پیشنهاد سردبیرمطالب ویژهورزشی

شاه‌حسینی:فدراسیون باید پرونده کفاشیان را به مراجع قضایی ارجاع دهد/ بازگشت او مانور متقلبانه است

آوای سبز: رئیس اسبق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: آمدن تاج و کفاشیان یک مانور متقلبانه است و مطرح کردن آن توهین به قوانین داخلی و بین‌المللی و مبارزه با افکار عمومی است.

عبدالرحمان شاه حسینی در خصوص بازگشت تاج و کفاشیان به فدراسیون فوتبال و محرومیت‌های آنها اظهار داشت: در مقدمه می‌گویم این اقدامات و طرح این مسائل توهین به قوانین داخلی و بین المللی  و مبارزه با افکار عمومی است. این یک مانور متقلبانه است. می‌خواهند بررسی کنند ببینند جو چگونه است و بعد ورود کنند.

وی در مورد دلایل عدم ورود کفاشیان و تاج به فوتبال گفت: از حیث حقوقی دلایلی ‌‌‌‌دارم که می‌گویم. کفاشیان فوتبال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خرابه‌ای تبدیل و تاج آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ویرانه کرد. دلایلی که بین این دو شخص مشترک است و به همین دلایل حق ورود به فوتبال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارند؛ 1- پرونده محکومیت قطعی کفاشیان و احکام قضایی فوتبال که حکم صادره آن اجرا نشده است. 2- استعفای شفاهی کفاشیان از سمت نایب رئیسی فدراسیون فوتبال در مصاحبه 9 دی، 3- به فرض پذیرش عدم استعفا، او از تاریخ  97/12/18 به طور متوالی در محل کار خود، غیبت غیرموجه داشته است. هم کفاشیان و تاج اگر مدعی شوند که استعفا قبول نشده است مرتکب غیبت شده‌اند.

وی افزود: این غیبت‌ها غیرموجه است و مطابق ماده 37 اساسنامه مجمع فدراسیون فوتبال باید به اخراج این اعضا با طرح موضوع غیبت اقدام می‌کردند. هم مجمع و هم هیأت رئیسه هر دو مرتکب تخلف شده‌اند. غیبت یکی از تخلفات است و طبق ماده 37 اساسنامه مجمع باید در خصوص آن تصمیم می‌گرفت و با این اتفاق‌ها عدو سبب خیر شد و تخلف این اعضا هم مشخص می‌شود. وجود شکات متعدد علیه کفاشیان و تاج در پرونده کمیسیون اصل 90 مجلس که گزارش آن در صحن علنی مجلس قرائت شده و پرونده آن را به قوه قضائیه ارجاع داده اند.

شاه حسینی خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه مدت خدمت اعضای هیأت رئیسه که از سوی مجمع انتصاب می‌شوند 4 سال است و طبق اطلاع من این 4 سال تمام شده است. در خصوص محرومیت 5 ساله کفاشیان اعتقاد دارم این یک تخلف فوتبالی بوده و ارکان فوتبال به آن رسیدگی کردند و حالا در استیناف تقلیل پیدا کرده است. این پرونده دارای عنوان مجرمانه است و جرم محسوب می‌شود. مسؤولان فدراسیون فوتبال باید این پرونده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مراجع قضایی ارجاع کنند و به اتهام آقایان رسیدگی کنند.

رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در پرونده آقایان رأی برائت صادر نشده و تقلیل پیدا کرده و چون بحث مالی و شائبه‌های آن مطرح است باید فدراسیون فوتبال در خصوص کیفری آن اقدام کند. با تمام این دلایلی که ذکر کردم می‌خواهم بدانم در فوتبال چه خبر است که آقایان به سر و کله هم می‌زنند و لابی می‌کنند؟ می‌روند و برمی‌گردند و دست بقیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌گیرند که وارد آن شوند. من می‌گویم اگر این واقعا زحمت است شما بروید بگذارید یک عده دیگر این زحمت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بکشند. اگر خبری نیست چرا این همه مانور می‌دهید و یارکشی می‌کنید؟

وی در خصوص اعضای هیات رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اعضای هیأت رئیسه‌ای که در فدراسیون قرار دارند تیم همان آقایان هستند. باید در این گونه مواقع مراجع بین المللی و داخلی از جمله قضایی، مجلس و سازمان بازرسی ورود کنند. خوشحال هستم سازمان بازرسی به قرارداد ویلموتس ورود کرده و اگر سازمان بازرسی کشور به موضوعی ورود کند و به آن موضوع برسد که آن فرد مرتکب جرم و تخلف شده، مرجع قضایی مکلف است خارج از نوبت به آن جرم رسیدگی و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مؤاخذه کند.

شاه حسینی تصریح کرد: جامعه فوتبال منهای آنهایی که در فدراسیون سمت دارند، اگر از همه پرس و جو کنید، همه از این وضعیت ناراحت هستند.  افرادی که این همه در مظان اتهام هستند با مطرح کردن این مسائل یک نوع دهن‌کجی به قوانین، کارشناس، پیشکسوت و مدیر واقعی در کشور می‌کنند. اگر با خیلی از اینها برخورد می‌شد، این اتفاق‌ها رخ نمی‌داد.

وی تاکید کرد: خیلی از اشخاص از این افراد به صورت مکتوب شکایت کردند که حقوق‌شان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تضییع کرده، نمی‌دانم چه اصراری دارند که می‌خواهند برگردند و به راحتی می‌گویند ما می‌توانیم برگردیم. فرض می‌کنیم مجری این برنامه استخدام صدا و سیما است، امروز به خانه‌تان می‌روید و 4 ماه دیگر بازمی‌گردید و برنامه اجرا می‌کنید. شما می‌توانید دوباره برنامه اجرا کنید، نمی‌شود. این گونه نیست که یک سال و نیم بروید و دوباره بازگردید و دوباره سر جایتان حاضر شوید. تمام مراجع دولتی این گونه است که نمی‌توان چنین کاری انجام دهند، منِ قاضی هم نمی‌توانم بعد از چند وقت غیبت دوباره در محل کارم حاضر شوم و کار کنم. می‌خواهند تمام قوانین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیر پا بگذارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هیأت رئیسه به دنبال منفعت طلبی است، گفت: می‌خواهند آن تیم قبلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دوباره سر جایشان بنشانند. غیبت حداقلش تخلف است، چرا هیأت رئیسه باید آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مرجع ارسال می‌کرده و این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نکرده است؟ معلوم نیست با اساسنامه جدید چه مجمعی درست شود که فوتبالی‌ها از آن راضی باشند. اگر یک مجمع قوی باشد، این اتفاق‌ها رخ نمی‌دهد. من می‌گویم اگر استعفا داده و آن قبول نشده، باید سر کارشان حاضر می‌شدند. چون فرمان دست خودشان است، به آن هیچ دستی نزدند و دستگاه‌های نظارتی حق دارند به آن ورود کنند.

رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص نظر جامعه فوتبال در قبال بازگشت تاج و کفاشیان به فوتبال اظهار داشت: رسانه‌ها اگر پرسش کنند می‌بیننند جامعه واقعی فوتبال بالای 95 درصد از این موضوع ناراضی هستند. من گفتم این یک مانور متقلبانه است. می‌خواستند بسنجند، ببینند عکس‌العمل‌ها چگونه است و دیدند خدا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکر همه آنهایی که اهل فوتبال هستند عکس العمل نشان داده‌اند و از این موضوع ناراحت هستند و باید یک مرجعی به تخلف مجمع و هیأت رئیسه رسیدگی کند./فارس

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا