پیشنهاد سردبیرتابلوتبلیغاتمصاحبه

رشته خوشكار كدبانو با حلواي ضيابر و طيف متنوعي از غذاهاي محلي

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
رشته خوشكار ازجمله شيريني‌هاي پرطرفدار گيلاني است كه معمولاً در ماه مبارك رمضان مورد استفاده وسيع خانواده‌ها قرار مي‌گيرد. با اين وجود در تمامي ماه‌هاي سال اين شيريني خوشمزه توسط افراد و واحدهاي صنفي مختلف؛ توليد و عرضه مي‌شود.
رشته خوشكار كدبانو كه توسط خانم هنده مؤمن‌زاده در ضيابر توليد مي‌شود به لحاظ طعم و مزه و كيفيت از طرفداران زيادي برخوردار است.
خانم مؤمن‌زاده علاوه‌بر توليد رشته خوشكار؛ طيف متنوعي از خوراكي‌ها و مخلفات مورد پسند گيلاني‌ها را توليد و عرضه مي‌كند.
با اين بانوي پرتلاش و خلاق مصاحبه‌اي انجام داده‌ايم كه ماحصل آن را در ادامه مي‌خوانيد:
خانم هنده مؤمن‌زاده با بيان اينكه فعاليت و خدمات ما به دو بخش تقسيم مي‌شود؛ گفت: صبح‌ها تا ظهر به طبخ و پخت و پز انواع غذاها اقدام مي‌كنيم كه خورشت‌هايي همچون : فسنجون، باقلي‌قاتق، ميرزاقاسمي، قورمه‌سبزي، قيمه و همچنين زرشك‌پلو و… را شامل مي‌شود و اين غذاها را به صورت بيرون‌بر عرضه مي‌كنيم.
وي افزود: در شيفت بعدازظهر، عمده فعاليت‌ ما معطوف درست كردن رشته خوشكار؛ حلواي ضيابر به طور كلي انواع حلواهاي محلي براي استفاده در مراسم و مناسبت‌هاي مختلف؛ خوراكي‌هاي خشكبار؛ انوع ترشي‌جات و… است.
خانم هنده مؤمن‌زاده با بيان اينكه: «كار طبخ غذاها را از حدود پنج سال قبل شروع كرده‌ام؛ افزود: اما از 25 سال قبل در زمينه تولد حلواي ضيابر و رشته خوشكار مشغول به فعاليت و خدمات‌دهي به همشهريان عزيز مسافران و گردشگران محترم هستم.
وي آنگاه با اشاره به اينكه: به طور ثابت دو نفر در اين واحد مشغول به كار هستند؛ خاطرنشان كرد: در اوقات پيك كاري ازجمله در ماه مبارك رمضان و عيد نوروز؛ معمولاً 4 تا 5 نفر ديگر با ما همكاري مي‌كنند.
اين بانوي پرتلاش و كارآفرين سپس با اشاره به اينكه “كمبود فضاي كاري” ازجمله مشكلات گريبانگير ما مي‌باشد؛ گفت: چنانچه بتوانيم فضا (مكان) بزرگ‌تري تدارك نماييم؛ ظرفيت پخت غذا را افزايش خواهيم داد. در عين حال براي تعداد بيشتري هم فرصت شغلي ايجاد خواهيم كرد.
وي در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام مبني بر اينكه آيا تاكنون از تسهيلات بانكي استفاده كرده‌ايد يا خير؛ گفت: تسهيلات اندكي از طريق بنياد بركت به من تعلق گرفت كه در نظر دارم از آن براي رونق بخشي به واحد غذاخوري استفاده كنم. با اين وجود تاكنون حمايت‌هاي لازم از ما به عمل نيامده؛ انتظار داريم مسئولان ذيربط پشتيباني‌هاي بيشتري از زنان كارآفرين و سرپرست خانوار به عمل آورند و بانك‌ها؛ تسهيلات وام با بهره اندك به ما اختصاص دهند.
خانم هندي مؤمن‌زاده افزود: بانك كشاورزي شرط دادن تسهيلات وام را گذاشتن سپرده در آن بانك تعيين كرده؛ در حالي كه اگر نقدينگي جهت سپرده گذاري در بانك داشته باشيم، نيازي به وام نخواهيم داشت.
گفتني است: رشته خوشكار كدبانو انواع سفارشات حلوا جهت مراسم و مجالس را مي‌پذيرد.
آدرس ؛ گیلان ،شهر ضیابر ،
خانم مؤمن‌زاده 09116935264

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا