پیشنهاد سردبیرتابلوتبلیغاتمصاحبه

مدیر گلکده امانی در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی آوای سبز آرام: پرورش و تولید گل و گیاه با عشق امکان پذیر است

پایگاه اطلاع رسانی آوای سبز آرام:
گلکده اسماعیل امانی در بخش نشتارود از معدود واحدهای گلخانه ای به شمار می رود که تنوع چشمگیر انواع گونه های مختلف گل و گیاه توجه هر رهگذری را به خود جلب می کند.
اسماعیل امانی مدیر و موسس این واحد در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی آوای سبز آرام ضمن اشاره به سابقه بیست ساله خود در عرصه گل و گیاه خاطرنشان کرد: این واحد، به واقع نمایشگاه گل ها و گیاهانی است که در دو مکان جداگانه و مستقل از یکدیگر تولید می کنیم.

وی افزود: وقتی نهال یا غنچه گل به ثمر می نشیند و آماده عرضه می شود؛ از محل تولید به این مکان (نمایشگاه عرضه و فروش) انتقال داده و به متقاضیان محترم عرضه می کنیم.
مدیر گلکده امانی سپس از اشتغالزایی مستقیم برای چهار نفر در مجموعه تحت مدیریت خود خبر داد و افزود: در مواقعی که با پیک کار مواجه می شویم و مشخصاً هنگام بارگیری افزون بر ده نفر در بارگیری؛ رانندگی؛ حمل و نقل گل ها و گیاهان با این واحد همکاری می کنند. در واقع با لطف و یاری خداوند سفره ای پهن کرده ایم که چندین خانوار از رهگذر فعالیت آن به امرار معاش ارتزاق می کنند.
وی در پاسخ به سوال پایگاه اطلاع رسانی آوای سبز آرام مبنی بر اینکه چه نوع گل ها و گیاهانی در این واحد پرورش، تولید و عرضه می شود؛ اظهار داشت: اصولاً تنوع گل ها و گیاهان و به خصوص گل های بیرونی بسیار بالا و چشمگیر است. و همه تلاش و سعی ما معطوف آن است که تا حد امکان، نمایشگاه ها منعکس کننده این تنوع چشمگیر و کم نظیر باشد.
وی در همین زمینه گل های لوکس و زیبا که به خصوص در ویلاها و فضاهای آپارتمانی و حیاط سازی طراحی و اجرا می شود، را مورد اشاره قرار داد که در واحد گلکده تحت مدیریت وی جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: این گل های لوکس و زیبا زمینه اصلی و کلی فعالیت و خدمات این واحد گلکده را تشکیل می دهد.
اسماعیل امانی آنگاه با اشاره به جاذبه های توریستی منطقه گفت: در سال های اخیر که افرادی از شهرها و استان های دیگر اقدام به خرید زمین و ساخت ویلا در مناطق سرسبز شمال کشور (گیلان و مازندران) نموده اند؛ غالباً فضای بیرونی و باغچه منازل خود را با گل های لوکس و زیبا طراحی و اجرا می کنند.


وی در ادامه با ابراز خشنودی از استقبال چشمگیر اهالی فرهیخته بخش نشتارود و حومه از خدمات واحد تحت مدیریت خود و نیز مسافران و گردشگران که در مناسبت های مختلف سال به استان و نیز این منطقه سفر می کنند با شوق و ذوق وصف ناپذیری از نمایشگاه بازدید و گل و گیاه مورد پسند خود را تهیه می کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید به گل وگیاه به صورت حرفه ای نگاه کرده شود؛ گفت: وقتی یک قلم را داخل گلدان قرار می دهید همچون یک نوزاد نیاز به مراقبت مستمر دارد،گل و گیاه نیز چنین است! بنابراین کسانی می توانند در این عرصه به موفقیت برسند که عشق گل و گیاه در سینه داشته باشند. به بیان دیگر در عرصه گل و گیاه؛ نمی توان فقط به مسایل مالی اندیشید.
وی گفت: همه روزه از طلوع خورشید تا گرگ و میش غروب؛ به خصوص در بهار و تابستان در محل گلکده حاضر می شوم ومراحل مختلف آبیاری؛ وجین؛ کوددهی و سم پاشی به موقع را به طور منظم انجام می دهم.
وی خطاب به افرادی که درصدد ورود به عرصه گل و گیاه هستند توصیه کرد؛ این کار همانگونه که اشاره کردم ابتدا نیاز به عشق و علاقه و نیز همت و تلاش خستگی ناپذیر و مثال زدنی دارد.
اسماعیل امانی آنگاه با اشاره به برخی مشکلات گفت: خوشبختانه با مشکل و موانع ای در فعالیت های خود مواجه نیستیم معذالک حضور و جولان دهی افراد واسطه دلال گهگاه در روند طبیعی کارها ایجاد مشکل می کند.
وی با بیان اینکه در سطح منطقه اغلب افراد زیادی در این عرصه مشغول فعالیت و خدمات دهی هستند؛ گفت: فعالان این عرصه از چالوس تا تنکابن و رودسر پراکنده هستند که لزوم سامان دهی و انسجام این فعالان با تشکیل یک اتحادیه صنفی ضروری ارزیابی می شود چنانچه چنین اتحادیه ای با همت و تلاش فعالان دلسوز و متعهد عرصه گل وگیاه تشکیل شود؛ کمترین اقدام و دستاورد آن کوتاه شدن دست واسطه ها از چرخه توزیع فروش و قیمت گذاری انواع گل و گیاه خواهد بود.
مدیر گلکده امانی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای مسوولان دلسوز و متعهد، ابراز امیدواری کرد فعالان عرصه گل و گیاه از حمایت و پشتیبانی های لازم برخوردار شوند تا با دلگرمی بیشتری به همشهریان و هموطنان عزیز خدمات دهی نمایند.
آدرس / مازندران / تنکابن / بخش نشتارود / جاده کترا / گلکده اسماعیل امانی / شماره های تماس :
۰۹۱۱۳۹۳۱۳۸۳ و ۰۹۰۱۱۹۰۱۳۵۶

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا