اقتصادیپیشنهاد سردبیرچند رسانه ای

اقدام ابتكاري يك بانوي كارآفرين در توليد انواع نان‌هاي سنتي

سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
بانو فاطمه سرپناه از معدود زنان کارآفرین به شمار می‌رود که در یک اقدام ابتکاری واحد تولید انواع نان‌های سنتی را در جاده توریستی شلمان به املش دایر و راه‌اندازی نموده و برای 4 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.
این بانوی کارآفرین و خوش‌فکر در مصاحبه با سایت اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام گفت: انواع نان‌های برنجی که در منطقه به عنوان نان تمیجانی شناخته می‌شود و همچنین نان خلفه و نان برنجی‌ خالص موسوم به نان لاسو در این واحد طبخ و به متقاضیان عرضه می شود.
مدیر واحد نان سنتی خوش‌پخت در خصوص این نوع نان‌ها توضیح داد و برخی هم آن را نان برنجی گویند در کنار نان خلفه که در آن از خلفه، کدو و برنج و… و نیز نان برنجی خالص که به عنوان نان لاسو شناخته می‌شود، تولیدات اصلی این واحد را تشکیل می‌دهد.

فاطمه سرپناه همچنین توضیح داد نان تمیجانی به نان لاکو هم شهرت دارد که این نان به دو صورت پخت می‌شود و یکی به صورت آبزده و نرم و نوع دیگر به صورت چیپسی و نازک که خیلی خوشمزه و پرطرفدار است.
مدیر واحد نان سنتی خوش‌پخت سپس با اشاره به اینکه مواد اولیه اصلی این نان‌ها برنج است افزود: ابتدا آن را می‌شوریم و بعد آسیاب نموده و متعاقباً با مقداری آب مخلوط و قدری آرد به آن اضافه می‌کنیم.
این بانوی خوش‌فکر و خلاق آنگاه توضیح داد که آرد مصرفی در این نوع نان، آرد نول است که عمدتاً در شیرینی‌پزی‌ها کاربرد مصرفی دارد و ما آن را مخلوط و خمیرگیری نموده و سپس نان را طبخ می‌کنیم. وی با بیان اینکه نان‌های تولیدی در همین مغازه به مشتریان و متقاضیان عرضه می‌شود، افزود: با توجه به تنوع، کیفیت و طعم و مزه عالی، این نوع نان‌ها طرفداران زیادی دارد که حتی از رشت، لاهیجان و شرق و غرب گیلان برای خرید به ما مراجعه می‌کنند.
فاطمه سرپناه گفت: با توجه به اینکه ما ساکن لاهیجان هستیم؛ مقداری از تولیدات را به فروشگاه‌ها و مراکز خرید لاهیجان توزیع می‌کنیم. در عین حال سفارش مشتريان و خانواده‌هاي عزيز را نيز در اسرع وقت انجام و تحويل مي‌دهيم.
مدير واحد نان سنتي خوش‌پخت در ادامه با اشاره به اينكه سه نفر در اين واحد مشغول به كار هستند افزود: يك خانم نيز كار خميرگيري را انجام مي‌دهد كه در مجموع 4 نفر (به جز من) در اين واحد اشتغال دارند.
فاطمه سرپناه بانوي كارآفرين و فعال در عرصه توليد در پايان از مسئولان ذيربط تقاضا كرد در راستاي توسعه فرهنگ اصيل گيلان به خصوص در عرصه‌ي غذايي و نان‌هاي سنتي، حمايت‌هاي لازم را از اين واحد به عمل آورند و با اختصاص تسهيلات ارزان‌قيمت بانكي، زمينه را براي توسعه اين واحد فراهم سازند.

آدرس: گیلان، جاده شلمان به املش روستای سورکوه
شماره‌های تماس: ۰۱۳۴۲۷۴۳۰۳۰/۰۹۲۲۳۹۱۵۷۳/۰۹۱۱۳۴۲۶۸۸۹

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا