اجتماعیپیشنهاد سردبیرمطالب ویژهمقاله

مسئولان! قدم رنجه کنند؛ مجتمع ابریشم، جایی مناسب برای تمرین رانندگی، اما بدون امکانات است

 آوای سبز‌: مجتمع مسکونی ابریشم، واقع در کمربندی خرمشهر، با خیابان های عریض و طویل و دارابودن منطقه ای آرام و خلوت، جایی مناسب برای ممارست و تمرین رانندگی است و آموزشگاه های رانندگی به این امر واقفند؛ البته بهتر و دل انگیز کردنِ خیابان ها، ورود شهردار رشت و مسولان شهر را می طلبد و صد البته خیلی ها می دانند ولی ترتیب اثر نمی دهند. بسیاری از آموزشگاه ها، برای اجرایِ امتحانِ گواهینامه ی رانندگی نیز از فضای مجتمع ابریشم، بهره می برند و افرادی که درصف امتحان قرار می گیرند، گاهی نیاز به سرویس بهداشتی دارند و از سرویس های بهداشتی داخل فازهای مجتمع استفاده می کنند که مخالفت ساکنانِ فازها را درپی دارد؛ زیرا این موضوع موجب سوء استفاده ی سارقان شده و رفت و آمد آنها را نیز، به بهانه ی سرویس بهداشتی عادی جلوه می نماید. رفع این مشکل، ضرورت ایجاد سرویس بهداشتی در فضای اطراف پارک را بیان می کند.

وضعیت بد آسفالت و چاله و چوله های کوچه و پس کوچه ها، اعتراض مردم را برانگیخته و عدم نصب چند تابلوی علائم راهنمایی و رانندگی و نکات فرهنگی و نبود سطل زباله و بی نظمی در آبدهی گل و گیاه و درختان پارک، در فصل تابستان و عدم غرس درخت در فصل بهار، عربده کشی برخی از اراذلی که از اطرافِ مجتمع و درشب ها به پارک می آیند و نیز پارکِ بیل مکانیکی در محوطه، مشکلات منطقه را افزایش داده است که رفع آنها، مستلزم توجه مسئولان است.

بسیاری از اعضای شورای اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستان رشت در هنگامه جمع آوری رای، برای سخنرانی، شبانه و روزانه به مجتمع ابریشم می آمدند و قول و قراری با مردم داشتند و بعد از موفقیت و کسب رای، مردم شریف مجتمع ابریشم را فراموش کرده اند!  آیا این انصاف و منطق است؟ سهم مردم در مشارکت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، فقط شرکت در انتخابات و رایِ داخل صندوق است؟ نیاز است مسولان شهرستان رشت، بصورت میدانی،  برای گشت و گذار و به شکل پیاده یا سواره بدور از گروه همراه، سری به این منطقه بزنند و مطالعه و کارشناسی کنند.

شکی نیست وجود کانون پرورش فکری شماره۲، مسجد بوعلی در جنب بقعه آقاپیر بوعلی، پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران و نزدیکی به مزار شهدا و چند مدرسه آموزشی و تربیتی ابتدایی، راهنمایی و هنرستان و آموزشگاه آزاد زبان انگلیسی و مهد کودک و پیش دبستانی و… غنای فرهنگی مردم شهرک ابریشم و سطح دانش و بینش آنها را به مراتب بالا برده و مطالبه ی آنها رسیدگی به اوضاع مجتمع ابریشم از سوی مسئولان است.

آقای استاندار گیلان! آقای فرماندار رشت! آقای شهردار رشت! آقای مدیر کل و….! قدم رنجه کنید و دقایقی در بین مردم باشید و دلها را شاد نمایید، پیگیر معضلات عمومی مردم باشید.

با توجه به آموزه های دین و فرهنگِ ما که سرشار از فداکاری و ایثار است و نمونه های خدمت ایثارگرانه را می توان در رفتار شهید مهندس علی انصاری (قدس الله روحه) و نیز مهندس روح الله قهرمانی، استاندار فقید گیلان یافت که اولی آنچنان در دل مردم و با مردم بود که در خانه های آنها رفت و آمد می کرد و از نزدیک با همه، حشر و نشر داشت و دومی تا ساعت ۲ بامداد در استانداری گیلان کار می کرد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا