اقتصادیپیشنهاد سردبیرمصاحبه

مدیر فرش نگارستان خواستار اقدام اتحادیه در جلوگیری از فروش فرش های متفرقه شد

سایت اطلاع رسانی آوای سبز آرام :
فرش ایران از دیرباز در سطح جهانی از محبوبیت و مقبولیت فراوانی برخوردار بوده ، به طوری که گفته می شود بسیاری از کشورهای اروپایی ، ایران را با فرش و خاویار می شناسند در واقع این محصول (فرش و خاویار) سهم عمده ای در صادرات غیر نفتی ایران و ارزآوری به کشور ما دارند .
شرکت صنعتی نگارستان فرش کاشان از جمله واحدهای فعّال و شاخص در تولید انواع فرش به شمار می رود که مدیریت نمایندگی فروش آن را در استان گیلان آقای ناصر سیفی به عهده دارند که در سه شهر شرق استان یعنی آستانه اشرفیه ، شلمان و رودسر را تحت پوشش قرار داده است .
ناصر سیفی در مصاحبه اختصاصی با سایت اطلاع رسانی آوای سبز آرام به تشریح فعّالیّت و خدمات مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت .
وی ابتدا با بیان این که در آستانه اشرفیه سه نفر به طور مستقیم در مجوعه فرش نگارستان اشتغال به کار دارند ، اظهار کرد : در هریک از شهرهای شلمان و رودسر نیز همین تعداد مشغول به کار بوده و با مجموعه فرش نگارستان همکاری می کنند .
او سپس با بیان این که فرش های این مجموعه عمدتاً در کارشان تولید می شود ، خاطر نشان کرد : این فرش ها انواع مختلفی را شامل می شود که توسط شرکت های معتبر و در برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می گردد .

مدیرمسئول مجموعه فرش نگارستان اضافه کرد : انواع فرش های این مجموعه در سایزهای 6 متری ، 12متری ، 3 متری و 4 متری ( سایز مخصوص آشپزخانه ، اتاق خواب ) و همچنین قالیچه ها در سِت کامل تولید و به متقاضیان ارایه می شود .
ناصر سیفی در پاسخ به سوالی در خصوص شرایط فروش انواع فرش ها ی نگارستان ، گفت : فرش ها به صورت نقد ی و همچنین در صورت تقاضا ی مشتریانی که توان خرید نقدی ندارند ، به صورت شرایطی عرضه می شود که تا 6 ماه هیچ سودی به آن اضافه نمی شود و همین حال افزود : چنانچه مشتریان خواستار خرید اقساطی بوده اما فاقد چک باشند ، آنها را به بانک عامل معرفی می کنیم تا با استفاده از تسهیلات بلند مدت با درصد بهره پایین ، بتوانند فرش های مورد نظر خود را خریداری نمایند .
او در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر این که آیا مجموعه فرش نگارستان با ادارات و نهادهای دولتی نیز قرارداد همکاری دارد یا نه ؟ اظهارکرد : پیش از این با برخی نهادها قرارداد منعقد کرده بودیم و از جمله به مدت 10 سالی در مجوعه اتکا رشت فروشگاه عرضه و فروش فرش فرش داشتیم که بعداً آن فروشگاه را تعطیل نموده و در حال حاضر با نهادهای دولتی قراردادی نداریم ! اما مشکلی که در همی صنوف و مشاغل به نوعی با آن دست و پنچه نرم می کنند ، افزایش تصاعدی قیمت ها در فاصله های زمانی کوتاه است به طوری که طی فقط 4 روز گذشته ، قیمت ها دو یا سه مرحله افزایش داشته است !
ناصر سیفی در همین زمینه عدم همکاری و تعامل ادارات ذیربط دولتی با صنوف و صاحبان مشاغل مشاغل مختلف مورد اشاره خود قرارداد ، اظهار کرد : در بازه زمانی شیوع ویروس مهلک کرونا ، مغازها مدت زمان طولانی طولانی به دستور مقامات دولتی تعطیل شدند در حالی که هزینه های اجاره ماهانه ، حقوق پرسنل و حامل های انرژی همچنان پرداخت می کردیم و هیچ حمایتی از سوی دولت به عمل نیامد و حتی مالیات های سنگین نیز از ما اخذ شد !
وی آنگاه با بیان این که تاکنون (از تسهیلات بانکی استفاده نکردیم ، افزود : تسهیلات رایج و متعارف بانکی با نرخ بهره های بسیار سنگین برای توجیه اقتصادی ندارد و تسهیلات ارزان قیمت هم به ما تعلق نمی گیرد .
ناصر سیفی همچنین عرضه و فروش فرش های متفرقه از سوی برخی واحدهای صنفی را از دیگر مشکلات قلمداد کرد و خواستار نظارت مستمر و جدی اتحادیه با اعزام بازرسان و سرکشی از واحدهای صنفی عرضه و فروش فرش شد .
وی گفت : از آنجایی که عموم مردم اطلاع تخصصی از انواع فرش ندارند ناگزیر باید به آنچه فروشنده بیان می کند اعتماد کنند . این درحالی است که فروش فرش ها ی متفرقه و بی کیفیت با برند شرکت های معتبر تخلف صنفی محسوب می شود و به اعتبار شرکت ها لطمه وارد می کند .
*آدرس : استان گیلان / آستانه اشرفیه / خیابان امام / جنب درمانگاه شفا / شماره تماس : 01342138302 * ارتباط مستقیم : 09127000633
Farshnegarestan اینستاگرام
www.dissmarket.com
*آدرس : استان گیلان / شلمان / روبروی اداره گاز / فرش نگارستان / تلفن : 01342612299-013-
01342513399
*آدرس : استان گیلان / رودسر / خیابان امام / جنب بانک رفاه مرکزی / فرش نگارستان / تلفن : 01342621423

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا