اجتماعیپیشنهاد سردبیرمصاحبه

سرپرست اداره صمت آستانه اشرفيه در استان گیلان : اهالي آستانه اشرفيه و كياشهر هرگونه تخلف صنفي را سريعاً به صمت اطلاع دهند

سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
سرپرست اداره صنعت معدن تجارت (صمت) شهرستان آستانه‌اشرفيه اعلام كرد: براي اولين بار در استان گيلان طرح نظارت مستمر خريد آرد از كارخانه تا درب نانوايي‌ها در اين شهرستان اجرا شد.
مهندس مصطفي مباشر اميني در مصاحبه اختصاصي با سايت اطلاع رساني آواي سبز آرام اضافه كرد: آستانه‌اشرفيه تنها شهر در سطح استان گيلان است كه از مرحله خريد آرد توسط عامل از كارخانه تا تحويل آن درب نانوايي‌ها مطرح و نظارت مستقيم و مستمر توسعه نمايندگان ادارات صمت و جهاد كشاورزي را اجرا كرده و بدين‌ترتيب از برخي تخلفات احتمالي جلوگيري شده است.
اين مسئول با تأكيد بر اينكه با تخلفات نانوايي‌ها برخورد قانوني صورت مي‌گيرد، خاطرنشان كرد: در پاييز سالجاري يك هزار و 200 مورد بازرسي از نانوايي‌هاي شهرستان انجام شده كه براي 400 واحد نانوايي كه مرتكب تخلفاتي نظير كم‌فروشي، جابه‌جايي آرد، تعطيلي خودسرانه نانوايي، فروش آرد و… شده بودند پرونده قضايي تشكيل و به اداره تعزيرات ارجاع شد.
وي همچنين از كاهش سهميه آرد چند نانوايي متخلف خبر داد و افزود: به موازات اين كاهش سهميه به منظور تشويق واحدهاي نانوايي كه مطابق قانون و مقررات صنفي خدمات‌دهي مي‌كنند؛ سهميه آرد اين واحدها را افزايش داديم.
مصطفي مباشر اميني همچنين با بيان اينكه به علت برخي كوتاهي‌ها در سنوات گذشته؛ سهميه سرانه آرد آستانه‌اشرفيه بسيار اندك بوده؛ افزود: با همت و تلاش فرمانداري، جهادكشاورزي، اداره صنعت معدن تجارت و نماينده مردم آستانه‌ اشرفیه در مجلس شوراي اسلامي؛ امسال سه‌هزارويكصد كيسه آرد به سهميه سالانه آرد اين شهرستان اضافه شده و با پيگيري نماينده  محترم 500 كيسه ديگر نيز بين نانوايي هاي مستقر در مناطق روستايي كه سهميه كمي داشتند، افزوده شد.
سرپرست اداره صنعت معدن تجارت آستانه‌اشرفيه در ادامه با اشاره به اينكه به دليل وجود حرم مطهر آقاسيدجلال‌الدين اشرف (ع) شهرستان آستانه اشرفيه در برخي فصل‌هاي سال پذيراي شمار زيادي  از زائر است كه از نقاط مختلف استان و حتي كشور به شهرستان سفر مي‌كنند كه بدين‌ترتيب به سهميه آرد بيشتري نياز داريم. البته وضعيت (سهميه آرد) اكنون نسبت به گذشته تهيه شده است و فرماندار محترم به عنوان رئيس شوراي آرد  شهرستان و همچنين ادارات صمت و جهادكشاورزي نقش مؤثري در اين افزايش سهميه داشته‌اند.
مصطفي مباشر اميني سپس با اشاره به عملكرد و خدمات اداره تحت مديريت خود اظهار كرد: براساس اهداف سازماني و شرح وظايفي كه قانون مقرر داشته نظارت بر واحدهاي صنفي و غيرصنفي، كالاهاي اساسي شهرك‌هاي صنعتي و معادن برداشت شن و ماسه  و نظارت بر جذب و توزیع  کالاهای اساسی و ارزاق  عمومی و روزمره مردم  جزوظایف  اصلی اداره صمت به شمار می رود  ودر کنار آنها پرداخت وام های کم بهره تا سقف ۳میلیارد تومان برای مشاغل خانگی ( قالی ،گلی مبافی ،خیاطی و آرایشگری ) تسهیلات ۱۸ درصد برای تکدید کنندگان سبک    سنگین تا سقف ۱۱میلیارد از اول سال ۱۴۰۱تا اکنون بوده است .  بازرسي روزمره از اين واحدها؛ جزو وظايف اصلي صمت به شمار مي‌رود.
وي گفت: پيش از اين متولي واحدهاي نانوايي اداره صنعت معدن تجارت بوده كه از يكسال و نيم قبل مسئوليت آرد و نان به جهاد كشاورزي واگذار شده است معذالك اداره صمت همچنان مبحث نظارت به لحاظ كم‌فروشي، بهداشت نان، كيفيت نان كنترل آرد و اينكه سهميه شهرستان در مسير صحيح هدايت و مصرف شود را در دستور كار خود دارد.
سرپرست اداره صمت آستانه‌اشرفيه در پاسخ به سوال سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام مبني بر اينكه قنادي و شیرینی فروشی تبریزی حاج آقا حسن حيدرزاده با ايجاد شغل براي 95 نفر در يك واحد اجاره‌اي، تحولي در كارآفريني رقم زده و با حمايت مسئولان مي‌تواند كارخانه احداث و ظرفيت اشتغالزايي را هر چه بيشتر ارتقاء دهد، گفت : ايشان (آقاي حسن حیدرزاده فردي متدين و دوستدار نظام هستند كه با سرمايه‌گذاري شخصي براي شمار زيادي فرصت شغلي ايجاد نموده و ما در حمايت و پشتيباني از ايشان، كوتاهي نخواهيم كرد.
وي افزود: در خصوص تقاضاي ايشان مبني بر واگذاري زمين و امكانات جهت احداث كارخانه و اشتغالزايي بيشتر، با آقاي فرماندار مذاكره خواهيم نمود و انشاءا… بتوانيم حمايت‌هاي لازم را از ايشان به عمل آوريم.
سرپرست اداره صنعت معدن تجارت آستانه‌اشرفيه در همين زمينه راه‌اندازي شعبه دوم مجموعه تحت مديريت آقاي حیدرزاده در ساختمان گلی لندمی مستقر در ميدان امام حسين(ع) آستانه اشرفیه را مورد اشاره قرار داد و ابراز اميدواري كرد كه با راه‌اندازي شعبه دوم براي 90 نفر ديگر فرصت اشتغال ايجاد شود.

مصطفي مباشر اميني در پايان ضمن قدرداني از همكاري و مشاركت اهالي شريف و متدين آستانه‌ و كياشهر، خواستار آن شد كه در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفي و آنچه در حوزه وظايف ادارة صمت است، مراتب را به شماره 124 و يا به صورت حضوري، به اين اداره اطلاع دهند. ضمن اينكه لازم است اهالي شريف، خود بازرسي هم داشته باشند و با اعلام سريع نواقص احتمالي كه مشاهده مي‌كنند؛ امكان ورود به موقع اداره صمت را به موضوع فراهم سازند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا