پیشنهاد سردبیرتابلوتبلیغاتفرهنگیمصاحبه

نماينده اسبق بندر مرزی آستارا در مصاحبه با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام: داوطلبان نمايندگي مجلس براي انجام صحيح وظايف نمايندگي بايد سابقه كار اجرايي داشته باشند

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
نماينده اسبق شهرستان بندر مرزي آستارا در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر لزوم ورود داوطلبان اصلح به خانه ملت، ابراز اميدواري كرد، بهترين‌ها به مجلس راه يابند تا بهترين‌ها را براي مردم و نظام رقم بزنند.
دكتر فرهاد دلق‌پوش نماينده دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي كه در آستانه نزديك شدن به سيزدهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام سخن مي‌گفت، افزود: كساني كه احساس مسئوليت مي‌كنند و از تخصص، تعهد و برنامه شفاف جهت انجام وظايف خطير نمايندگي برخوردار هستند به عرصه‌ي انتخابات مجلس ورود كنند چرا كه بايد در قبال عملكرد خود نزد خدا، تاريخ، مردم و نسل‌هاي آينده پاسخگو باشند.
دكتر فرهاد دلق‌پوش در مقاطعي رياست اداره كل صنعت معدن تجارت گيلان و همچنين اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان را به عهده داشت، در اين مصاحبه به بيان ديدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در خصوص جايگاه مجلس در نظام جمهوري اسلامي، ويژگي‌هاي نماينده اصلح، وظايف نمايندگان، راهكارهاي تحقق مشاركت حداكثر مردم در پاي صندوق‌هاي اخذ رأي نيز پرداخت.
وي با بيان اينكه قانون‌گذاري و نظارت بر حسن اجراي قوانين و عملكرد دستگاه‌ها و ادارات و سازمان‌هاي اجرايي، دو وظيفه عمده و اصلي نمايندگان مجلس محسوب مي‌شود؛ گفت: در حوزه قانون‌گذاري نمايندگان بايد با دقت قوانيني وضع كنند كه متضمن سعادت و رفاه مردم بوده و براي مدت زمان طولاني پاسخگوي همه نيازهاي ملت باشد.
دكتر فرهاد دلق‌پوش همچنين با تأكيد به اينكه نمايندگان مجلس بايد از ظرفيت‌ ملي منطقه‌اي و حتي بين‌المللي برخوردار باشند؛ اظهار داشت: نماينده طبق قانون مي‌تواند در خصوص تمامي مسايل كشوري، منطقه‌اي و جهاني اظهارنظر كند. چنانچه افرادي در خود توان ايفاي وظايف سنگين و خطير نمايندگي را نمي‌بينند؛ نبايد به ميدان انتخابات ورود و مانع حضور افراد توانمند، متعهد، متخصص و دلسوز بشود.
وي ابراز عقيده كرد: يك نماينده علاوه‌بر شرايط عمومي كه قانون معين كرده بايد از ويژگي‌هايي همچون ؛ التزام تعهد، تحصيلات و همچنين تجربه لازم برخوردار باشد، تصريح كرد:
جامعه ما به حضور تخصص‌‌هاي مختلف نياز دارد و مجلس آينده بايد آميزه‌اي از تحصيلات؛ تجارب و سليقه‌هاي متنوع باشد تا بتواند همه طيف‌ها و افكار و آراء را پوشش دهد. به عقيده من نماينده‌اي كه تجربه كار اجرايي حداقل در سطوح استاني نداشته باشد نمي‌تواند در انجام وظايف نمايندگي چندان توفيقي حاصل كند و خروجي مثبت و نفعي براي جامعه و مردم نخواهد داشت.
دكتر فرهاد دلق‌پوش با طرح اين پرسش كه چگونه يك نماينده فاقد تجربه اجرايي مي‌تواند وظيفه مهم نظارت بر عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي را به درستي انجام ‌دهد؟ افزود: نماينده‌اي كه از تجربه و سابقه كار اجرايي برخوردار باشد مي‌تواند در نظارت بر عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي را با رصد كردن زواياي مختلف به نحو احسن انجام دهد.
وي با ابراز تأسف از اينكه برخي افراد در ادوار گذشته شأن و منزلت نمايندگي را در شهرستان بندر مرزی آستارا تنزل دادند !گفت: برخي از اين افراد حتي در دوره‌اي به مجلس نيز ورود كردند و با شعارهاي تبليغاتي آراء جذب نموده اما در عرصه عمل، بازخوردي نداشته و بعضاً بر مشكلات موجود افزودند ! اين عده به جاي ترويج همدلي، همگرايي، هم‌افزايي و ايجاد وحدت بين مردم، در اموري كه به آنها ارتباطي نداشت دخالت‌هاي نابجا كردند.
رئيس سابق اداره كل صنعت معدن تجارت گیلان با بيان اينكه نماينده اصلح بايد ضمن تلاش براي ايجاد ثبات اميد و نشاط بين مردم، بسترهاي توسعه را با بها دادن به سرمايه‌هاي انساني در چارچوب شهرستان بندر مرزی آستارا از موقعيت جغرافيايي و ژئوپلتيكي خاصي برخوردار است كه با استان‌هاي اردبيل، آذربايجان‌غربي و شرقي همجوار و نزديك‌ترين بنادر با 40 مايل دريايي است. ضمن اينكه به عنوان منطقه ويژه و داشتن مرزهاي زميني – دريايي – ريلي – دروازه ورود به اروپا بوده و مي‌تواند منشأ تحول در گيلان و حتي كشور بشود و در سطحي بالاتر از شهرهای دبي و شارجه قرار بگيرد.
دكتر فرهاد دلق‌پوش همچنين با اشاره به ظرفيت‌هاي توسعه در كشور ما افزود: در حالي كه هفت درصد ثروت دنيا در ايران است اما سهم ما از اقتصاد جهاني شش‌دهم مي‌باشد. به عبارت ديگر هنوز نتوانسته‌ايم اين عدد را به يك درصد تبديل كنيم.

چنانچه اين هفت درصد (ثروت كشور) را به هفت درصد اقتصاد تبديل كنيم آوردن آن در سفره‌هاي مردم قابل مشاهده خواهد بود. بنابراين نمايندگان بايد با داشتن ايده، طرح و برنامه مشخص از چنين ظرفيت‌هايي به نحو احسن استفاده و بخش اجرايي را در اين حوزه‌ها پشتيباني كنند.
وي در ادامه همين مبحث نقش نمايندگان در سرعت بخشيدن به امور اجرايي را با تصويب

طرح‌ها و لوايح مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: آستارا همچون نگيني در استان گيلان مي‌درخشد كه بدون شك با حضور نمايندگان توانمند در مجلس، مي‌تواند به قطب توسعه اقتصادي استان و حتي كشور تبديل شود.
دكتر فرهاد دلق‌پوش همچنين با بيان اينكه مردم آستارا به لحاظ سطح فرهنگي، سواد و فرهيختگي مثال‌زدني هستند به بيان تاريخچه اين شهرستان مرزي اشاره كرد و گفت: اولين كتابخانه در سال 1301 در شهرستان آستارا تأسيس شد. در حالي كه در رشت در سال 1306 و در انزلي در سال 1305 كتابخانه تأسيس شد. اين شهر همچنين همزمان با دارالفنون، داراي مدرسه نظامیه بود.
وي سپس با تأكيد بر نقش و جايگاه مجلس در سرنوشت آحاد ملت، گفت: خداوند در قرآن كريم مي‌فرمايد: سرنوشت هيچ ملتي را تغيير نمي‌دهيم مگر آنكه خود آن ملت (بخواهد) سرنوشت خود را تغيير دهد.
دكتر فرهاد دلق‌پوش در ادامه همين مبحث انتخابات مجلس را نقطه عطف بسياري از امور دانست و با بيان اينكه فضاي انتخاباتي، فضاي خدمت، فضاي امانتداري و فضاي اداي دين و ايجاد اميد و همدلي بين مردم است ، گفت:
در مدت زمان قانوني تبليغات انتخاباتي، داوطلبان بايد با رعايت فرهنگ رقابت؛ برنامه‌هاي خود را عرضه كنند و ضمن دعوت مردم به همدلي، هم‌افزايي، هم‌گرايي و وحدت؛ از تخريب شخصيت يكديگر جداً پرهيز نموده و حول محور خدمت كه هدف مشترك دلسوزان متعهد است، برنامه‌هاي خود را ارايه دهند تا مردم بهترين گزينه را انتخاب و روانه مجلس نمايند.
دكتر فرهاد دلق‌پوش نماينده دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي آنگاه در پاسخ به سوال ديگر پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه راه‌هاي تحقق مشاركت حداكثري مردم در انتخابات را جويا شد، تاکید کرد: يكي از راهكارهاي مؤثر حضور چهره‌‌ها و طيف‌ها و سليقه‌هاي مختلف در انتخابات است كه ضمناً در بين عموم مردم مقبوليت داشته باشند.
اين صاحب‌نظر امور اجتماعي و فرهنگي سياسي همچنين به اين نكته اشاره كرد كه قطعاً داوطلبان محترم هر يك داراي برنامه هستند، تصريح كرد: داوطلبان نمايندگي مجلس در بازه قانوني تبليغات انتخاباتي بايد برنامه‌هاي خود را به صورت شفاف اعلام نمايند تا مردم با اطلاع و آگاهي از اين برنامه‌ها كانديداي موردنظر خود را انتخاب كنند.
دكتر فرهاد دلق‌پوش افزود: مردم فرهيخته آستارا از درك بالاي اجتماعي سياسي برخوردار هستند كه ان‌شاءا… بهترين گزينه را انتخاب خواهند كرد.
وي گفت: نمايندگاني كه در جايگاه قانون‌گذاري خدمت مي‌كنند خود الگوي رعايت قانون و مروج ارزش‌هاي ماندگار مي‌باشند كه اميدواريم در اين دوره از انتخابات همچون سنوات گذشته شاهد حضور گسترده و پرشور مردم فرهيخته در پاي صندوق‌هاي اخذ رأي باشيم و با انتخاب بهترين‌ها براي ورود به خانه ملت بهترين‌ها براي ملت شريف، نظام و ميهن اسلامي رقم زده شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا