پیشنهاد سردبیرحقوقیمصاحبه

موسي يوسفي طالقاني وكيل پايه يك دادگستري: وكلا امين موكلين خود هستند

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام: آقاي موسي يوسفي ازجمله وكلاي مبرز و توانمند پايه يك دادگستري در حوزه قضايي غرب استان گيلان (فومن) است كه عمده سعي و تلاش خود را معطوف برقراري صلح و سازش بين طرفين دعوي نموده و تا جايي كه امكان داشته باشد، از طرح شكايت و ارايه دادخواست به محاكم قضايي جلوگيري مي‌كند.

موسي يوسفي طالقاني وكيل پايه يك دادگستري همچنين به عنوان يك وكيل اخلاق‌مدار نزد افكار عمومي و موكلين خود شناخته مي‌شود كه صداقت حرفه‌اي و تكريم ارباب رجوع، امانت‌داري و دفاع مؤثر و قوي از پرونده‌هايي كه قبول مي‌كند، از ويژگي‌هاي شخصيتي او محسوب مي‌شود.

اين وكيل پايه يك دادگستري كه همچنين به عنوان مشاور حقوقي به شهروندان و مراجعه‌كنندگان خدمات‌دهي مي‌كند، در مصاحبه اختصاصي با «پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام»، خاطرنشان كرد كه دانش‌آموخته‌ي رشته حقوق در مقطع ليسانس است كه از دانشگاه آزاد اسلامي واحد چالوس فارغ‌التحصيل شده و مدتي نيز به عنوان نماينده حقوقي اداره مناطق طبيعي فعاليت داشته است.

وي سپس با اشاره به اينكه از 15 سال قبل به حيطه‌ي وكالت ورود نموده و مشغول ارايه خدمات به همشهريان و ملت شريف است، گفت: عمدتاً در زمینه های های؛ حقوقی،خانواده ، ثبتي، كيفري  قبول پرونده می کنم  . در هر حال همه سعي و تلاش من اينست در مراجعات افراد به دفتر، موضوع اختلاف را به طور مسالمت‌آميز حل و فصل نمايم.

وي افزود: در ابن رابطه طرفين دعوي را به دفتر دعوت نموده و با صحبت‌ بين آنها سازش ايجاد مي‌كنم. چنانچه همه راه‌هاي مذاكره و توافق به بن‌بست برسد؛ ناگزير به طرح دعوي و تشكيل پرونده و پيگيري حقوقي در محاكم اقدام مي‌كنم.

موسي يوسفي در همين زمينه اضافه كرد كه در رابطه با مسايل و اختلافات خانوادگي، حساسيت بيشتري براي ايجاد صلح و سازش به خرج مي‌دهيم تا زوجيني كه اختلاف و درگيري دارند؛ بدون طرح دعوي و مراجعه به دادگاه؛ مشكل آنها حل و به زندگي مشترك خود ادامه دهند .

اين وكيل پايه يك دادگستري در ادامه با تأكيد بر اينكه پرونده‌هاي ارجاعي به محاكم بايد حتماً داراي وكيل باشد، افزود: وكلا با طرح صحيح دعوي و اشراف و تسلط بر قوانين مفاد و تبصره‌ها مي‌تواند ضمن جلوگيري از اطاله دادرسي؛ در استيفاي حق مشروع و قانوني افراد مؤثر واقع شوند.

وي اضافه كرد: افراد عادي كه از اصول و موازين حقوقي اطلاع ندارند به خصوص در جلسه نخست دادرسي كه مهم‌ترين جلسه و به نوعي تعيين‌كننده سرنوشت پرونده به حساب مي‌آيد؛ ممكن است اظهاراتي بيان كنند يا مواردي را كه به نظرشان بي‌اهميت جلوه كند، مطرح ننمايند و در نتيجه نتوانند به حق قانوني خود دست يابند. اما حضور وكيل از چنين مواردي پيشگيري مي‌كند. ضمن اينكه افراد عادي در طرح دعوي خود ممكن است دچار خطا شده و پرونده به دليل ايرادات شكلي از سوي قاضي رد شود. موسي يوسفي همچنين تصريح كرد: پرونده‌هايي كه داراي وكيل باشد؛ در روند صحيح دادرسي قرار گرفته و قضات نيز توجه بيشتري به مستندات ارايه شده از سوي وكلا مبذول مي‌دارند.

وي با بيان اينكه علم حقوق به وسعت يك دريا است اضافه كرد: اشخاص عادي و افرادي كه در رشته‌هاي ديگر تحصيل كرده‌اند؛ از علم حقوق اطلاع و آگاهي چنداني ندارند. فلذا بهتر است در مواجه شدن با هر مسأله و اتفاقي كه بار حقوقي داشته باشد؛ ابتدا به وكيل مراجعه‌ كنند.

وي ادامه داد: اشخاصي كه بضاعت مالي كافي براي گرفتن وكيل ندارند، مي‌توانند با حداقل هزينه، قبل از هر اقدام با يك وكيل مشورت نموده و با بهره‌گيري از مشاوره‌هاي حقوقي مشكل خود را در محاكم پيگيري كنند.

اين وكيل پايه يك دادگستري در پاسخ سوال «پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام» مبني بر اينكه «در حرفه وكالت عمدتاً با چه مشكلاتي روبه‌رو هستيد»، اظهار داشت: يكي از مشكلات ما وكلا اينست كه برخي موكلان از بيان برخي حقاقي امتناع مي‌ورزند و يا اينكه بعضي جزئيات را كه خود مي‌پندارند اهميتي ندارد، كتمان مي‌كنند كه لازم است متذكر شوم – وكلا امين موكلان خود هستند و هر آنچه بيان كنند به عنوان اسرار حرفه‌اي نزد وكلا محفوظ مي‌ماند. مگر آنكه جرمي اتفاق افتاده باشد كه قانون براي آن مجازات تعيين كرده است.

موسي يوسفي در پايان با اشاره به تلاش‌ها و زحمات مقامات قضايي استان و شهرستان، گفت: رياست محترم دادگستري فومن و نيز دادستاني محترم اين شهر گام‌هاي ارزشمندي در برقراري امنيت برداشته و تحولات شگرفي در امور قضايي و حقوقي شهرستان رقم زده‌اند كه جا دارد از اين مقامات محترم و نيز قضات شريف و پرتلاش كه در احقاق حق شهروندان از هيچ كوششي فروگذار نمي‌كنند، صميمانه تشكر و قدرداني و براي همه عزيزان آرزوي سلامتي و موفقيت روزافزون داشته باشيم.

نشاني: گيلان – فومن – خيابان شورا – ساختمان جاويد – بلوك 2 – طبقه 3

09112395033 – 01334728543

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا