اجتماعیاقتصادیپیشنهاد سردبیرمطالب ویژه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان درآئین افتتاح بزرگترین کلینیک گیاه پزشکی شمال ایران؛ راه اندازی کلینیک گیاه پزشکی، حرکت به سوی رفع نیازهای اقتصاد کشاورزی است

آوای سبز: محمد دوستار ظهرِ امروز، در آئین افتتاح نخستین کلینیک تخصصی گیاه پزشکیِ دانشگاهیِ استان گیلان، در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، اظهارکرد: در این مراسم به غیر از راه اندازی کلینیک، انعقاد تفاهم نامه های همکاری بین سازمان نظام مهندسی گیلان و جهادکشاورزی استان با دانشگاه آزاد رشت انجام می شود و این دو سازمان برای راه اندازی کلینیک گیاه پزشکی به ما کمک کرده اند.

وی با بیان اینکه کلینیک گیاه پزشکی می تواند با تشخیص و ارائه ی روش از بین بردنِ آفت های گیاهی و محصولات کشاورزی، به جهش تولید این محصولات، کمک کند، افزود: زنجیره ی اقتصاد کشاورزی استان، اگر بتواند با رویکرد دانش بنیان حرکت کند، قطعا در ایجاد اشتغال و رفع نیازهایِ اقتصادی گیلان، موثر می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و به طور کلی دانشگاه آزاد اسلامی، در دوره ی جدید فعالیت خود به دنبال ارتقای کیفیت علمی و آموزشی است، گفت: این امر تحقق نمی یابد مگر آنکه دانشگاه، استانداردهای آموزشی را پیاده کند.

دوستار عنوان کرد: مفید بودن آموزش ها، با نگاه مسئله محوری و موضوع محوری، گام دیگر دانشگاه، برای ارتقای کیفیت علمی و آموزشی است.

وی با تصریح براینکه، دانشگاه آزاد باید بتواند محتوا و مطالب آموزشی و پژوهشی را در عمل پیاده کند تا مردم و جامعه نتیجه را مشاهده کنند، افزود: دانشگاه آزاد درصدد است ابعاد مسائل مختلف را شناسایی و برای سازمان های متولی آن مسائل، تفاهم نامه هایی را تنظیم کند تا بتواند موضوع محوری را کاربردی نماید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رشت برلزوم حل مسائل جامعه از سوی دانشگاه آزاد، تاکیدکرد و گفت: از آنجائیکه دانشگاه آزاد گیلان، در حوزه ی دانشگاه های اجتماعی که به دنبالِ حل مسئله، درسراسر جامعه هستند، تلقی می شود، قصد دارد، حضور خود را در شهرستان ها ملموس تر نشان دهد و این اتفاق نمی افتد مگر اینکه در ابعادِ مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موثر عمل کند.

دوستار با اشاره به اینکه دانشگاهِ نخبگانی به دنبال گسترش مرزهای دانش و تولید آن است، بیان کرد: دانشگاه های دولتی که از بودجه های دولتی استفاده می کنند، انجام تحقیقات بنیادی، بواسطه ی سرمایه گذاری های کلان را برعهده دارند.

وی با اعلام اینکه پردیس غذا و امنیت غذایی درگیلان، کار خود را آغاز کرده است، افزود: راه اندازیِ مراکزِ پژوهشی و کلینیک های تخصصی، برای مراجعه ی سازمان ها به دانشگاه ها و حل معضلات، ازجمله مسائل کشاورزی، در برنامه ی دانشگاه آزاد قرار دارد.

خبرنگار: آسیه سهرابی پور

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا