پیشنهاد سردبیر

دبیرستان غیر دولتی دخترانه هوشمند یکان بر پایه دو محورعلم و اخلاق تاسیس و راه اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری آوای سبز ، دبیرستان غیر دولتی دخترانه هوشمند یکان در رشت بدون شک از واحدهای آموزشی شاخص و به نوعی ممتاز محسوب می‌شود که پایه و اساس آن بردو محور علم و اخلاق بنیان نهاد شده است.

بانو پالیزی مدیریت این دبیرستان که تجربه ۳۰ ساله فعالیت و خدمت فرهنگی در آموزش و پرورش را در رزومه کاری خود به ثبت رسانده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار آوای سبز مبنای تأسیس این واحد آموزشی را بر اساس علم و اخلاق عنوان کرد و گفت به لحاظ علمی وظیفه اصلی ما آموزش های قوی است که توسط دبیران مبرز ومشهور شهر رشت انجام میشود.

 در بعد اخلاقی نیز این مدرسه دانش آموزان را عمدتاً از خانواده هایی که به علم و اخلاق و صداقت بها می دهند پذیرش و ثبت نام می کند. در واقع شعار این واحد آموزشی که در عمل به آن متعهد و پایبند هستیم این است ما صادقانه به فرزندان این شهر  آموزش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه صداقت باید هم در آموزش و هم در عرصه عمل مصداق داشته باشد تصریح کرد: در صحبت با اولیای محترم دانش آموزان همواره سعی می کنیم به قول ها و وعده هایی که می دهیم عمل کنیم.

مدیر دبیرستان غیر دولتی دخترانه هوشمند یکان و این بانوی مجرب و کارآزموده در فرهنگ آموزش و پرورش آن گاه با بیان اینکه دانش آموزان این مدرسه در محیطی بسیار امن به فراگیری دروس مشغول هستند خاطرنشان کرد : عمده سعی و تلاش ما به موازات ارائه آموزش دروس, معطوف آن است که انگیزه دانش آموزان را برای درس خواندن هر چه بیشتر تقویت کنیم.

وی در ادامه اعلام کرد که دو رشته ریاضی و تجربی در این دبیرستان تدریس می‌شود و تاکنون دانش آموزان زیادی که از این واحد آموزشی فارغ تحصیل شده اند در رشته های پزشکی و پیراپزشکی ادامه تحصیل داده اند و همچنین در رشته ریاضی دانش آموزان این مدرسه موفقیت های چشمگیر درخشانی کسب کرده‌اند و عمدتاً با ورود به دانشگاه های دولتی مشغول ادامه تحصیل می باشند.

خانم پالیزی همچنین به کیفیت عالی آموزش ونظم و انضباط و رعایت دقیق مقررات در این آموزشگاه را مورد تاکید قرار داد وگفت: عادت به نظم در زندگی شخصی جوانان بسیار تاثیر گذار بوده و نظم و انضباط را سرلوحه زندگی خود قرار می دهند.
این بانوی مدیر و فعال فرهنگی همچنین با تاکید بر اینکه در این واحد آموزشی تک تک دانش آموزان مورد توجه قرار داشته و با آنها کار می‌کنیم افزود: هر مشکل احتمالی در رفتار یا شخصیت دانش آموز مشاهده شود بلافاصله با خانواده ها مطرح می کنیم اساساً ایجاد ارتباط قوی و مستمر با اولیای محترم دانش آموزان یکی از ویژگی های شاخص این دبیرستان به شمار می‌رود به طوری که در ارتباط بسیار نزدیک با خانواده های دانش‌آموزان ،بعضاً مسائل و مشکلات فردی فرزندان خود را با ما مطرح نموده و با همکاری مشاورین مدرسه در حل مشکل به خانواده ها کمک شایانی شده است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی ما آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزانی است که در آینده بتوانند چرخ های اقتصاد و فرهنگ جامعه را به نحو احسن به گردش درآورند و برای خود و خانواده ها و کشورعزیزشان مفید واقع شوند.

مدیریت دبیرستان غیر دولتی دخترانه هوشمند یکان ادامه داد: نکته جالب توجه اینکه خانواده هایی که این دبیرستان را برای ثبت نام و آموزش فرزندان خود انتخاب می کنند خود از افراد اخلاق مدار به شمار می روند که صرفاً بُعد آموزش دروس را مد نظر ندارند بلکه ایجاد روحیه مسولیت پذیری در فرزندان و ادامه تحصیل و داشتن روحیه شاد فرزندانشان به موازات آموزش صحیح دروس برای آنها اهمیت دارد.

خانم پالیزی با تاکید بر اینکه فراهم ساختن فضا و محیطی شاد و مفرح برای دانش آموزان از اهداف این واحد آموزشی محسوب می شود درمناسبت های مختلف سال برای دانش آموزان برنامه‌های ویژه‌ای تدارک میبینیم اساساً سعی می‌کنیم با ایجاد رابطه دوستانه با تک تک دانش آموزان اعتماد به نفس آنها را ارتقا دهیم.

وی با ابراز خوشنودی از اینکه که طی سال‌های فعالیت این واحد ،بایاری خداوند و با مدیریت قوی و کارآمد توانستیم در جلب صددرصدی رضایت اولیا دانش آموزان موفقیت حاصل کنیم اظهار کرد: این امر نتیجه همکاری و تعامل همه دست اندرکاران دبیرستان و با مدیریت قوی است.

 بانو پالیزی گفت: در برنامه ریزی  این واحد آموزشی از تجربیات و  دیدگاه های دبیران و مربیان ارجمند مدرسه بهره می گیریم وی در همین زمینه از آقای علی روشن استاد ریاضی و مسئول امور برنامه ریزی آموزشی و آقای علی صباغ استاد فیزیک از سهامداران دبیرستان یکان نام برد که فراتر از وظایف و مسئولیت های خود احساس تعهد و مسئولیت نموده و تصمیم های اتخاذ شده توسط من به مرحله اجرا می رسد که سعی می کنم.به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

وی دبیران این مدرسه را متعهد و متخصص و کارآزموده توصیف کرد که نسبت به کار خود تسلط کامل و اشراف عمیق دارند و جملگی از دبیران اخلاق مدار و با وجدان کاری محسوب می شوند اساساً در جذب مدرسان، اساتیدی را دعوت به همکاری نموده ایم که خدا و وجدان را سرلوحه کار خود داشته باشند خوشبختانه همکاران این واحد آموزشی  مدرسه را همچون خانه خود می دانند و اظهار می دارند که از حضور در مدرسه و آموزش دانش آموزان انرژی مثبت می گیرند.

موسس و مدیر دبیرستان غیر دولتی دخترانه هوشمند یکان اضافه کرد: کسب این موقعیت و افتخارات را امتحان الهی برای خود می دانم که پس از بازنشستگی از آموزش و پرورش همچنان با انگیزه قوی به کار فرهنگی و تعلیم و تربیت دانش آموزان ادامه داده‌ام.

وی  تصریح کرد: یکی از مهمترین دلایل موفقیت این واحد آموزشی همگامی و همدلی و همکاری اولیا و دانش آموزان  و همکاران با مدیریت  مدرسه است .

خانم پالیزی در پاسخ به سوال آوای سبز مبنی بر اینکه عمدتاً با چه مشکلاتی مواجه هستید؟ خاطرنشان‌کرد: استیجاری بودن مکان مدرسه از مشکلات اصلی ما به شمار می رود از آنجایی که مدارس غیرانتفاعی اساساً به منظور کمک به دولت یعنی آموزش و پرورش تاسیس و راه اندازی شده اند لازم است برخی حمایت ها از چنین واحدهایی به عمل آید که واگذاری زمین و تسهیلات وام بلند مدت بانک با تنفس در بازپرداخت اقساط و با نرخ بهره پایین جهت ساخت واحد آموزشی و رهایی از وضعیت استیجاری مهمترین راهکار حمایتی از مدارس غیرانتفاعی محسوب می شود.

موسس و مدیر دبیرستان غیر دولتی دخترانه هوشمند یکان در پایان از مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس ناحیه2 و مسئول مدارس غیرانتفاعی آموزش و پرورش ناحیه2 که در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی خود حمایت های لازم را از مدارس غیردولتی به عمل می‌آورند و همچنین از حسن اعتماد اولیا دانش آموزان صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.


____________________________________

آدرس :

گیلان _رشت _ گلسار _ ابتدای بلوار گلایل _روبروی بانک گردشگری

تلفن مدیریت:
۰۱۳۳۳۷۲۳۶۴۱

تلفن تماس مدرسه
۰۱۳۳۳۷۲۲۱۶۷-۶۸

۰۹۱۱۶۲۲۵۰۱۰

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا