اقتصادیمطالب ویژه

صنعتگر جوان در گفتگو با آوای سبز: حمایت از تولیدکننده یعنی اشتغالزایی جوانان

آوای سبز: رشد و توسعه اقتصادی کشور در گرو حمایت از تولید و صنعتگران است که رونق اقتصادی و اشتغالزایی را در جامعه به دنبال دارد.
همراهی بانک ها با واحدهای تولیدی و ارائه تسهیلات به آنها زمینه رفع موانع تولید را فراهم می کند و تولید منهای بانک و بانک منهای تولید میسر نیست و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند
نشریه سراسری آوای سبز با یکی از صنعتگران جوان گیلانی، آقای سیروس رهبر در خصوص مشکلات و موانع تولیدکنندگان به گفتگو نشست که در ادامه می خوانید:
آوای سبز: لطفا خودتان را معرفی کنید و اینکه از چه سنی به این حرفه ورود کردید؟
رهبر: سیروس رهبر و ۳۵ ساله و پانزده سال است که مشغول این حرفه هستم. پنج نفر همراه من مشغول به کار و همگی بیمه تامین اجتماعی هستند و خیلی به کارم علاقمندم.
آوای سبز: درخصوص کارتان بیشتر توضیح دهید و اینکه چه تولید می کنید؟
رهبر: ما اینجا درهای ۳متری تک لنگه، جک برقی، کرکره برقی و … تولید می کنیم. تمام کارهای ما به این شکل است که هم رنگ میزنیم و هم جک وصل می کنیم و به مشتری تحویل می دهیم و سعیمان بر این است که کار با کيفيت با قیمت مناسب عرضه کنیم تا مشتری راضی باشد.
آوای سبز: مواد اولیه کارتان را از کجا و چطور تهیه می کنید؟مشتریانتان بیشتر از کجاست؟
رهبر: مواد اولیه را از آهن فروشی تهیه میکنم و قیمتها خیلی بالا پایین می شود و ثبات قیمت وجود ندارد. بیشتر مشتریان ما خارج از شهر خمام همچون آستانه، رامسر، لشت نشا، رشت،شفت است.
آوای سبز: در این کار تولیدی شما چه موانع و مشکلاتی وجود دارد؟آیا برای آنها راهکاری هم دارید؟
رهبر:  با وجود اشتغال زایی که انجام دادم و همه بیمه هستند ولی تاکنون نتوانستم وامی درخور بگیرم این در حالیست که در بانک سپرده هم داریم ولی تمامی وام ها برای من تولید کننده با پنج کارگر بازهم وام ۱۸درصد است وخبری از وام ۴درصد سود نیست تا بتوانم یک نفر دیگر به کارگران اضافه کنم. تا کنون به بانک صادرات خمام دوبار درخواست وام دادم .
آوای سبز: به کدام بانکها درخواست وام دادید و اگر بخواهید با رییس مرکزی آن بانک صحبت کنید چه عرایضی دارید؟
رهبر: اینکه شرایط را برای گسترش این نوع کارگاه های تولیدی فراهم کنند و وام های کم بهره به تولیدی ها دهند و ما مشکل ضامن هم نداریم .
آوای سبز: با توجه به اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال رفع موانع تولید هستیم و استاندار گیلان هم عرایضتان را مطالعه می کنند اگر با ایشان بخواهید صحبتی داشته باشید آن چیست؟
رهبر: تقاضا دارم که استاندار محترم به تولیدی های کوچک سر بزنند و مساله وام کم بهره را برای تولیدی هایی که اشتغال زایی نیز کرده اند مقرر فرمایند.
آوای سبز: آیا با مردم حرفی دارید و یا نکته ای هست که بخواهید بفرمایید؟
رهبر: توقع داریم که مردم از تولیدی های داخلی حمایت کنند که بتوانیم چرخه تولید را توسعه دهیم.

گروه صنعتی پارسادر
ساخت انواع درب و پنجره فلزی
ساخت انواع سازه های فلزی
گیلان خمام ابتدای جاده مرزدشت، دست چپ پارسادر
بمدیریت: سیروس رهبر
۰۹۱۱۹۲۷۱۱۶۷
۰۳۳۴۴۲۴۱۰۹

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا