اجتماعیپیشنهاد سردبیر

روستای سیاهکلرود زیبای خسته در مشکلات

آوای سبز: منطقه سیاهکلرود یکی از زیباترین مناطق جنگلی شمال کشور محسوب می­شود که همیشه گردشگران زیادی را به سمت خود می­ کشاند.

در اصل نام سیاهکلرود به نام یک روستا اشاره دارد ولی بسیاری از مسافران آن را به یک مسیر جنگلی سبز و بی­ نظیر می شناسند.

این منطقه زیبا که هوش را از سر می‌برد در لایه ای دیگر مشکلات عدیده ای دارد که پشت این طبیعت بکر پنهان شده و تا مسئولان نخواهند، نمی بینند.
نشریه‌ سراسری آوای سبز در گفتگویی صمیمانه با محمد رحیم رمضانی عضو شورای اسلامی روستای سیاهکلرود بخش چابکسر به واکاوی مشکلات این روستا پرداخت که در ادامه می خوانید.
آوای سبز: با گردش در منطقه سیاهکلرود متوجه مشکلات عدیده‌ای در آن شدیم، با توجه به این مشکلات بفرمایید چه اقداماتی انجام شده است؟
رمضانی: ضمن تبریک به استاندار جدید آقای عباسی ، از ایشان انتظار داریم به مشکلات این منطقه رسیدگی کند که بعد از سیلی که در اینجا پیش آمد مشکلات زیادی وجود دارد، اینجا روستای جورمحله است که جاده بخاطر سیل از بین رفت و تاکنون نصف جاده را درست کردند و دلیل نیمه کاره ماندن کار را نمی دانیم که به چه دلیلی بوده است که اگر به خود شوراها واگذار شود می توان انجام داد چون پایین دست دوکیلومتر را انجام دادیم و همانطور که رییس جمهور،استان به استان برای حل مشکلات می روند از آقای عباسی هم انتظار داریم که شهر به شهر بروند و مشکلات روستاها و شهرها را حل کنند، هر چند که آقای عباسی مشکلات ما را ديده اند و از ایشان می خواهیم بیش از پیش و طبق الویت بندی به مشکل این منطقه در کنار همه مناطق توجه کنند، چرا که غیر از این جاده که سیل برده، بالادست هم جاده در حال تخریب است و این درددل مردم این منطقه است.
آوای سبز: آیا مشکلات دیگری در این روستا وجود دارد؟
رمضانی: در روستای پَلَت کلهِ سَر، پلی است که نیمه تمام رها شده که می تواند گره ای از مشکلات باز کند، امیدواریم تمام این مشکلات با یک بررسی و رسیدگی حل شود و از آنجایی که این مشکلات از مدتها پیش هنوز برجا مانده و استانداران غیر بومی دغدغه ای برای ساخت و اتمام پروژه ها نداشتن، اکنون با وجود استاندار بومی یعنی آقای عباسی امیدواریم مشکلات استان طبق الویت بندی ها برطرف شود. البته حجت الاسلام صفری نماینده مجلس‌ شورای اسلامی شهرستان رودسر پنج ماه است که این مشکلات را از نزدیک دیدند و قول پیگیری دادند ولی هنوز بلا تکلیف است.
آوای سبز: درمورد رودخانه جاری در سیاهکلرود بیشتر توضیح دهید؟
رمضانی: رودخانه خشکرود از کوه سمام جواهردشت سرچشمه می گیرد و به دریای خزر می ریزد و رودخانه خشمگین و سیل زاست که کلی خانه های روستاها که در مسیرش قرار دارد را ویران کرده است. روستاهایی مثل چاشت خورلات،سجیدان،باجیگوابر، خیاط محله، جورمحله، سیاهکلرود ودر پایین دست هم می رود به شاه مرادمحله، خشکلات و خشکرود
آوای سبز: ‌در خصوص پل نیمه کاره (پلت کله سر)بفرمایید ؟
رمضانی: چندساله است که مردم این روستا با مشکل سیل روبرو هستند و مشکل رفت و آمد پیدا می کنند و بطور کلی به خاطر این مشکلات کوچ نشینی کردند. در واقع می توان گفت محلی، آباد است که جاده و پل مناسب داشته باشد. این پل بخاطر عدم بودجه زمین مانده و نبود پل مشکل آفرین شده و از مسئولین کشوری و استانی بویژه استاندار و نماینده محترم تقاضا داریم بیشتر پیگیری کنند، ناگفته نماند که نماینده رودسر حجت‌الاسلام صفری مقداری از تجهیزات مثل آهن و … را فراهم کردند ولی عدم بودجه کار را بلاتکلیف گذاشته است. امیدواریم پروژه ها یکی بعد دیگری با توجه مسئولان حل شوند
آوای سبز : الان که در مسیر هستیم و صحبت می کنیم پلی را مشاهده می کنیم بفرمایید چه پلی است؟
رمضانی: پل سیاهکلرود است که به پرچین پشت باغدشت و واجارگاه وصل می شود ،این پل در سال ۱۳۶۲ ساخته شده است و رود جاری آن هم خشکرود است ، امنیت فعلی دوطرف این رود توسط سردار ستار علیزاده عضو دوره پنجم شورای روستای سیاهکلرود انجام شد که زحمت فراوانی برای روستا کشید و رودخانه را از نظر امنیتی ساماندهی و از تخریب جلوگیری کرد و واقعا اینطور خدمتها باید سرلوحه راه مسئولین باشد که آرامش مردم را فراهم می کنند . اکنون باید پیشگیری از تخریب شود و هرجا که لازم است باید ساماندهی شود تا جلوی هزینه اضافی گرفته شود.
آوای سبز: در مورد کارهایی که تا کنون انجام دادید بفرمایید؟
رمضانی: این جاده که پیش رو داریم جاده سیاهکلرود به کرجمحله باغدشت و واجارگاه که در حال تعریض جاده هستیم که بصورت دوبانده تعبیه شده و آسفالت جاده را در دست داریم و این سبب می شود که رفت وآمد ماشین ها راحت‌تر و برای مردم آسایش به دنبال داشته باشد.
آوای سبز: یکی از جاذبه‌های بکر گردشگری سیاهکلرود را معرفی بفرمایید؟
رمضانی: یکی از دیدنی‌ های سیاهکلرود رودسر، منطقه جنگلی دوآب سیاهکلرود است. دهستان سیاهکلرود واقع در بخش چابکسر شهرستان رودسر، یکی از مناطق غنی از اکوسیستم طبیعی و گردشگری است. جاده دوآب در امتداد رودخانه و جنگل این منطقه واقع‌ شده است. اگر مسیر دوآب را تا ارتفاعات بالادست ادامه دهید به منطقه رویایی جواهردشت و ارتفاعات سماموس خواهید رسید.
به این دلیل به این رودخانه دوآب گفته میشود که دو مسیر رودخانه با هم تلاقی می کنند یکی از گوهر رود و یکی هم از جواهردشت و ارتفاعات سمام با هم تلفیق می شوند و رودخانه زیبایی را تشکیل می دهند که خنکی و زیبایی آن مسافران زیادی را به این منطقه کشانده است و امیدواریم که با نظافت بیش از پیش زیبایی آن را نابود نکنند و از مسئولین هم تقاضا داریم تا امکانات رفاهی مناسب را فراهم کنند و از منافع این منطقه بهره برداری لازم را کرده باشند . دهیار آقای صابر حسین پور و آقای مازیار حسن زاده و امیر ابراهیمی عضو شورا هستند.

 

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا