پیشنهاد سردبیرتبلیغاتمصاحبهمطالب ویژه

مدير ايستگاه چوب برادران روشندل خواستار تعامل مسئولان در صدور پروانه حمل چوب و كاهش ميزان ماليات شد

سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:

چوب در صنايع مختلفي كاربردهاي گسترده دارد و زماني اصلي‌ترين و مهم‌ترين ماده ساختمان‌سازي را به خصوص در استان گيلان تشكيل مي‌داد. امروزه چوب مانند ديگر كالاها، با افزايش قيمت شديدي مواجه شده ضمن اينكه تهيه چوب از منابع مختلف، بعضاً چالش‌هايي را مشخصاً در برداشت‌هاي غيرمجاز از جنگل‌ها، ايجاد مي‌كند!

ايستگاه چوب برادران روشندل ازجمله واحدهاي معتبر و فعال در زمينه تهيه و توزيع چوب در منطقه شرق گيلان (املش) به شمار مي‌رود كه تاكنون خدمات شاياني به متقاضيان و مشتريان ارايه داده است.

علي روشندل كه به همراه سه برادر ديگر خود اداره امور اين واحد صنفي – خدماتي را به عهده دارد در مصاحبه اختصاصي با سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام ضمن بيان خدمات اين واحد، به سوالات مصرح شده پاسخ داد.

وي ابتدا با اشاره به اينكه در حال حاضر 8 نفر در اين واحد خدماتي مشغول به كار هستند، خاطرنشان كرد: علاوه‌براين تعداد 9 نفر ديگر نيز به عنوان رانندگان كاميون و نيسان با اين واحد همكاري و ارتباط كاري دارند.

علي روشندل سپس با اعلام اينكه چوب‌ها را از منطقه املش و شهرستان‌هاي همجوار تهيه و تأمين مي‌كنيم؛ افزود: چوب‌ها را به استان‌ها و شهرهاي مختلف كشور مانند اصفهان، شيراز، زاهدان، بندرعباس و… ارسال مي‌كنيم.

مدير ايستگاه چوب برادران روشندل در ادامه به بيان برخي مشكلات پرداخت و اظهار كرد:

در گذشته، به لحاظ زمان بارگيري و حمل چوب مشكلي نداشتيم اما از مدتي قبل روزهاي مشخصي را در هفته براي اين كار تعيين كرده‌اند.

به عنوان مثال در املش روزهاي دوشنيه و چهارشنبه جهت بارگيري و حمل چوب تعيين شده و در لنگرود يكشنبه و سه‌شنبه و در رودسر شنبه و سه‌شنبه مجوز مربوطه صادر مي‌شود!

وي تصريح كرد: در واقع همين مسأله صدور مجوز يا پروانه حمل چوب كه به روزهاي خاصي در هفته محدود شده؛ از مشكلات اصلي ما به حساب مي‌آيد. علي روشندل همچنين با اشاره به اينكه تاكنون از حمايت دولتي و تسهيلات ويژه بانكي برخوردار نشده‌ايم، گفت: چنانچه حمايت‌هاي لازم از اين واحد به عمل آيد؛ سطح خدماتدهي را هر چه بيشتر ارتقا داده و فرصت‌ها شغلي بيشتري ايجاد خواهيم كرد.

اين فعال مجرب و كارآزموده در صنعت چوب در همين حال گفت كه عمده ارتباط كاري ما با ادارات و ارگان‌هاي مختلف دولتي است كه البته مسئولان ذيربط در محدوده اختيارات قانوني خود با ما تعامل دارند. اما تصميم‌گيري‌هاي كلان در سطح استان و كشور اتخاذ مي‌شود!

علي روشندل همچنين با بيان اين كه چوب خام طبق قانون مشمول ماليات نمي‌شود؛ افزود:

اداره دارايي طي سالجاري تعرفه سنگين مالياتي براي اين واحد در نظر گرفته و مبلغ كلاً 140 ميليون و 800 هزار تومان از ما اخذ نموده؛ در حالي كه چوب خام مشمول ماليات نيست.

وي از مسئولان اداره دارايي تقاضا كرد در اين خصوص بازنگري و همكاري و تعامل لازم با واحد ايستگاه چوب برادران روشندل به عمل آيد.

نشاني: استان گيلان – املش – كمربندي     تلفن: 09118174007 -۰۹۱۱۲۴۱۰۸۶۸

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا