازار شوند.
مدير واحد ادوات كشاورزي حاج عمو همچنين اظهار داشت: اجدادما هر يك 5 تا 6 هكتار و بيشتر زمين زراعي در اختيار داشته‌اند كه بعداً وراث اين اراضي بزرگ را به قطعات كوچك‌تر تقسيم كردند و اين در حالي است كه مجوز ساخت حتي يك واحد مسكوني كوچك به جوانان روستايي و زوج‌هاي جواني كه در روستا سكونت دارند؛ داده نمي‌شود اما در مقابل افراد غيربومي از استان‌هاي دور كشور در مناطق روستايي زمين خريداري نموده و به ويلاسازي اقدام كرده‌اند.
وي در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام مبني بر اقدام سودجويانه برخي افراد در مخلوط كردن برنج محلي و برنج خارجي گفت:‌اين اقدام از سوي افراد سودجو انجام مي‌شود كه در نهايت برنج محلي را زير سئوال مي‌برد كه برنج آستانه اشرفیه در سطح كشور از مقبوليت و شهرت فراواني برخوردار است.
حاج محمد پور عبدالوهاب همچنين اضافه كرد: البته اين اقدام سودجويانه به برنج محدود نمي‌شود بلكه بادام زميني آستانه اشرفيه را هم بعضاً با بادام دشت مغان مخلوط نموده و به عنوان بادام آستانه اشرفيه كه اين محصول نيز در سطح كشور از اعتبار و مقبوليت بالايي برخوردار است، به فروش مي‌رسانند و بدين ترتيب ضرب مهلكي به اعتبار و كيفيت محصول توليدي آستانه وارد مي‌كنند.
اين كشاورز مجرب و كارآزموده با ابراز نگراني از وضعيتي كه افراد سوجو در رابطه با محصولات محلي آستانه اشرفيه رقم زده‌اند از مسوولان ذيربط خواست مانع از سوء‌استفاده افراد سوجو شوند تا اعتبار ديرينه محصولات اصيل و بومي منطقه در اذهان عمومي مخدوش نشود.
وي در پايان از زنده‌ياد … حاج … پدر همسر خود به عنوان مردي نيكوكار و خير نام برد كه تا قبل از سال 58 نزد آن مرحوم مشغول به كار بوده و بعداً با داير كردن مغازه مستقل، خدمات خود را ادامه داده است.
حاج محمد پور عبدالوهاب با برشمردن ويژگي‌هاي مذهبي و اخلاقي پدر همسر خود، افزود: آن زنده‌ياد در انتقال ضريح مقدس آقا سيد محمد نقش مهمي به عهده داشت. ضمن اينكه در بازسازي برخي بقاع و اماكن متبركه پيشتاز بود. در عين حال تا جايي كه مي‌توانست به نيازمندان و فقرا كمك مي‌كرد كه راه و منش چنين مردان بزرگي بايد الگوي جوانان امروز باشد.

گفتني است: حاج محمد عبدالوهاب در سطح منطقه به عنوان يك كاسب خداترس و متدين و ولايتمدار شناخته مي‌شود كه ديوار مغازه خود را به عكس سردار شهيد حاج قاسم سليماني مزين كرده است.
نشاني:‌ گیلان _ آستانه اشرفيه – خيابان سردار جنگل – جنب نانوايي

شماره های تماس : ۰۹۱۱۱۴۵۲۰۸۲_۰۱۳۴۲۱۲۵۵۲۷

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا