اقتصادیمصاحبه

مدیر شرکت دارمان سازه اشکورات: از ما که گذشت، امّا جوانان را دلسرد نکنید!

آوای سبز: امروزه با توجه به نقش مهم استارتاپ‌ها یا کسب‌وکارهای نوپا در توسعه و پیشرفت اقتصاد کشورها، کارآفرینی جایگاه ویژه و متمایزی در دنیای مدرن پیدا کرده است. درواقع، توسعه صنعتی، رشد محلی و افزایش اشتغال، همه و همه به توسعه و رشد کارآفرینی وابسته است.
درنتیجه، کارآفرینان افرادی هستند که بذر توسعه صنعتی را می‌پراکنند و طعم میوه اشتغال، افزایش درآمد، استانداردهای بهتر برای زندگی و رشد اقتصادی جامعه را به مردم می‌چشانند.
نشریه سراسری آوای سبز در گفتگویی صمیمانه با سلیمان الله بداشتی مدیر شرکت دارمان سازه اشکورات که در نوع خود کارآفرین بوده و توانسته است کار را شروع ، پیشرفت و افرادی را هم در این مسیر همراه خود کند، نشست که در ادامه‌ می خوانید.
آوای سبز : لطفاً خودتان را بطور کامل معرفی بفرمایید؟
الله بداشتی: بنده سلیمان الله بداشتی و اهل اشکورات هستم، چندین سال است که در زمینه تزئینات بتنی ، محوطه‌ سازی، کارهای دولتی، شخصی سازی و ویلا سازی انجام می دهم. شروع کار من از رضوانشهر بود وبعد از اجرای چند پروژه، برای توسعه کار و چون ویلا سازی بیشتر طرف زیبا کنار و سمت ساحل بود چندین سال است که سمت حسن رود و ۱۷ الی ۱۸ سال است که اینجا فعالیت می کنم. نیروی کارمان نیز برحسب تولیدات و سفارش کار ما است. زمینه فروش ما هم در استان های همجوار و بیشتر در استان گیلان با ویلاسازها و محوطه‌ سازها و مسافرانی که اینجا ویلا دارند با آنها کار می کنیم.
آوای سبز: در کدام دانشگاه و چه رشته ای تحصیل کردید و آیا مشوقی برای شروع کارتان داشتید؟
الله بداشتی: من طراحی گرافیک خواندم و در دانشگاه علم و صنعت کرج تحصیل کردم. مشوق اصلی ام مرحومه مادرم ( رحمت الله و رحمه واسعه ) و پدربزرگوارم بودند و پشتیبانم خدای متعال و همسر گرانقدرم که در تمام سختی ها و ناملایمات روزگار همیشه در کنارم بودند و صمیمانه از ایشان تقدیر و تشکر می کنم ،شروع کار من در سرداب رود چالوس بود که یکسال آموزش دیدم و ۳سال مدیر پروژه های بیرون شرکت دالاژ بودم. بعد که کار را یاد گرفتم به سمت رضوانشهر گیلان آمدم و کارگاهی را احداث کردم، بعد در حسن رود زمین اجاره کرده سپس بعد از چند سال کار توانستم زمین را خریداری کنم و در حال حاضربا لطف و عنایت خداوند بزرگ اینجا مشغول هستم.
آوای سبز: مواد اولیه کارتان را از کجا تهیه می کنید؟ داخل استان است یا خارج از استان؟
الله بداشتی: تمام مواد از شن، ماسه ، میله گرد و راویز و پایان کار هم که رنگ می‌خورد از داخل استان تامین می شوند.
آوای سبز: آیا در کارتان به مشکلی هم خورده اید و اگر راهکاری پیشنهاد دارید بفرمایید؟
الله بداشتی: همانطور که واقفید مشکلات در تولید زیاد است، ولی من از ابتدا روی پای خودم ایستادم و از صفر تا صد را خودم انجام دادم و به وام ها و غیره وابسته نشدم ، هرچند که وعده های زيادي داده شده است. الان هم که به کارمان وارد هستیم و به کسی جز خدا نیازی نداریم.
آوای سبز: چه صحبتی با مشتریانتان در داخل استان یا خارج از استان دارید؟
الله بداشتی: بیشترین مشتریان ما داخل استانی هستند که به کار تولیدی ما آگاهند. خواهشمندم که دنبال کیفیت کار باشند. چون مشتریان ظاهر کار را می بینند ولی داخل کار و آن مواد اولیه ای که در اسکلت کار اجرا می شود را نمی بینند و این مواد اولیه در کیفیت ، ماندگاری و شرایط آب و هوایی خیلی موثر است.مشتریان ما دنبال کار با کيفيت هستند و کار ما اگر از عمد ضربه نخورد و صدمه نبیند ماندگاری بسیار خوبی دارد و فقط هر چندسال یکبار نیاز به رنگ دارد. کار ما نه چوب است که پوسیده شود و نه آهن است که زنگ بزند و در واقع سرمایه است و دور ریز ندارد و اگر با مواد اولیه خوب کار شود هیچ مشکلی پیدا نمی کند. در ارومیه در دمای ۲۷درجه زیرصفر هم کار ارسال کردیم و مشکلی پیدا نکرده و در جنوب در دمای ۵۰درجه هم مشکلی نداشته و خدا را شکر ۹۰درصد مشتریانمان از کارشان راضی بودند، به لحاظ درآمد هم چون کار ما تزئيني است نمی توانیم زیاد روی قیمت مانور دهیم و در کار هم باید طوری قیمت دهیم که با این وضعیت اقتصاد توان خرید از مردم گرفته نشود.
آوای سبز: اگر نکته‌ی ناگفته ای باقی مانده است بفرمایید؟
الله بداشتی: از مسئولین و کسانی که این مصاحبه به سمع و نظرشان می رسد برای ما که کار از کار گذشت ولی برای جوانان کاری کنند اگر تولید کننده هستند و دنبال کسب وکار حلال هستند به آنها وعده و وعید ندهند چون جوان پشتیبان نداشته باشد به وعده ها دلخوش می کند و اگر اتفاقی نیفتد دلسرد می شود،پس عمل کنند، اگر دستگیر نیستید پاگیر هم نباشید و راه را برای جوانان باز کنید.


شرکت دارمان سازه اشکورات
با مجوز رسمی از منطقه آزاد انزلی
تنها تولید کننده قطعات بتونی و تزئيني(نمای چوب) با طرح طبیعت در استان گیلان
تولیدات: انواع میز و صندلی، کباب پز سقف دار، آلاچیق ثابت و سیار، نرده ، مجسمه، آبشار با سنگ طبیعی، صخره سازی مصنوعی و …
آدرس: گیلان، رشت ،جاده انزلی ،بعد از خمام،نرسیده به حسن رود، منطقه آزاد انزلی، گورابجیر صحرا
مدیرعامل : 09113331921
مدیر فروش : 09116221921
آدرس صفحه اینستاگرام : Darmamsaze

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا