پیشنهاد سردبیرتبلیغاتچند رسانه ایمصاحبه

مدیر بزرگ‌ترین استخر و مجموعه ورزشی شرق گیلان خواستار حمایت دولت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان شد

استخر و مجموعه ورزشی لوزان در شهرستان املش واقع در شرق گیلان که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث و راه‌اندازی شده؛ بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی در شرق این استان محسوب می‌شود که در آن امکانات ورزشی رفاهی همچون استخر مخصوص کودک، سونای خشک و بخار جکوزی و ماساژ و همچنین سویئت‌هایی جهت اقامت مسافران، تعبیه شده است.

مهندس اسماعیل فرجی مدیر این مجموعه ورزشی در مصاحبه اختصاصی با سایت اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام پیرامون فعالیت و خدمات این مجموعه بزرگ ورزشی تفریحی و نیز مشکلاتی که پیش روی آن قرار دارد توضیحاتی داد.

وی ابتدا با اشاره به اینکه: این مجموعه بزرگ ورزشی با سرمایه‌گذاری و مشارکت آقای موسی علی‌پور – فرهاد فرجی (برادرم) و خود من احداث و راه‌اندازی شده؛ خاطرنشان کرد: افزون بر 30 میلیارد تومان برای احداث و تجهیز و راه‌اندازی این مجموعه هزینه شده که این مبلغ از منابع سرمایه‌گذاری مشخص تأمین و پرداخت گردیده است.

مدیر استخر و مجموعه ورزشی لوزان با اعلام اینکه در حال حاضر 20 نفر به صورت مستقیم در دو شیفت این مجموعه اشتغال به کار دارند، افزود: افزون بر 15 نفر نیز به طور غیرمستقیم با  این مجموعه در ارتباط کاری هستند که غالباً یکسری تولیدی‌های تأمین‌کننده البسه ورزشی مورد نیاز این مجموعه و همچنین استادکاران در زمینه تعمیرات و تأسیسات را شامل می‌شوند.

وی در همین خصوص توضیح داد: تأسیسات یک استخر با تأسیسات دیگر واحدهای مسکونی و حتی صنعتی تفاوت‌هایی دارد و به نوعی تأسیسات بسیار پیچیده و سنگینی است که تعمیر و نگه‌داری آن از عهده استادکاران متخصص و بعضاً تحصیل‌کرده برمی‌آید.

مهندس اسماعیل فرجی سپس اعلام کرد:

این مجموعه اگر چه در املش احداث و راه‌اندازی شده اما خدمات‌دهی آن محدود به املش نیست بلکه به شهرهای رودسر – کلاچای و شلمان و رحیم‌آباد نیز خدمات ارایه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استخر و مجموعه ورزشی لوزان در دو شیفت دایر است؛ اضافه کرد: همه روزه از صبح تا ساعت 5 عصر شیفت صبح تا ساعت 5 عصر به بانوان و شیفت دوم از 5 عصر تا 8 شب به آقایان اختصاص دارد.

مدیر استخر و مجموعه ورزشی لوزان در عین حال اعلام کرد: در این مجموعه علاوه بر استخر، رشته‌های ورزشی بدن‌سازی و هنرهای رزمی مانند تکواندو آموزش داده می‌شود و نیز در بحث تغذیه فست فود و نوشیدنی تدارک شده است. در واقع این مجموعه توأماً بخش درمانی و ورزش و تفریح و فراغت را در دستور کار دارد.

وی همچنین افزود: برای مراجعه‌کنندگان عزیزی که از راه‌های دور به این مجموعه می‌آیند و قصد اقامت دارند؛ سویئت‌هایی نیز در مجموعه تعبیه کرده‌ایم.

مهندس اسماعیل فرجی درخصوص تعرفه ورودی این مجموعه نیز گفت: مجموعه‌های این چنینی که ورزش و استخر در آنها تدارک شده به درجات ممتاز و درجه یک و دو و سه تقسیم‌بندی می‌شوند که این مجموعه به لحاظ ساختار نوین و تجهیزات مدرن تعبیه شده در آن؛ مجموعه ممتاز محسوب می‌شود. معذالک با توجه به اینکه اکثریت اهالی، کشاورز و از سطح درآمد پایینی برخوردار هستند؛ ترتیبی اتخاذ کردیم که همه قشرها با هر سطح درآمد بتوانند از امکانات و تسهیلات ورزشی رفاهی و درمانی این مجموعه استفاده کنند از اینرو علیرغم اینکه مجموعه درجه ممتاز است؛ اما تعرفه را در سطح مجموعه‌های مشابه با درجه متوسط تعیین کرده‌ایم که فقط 75 هزار تومان است!

وی در پاسخ به سوال سایت اطلاع‌رسانی آوای سبزآرام که خواستار توضیح بیشتر درباره وجه درمانی این مجموعه شد، اظهار داشت: همانطور که قبلاً اشاره کردیم از آنجایی که اکثریت اهالی منطقه از قشر زحمتکش کشاورز هستند؛ و غالباً سن بالا دارند؛ به عوارضی همچون درد پا (آرتروز) و درد کمر مبتلا هستند که برای این قبیل افراد تخفیف ویژه در هزینه‌ها منظور می‌کنیم. جنبه درمانی مجموعه هم در استخر است که چون کف (زمین) جاذبه دارد؛ فرد را به سمت خود می‌کشد و در مقابل آب، در جهت معکوس عمل می‌کند و خود را به بالا می‌کشاند این وضعیت باعث نرمش عضلات و به تبع آن کاهش درد می‌شود.

مهندس اسماعیل فرجی در پاسخ به سوال دیگر که چگونه افراد مبتلا به چنین عوارضی شناسایی و از امکانات تخفیف ویژه برخوردار می‌شوند نیز گفت؛ این قبیل افراد معمولاً پیش از این نزد فیزیوتراپ رفته‌اند که با آوردن نامه از مرکز مربوطه می‌توانند از تخفیفات ویژه برخوردار شوند و ورودی (بلیط) را 55 هزار تومان محاسبه دریافت می‌کنیم.

مدیر استخر و مجموعه ورزشی لوزان املش در ادامه به بیان برخی مشکلات پرداخت و گفت: ما با سرمایه‌گذاری شخصی این مجموعه را احداث و راه‌اندازی و برای بیست نفر اشتغال مستقیم و 15 نفر فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد کرده‌ایم که این افراد با احتساب اعضای خانواده و نفرات تحت تکفل خود؛ تعداد بسیار بیشتری را تشکیل می‌دهند در این حال تاکنون از هیچ حمایت و تسهیلات ویژه‌ای برخوردار نشده و اساساً توقع خاصی هم از دولت نداریم معذالک انتظار داریم در زمینه‌های اداری با ما همکاری و تعامل بیشتری صورت بگیرد و مقررات پیچیده و زمان‌بر اداری برای ما و دیگرانی که با سرمایه‌گذاری مشخص کارآفرینی می‌کنند، روان‌سازی شود.

وی با بیان اینکه آقای جانعلی‌زاده مدیر اداره ورزش و جوانان و مجموعه تحت مدیریت او تاکنون با ما همکاری و تعامل خوبی داشته‌اند، افزود:

یکی از مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستیم؛ مسأله آب است  که از خرداد تا پایان شهریورماه از نعمت آب شرب محروم بودیم. در این راستا به حفر چاه اقدام کردیم که جهت تصفیه آب، هزینه کلانی از ما مطالبه شد. مسأله قطعی گاز از دیگر مشکلات اصلی ما به شمار می‌رود که موقع ظهر به ما اخطار کردند ساعت 4 عصر گاز مجموعه قطع خواهد شد در حالی که اگر اطلاع‌رسانی را زودتر انجام می‌دادند می‌توانستیم مانع از ضرر و زیان کلان مالی ناشی از قطعی گاز شویم! در واقع برخی دستگاه‌ها که هیچ حمایتی از ما به عمل نیاورده‌اند در مسیر خدمات‌رسانی و اشتغالزایی مجموعه ایجاد مانع نیز کرده است چرا که باید از قبل اطلاع‌رسانی نموده و نیز سوخت جایگزین برای ما تهیه کنند.

مدیر استخر و مجموعه ورزشی لوزان همچنین تأمین سوخت را از معضلات اصلی برشمرد و گفت: در حالی که گازوییل به قیمت دولتی لیتری 300 تومان است؛ ولی سهمیه‌ای به ما تعلق نمی‌گیرد و ناچاراً گازوییل را از بازار آزاد به قیمت لیتری 5 هزار تومان خریداری می‌کنیم که با توجه به نیاز سوخت مجموعه، طی شبانه‌روز بیش از 400 لیتر گازوییل مصرف می‌شود و بابت آن مبلغ کلانی پرداخت می‌کنیم.

وی آنگاه با بیان  اینکه موسسین این مجموعه به لحاظ عشق و علاقه برای خدمات به شهرستان، و اهالی شریف و خدمات‌رسانی بهینه به قشر زحمتکش کشاورزان و ایجاد اشتغال در این عرصه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم؛ گفت:

با توجه به اینکه باشگاه در طول سال به دلیل برخی مناسبت‌ها تعطیل است؛ در بسیاری از روزها و هفته‌ها نیز باید پیگیر مسایل اداری و… باشیم که عملاً زمان چندانی برای فعالیت و خدمات‌دهی باشگاه نمی‌ماند.

وی درخصوص معضل آب اضافه کرد: اساساً نام قدیم املش؛ آبلش بوده که بیانگر آبخیز بودن این منطقه است کما اینکه در حال حاضر هم اگر هر نقطه‌ای از زمین در سطح منطقه یک متر حفر شود به آب می‌رسیم. حال در چنین شرایطی با توجه به اینکه زیرساخت‌ها از قبل مهیا نشده، آب در این منطقه به یک معضل تبدیل شده است.

وی ادامه داد؛ نکته قابل توجه اینکه مرکز بهداشت در رابطه با کدر و تار بودن آب به ما اخطار می‌دهد. در حالی که این آب از سوی سازمان ذیربط به ما داده شده بدین ترتیب تاوان کوتاهی یا تخلف سازمان مربوطه را ما باید با پرداخت جریمه بدهیم. چرا که ما نقشی در تیره و تار و کدر بودن آب نداریم!!! اما باید هم پاسخگو باشیم و هم جریمه بدهیم.

وی با تأکید بر اینکه اداره آب باید آب را تصفیه شده در اختیار مشترکان خود قرار دهد؛ افزود:

نکته حیرت‌آور دیگر اینکه اداره آب هزینه آب تصفیه شده را از ما اخذ می‌کند اما در عوض آب کدر و تیره و تار به ما می‌دهد!

مدیر استخر و مجموعه ورزشی لوزان با جمع‌بندی صحبت‌های خود، ضرورت نگاه حمایتی ویژه مسوولان شهرستان و استان به املش و تلاش همگانی برای تحقق توسعه پایدار این شهرستان را مورد تأکید قرار داد و افزود: آقای موسی علی‌پور و فرهاد فرجی (برادر من) هر یک در مشاغل آزاد مشغول به کار بوده و در کار خود مسلط و موفق هستند و صرفاً به لحاظ عشق و علاقه به املش و توسعه پایدار این شهرستان در سرمایه‌گذاری این مجموعه مشارکت داشته‌اند.

لذا انتظار داریم مسوولان ذیربط همکاری و تعامل بیشتری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داشته باشند و ساز و کارهایی جهت جذب سرمایه‌گذاران بیشتر به این منطقه طراحی و اجرا نمایند.

گفتنی است: مهندس اسماعیل فرجی پیش از این به مدت 14 سال در تهران اشتغال به کار داشته و نیز مدت 9 سال در سازمان زمین‌شناسی خدمت کرده است. او پس از شیوع ویروس کرونا همراه خانواده به زادگاه خود بازگشت و با سرمایه‌گذاری در مجموعه لوزان؛ بزرگ‌ترین استخر و مجموعه ورزشی شرق گیلان را به همراه آقایان موسی‌ علی‌پور و فرهاد فرجی احداث و راه‌اندازی کرد.

لازم به ذکر است؛ آموزش شنا – بدن‌سازی و ورزش‌های رزمی در مجموعه لوزان توسط مربیان کارآزموده صورت می‌گیرد.

نشانی:  گیلان _ املش – کمربندی – 09127338441 _۰۱۳۴۲۷۲۹۹۹۹_ساعت کاری ؛ بانوان روزهای شنبه ،دوشنبه،چهارشنبه۸/۳۰تا ۱۵ _پنجشنبه ۱۲تا۱۶ _جمعه ها ؛۹تا۱۳_آقایان همه روزه ۱۷تا۲۳

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا