پیشنهاد سردبیرتبلیغاتچند رسانه ایحقوقیمصاحبه

تيم چهار نفره وكالت فغان آزادي براي ايجاد صلح و سازش بين طرفين دعوي تلاش مي‌كند

پايگاه اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام:

در ادامه سلسله مصاحبه‌ها با برخي وكلاي مبرز، اخلاق‌مدار و متعهد، پاي صحبت فغان آزادي نشستيم. اين وكيل توانمند كه عمده تلاش وي ايجاد

صلح و سازش بين طرفين دعوي و پيشگيري از تشكيل پرونده در محاكم است؛ همراه با فرزند وكيل خود و دو تن از همكاران تيم چهارنفره وكالت را در نوشهر تشكيل داده‌اند كه همه پرونده‌هاي ارجاعي به دفتر خود را جهت دفاع قبول مي‌كنند.

آقاي فغان آزادي در مصاحبه با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام گفت: پس از ۳۰ سال خدمت  صادقانه به عنوان فرهنگي و مدرس  سطح راهنمایی، در رشته حقوق تحصيل نمودم و پس از فارغ‌التحصيلي در مقطع كارشناسي  در سال ۱۳۸۲در ورودی وکالت  قوه قضائیه  شرکت کرده  و موفقیت حاصل شد  و پس از باز نشستگی در سال ۱۳۸۶رسما به عرصه وکالت ورود کردم همراه با پسرم آقای یحیی آزادی و دوتن از همکاران آقای بهادر حمیدی و آقای امیرحسین حمیدی _پرونده های مختلف اعم از ثبتی ،ملکی ،خانوادگی و …قبول وکالت نموده و دفاع می کنیم .

البته در پرونده‌هاي خانوادگي و بعضاً در ديگر پرونده‌ها سعي و تلاش ما اينست كه اختلافات طرفين با گفتمان و مذاكره و تفاهم حل و فصل شود و تاكنون نيز در اين زمينه تعداد زيادي از اختلافات را در دفتر حل و فصل كرده‌ایم.

فغان آزادي اظهار داشت: روش ما اينست كه با مراجعه موكل؛ با طرف مقابل که قابل توجه ای داشته باشد با وي تماس حاصل نموده و از وي براي حضور در دفتر دعوت به عمل مي‌آوريم و غالباً در يك يا دو جلسه تلاش مي‌كنيم كه موضوع اختلاف آنها به طرح دعوي و تشكيل پرونده و ارجاع به دادگاه كشانده نشود و موضوع را در دفتر حل و فصل كنيم. در اين زمينه تاكنون موفقيت‌هاي قابل توجهي داشته‌ايم كه به سهم خود در كاهش پرونده‌هاي ورودي به محاكم جلوگيري كرده‌ايم.

اين وكيل مبرز در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه از مزيت‌هاي حضور وكيل در پرونده‌هاي ارجاعي به دادگاه جويا شد گفت:‌ اگر فرد از ابتدا به وكيل مراجعه و مشاوره دريافت كند و بعداً به طرح دعوي اقدام نمايد قطعاً پرونده را در مسير صحيح دادرسي به جريان مي‌اندازد و موفق‌تر خواهد بود. چرا كه وكلا با نوع و طريقه دعوي آشنايي دارند اما اگر بدون مراجعه به وكيل اقدام به پيگيري شكايت خود نمايد؛ چه بسا كه از همان ابتدا دچار اشتباه شود و دادخواست او به دليل ايرادات شكلي و ماهوي از سوي قاضي رد و فرد متحمل ضرر و زيان‌ مالي شود.

وي سپس با اشاره به ويژگي‌هاي يك وكيل موفق اظهار داشت: اخلاق‌مداري؛ مدارا با موكلان به خصوص از حيث دريافت هزينه (حق‌الوكاله)؛ رعايت حال و شرايط موكل، در كنار تخصص، تعهد و امانت‌داري از ويژگي‌هاي يك وكيل موفق است.

فغان آزادي در ادامه اعلام كرد: من و همكاران در هر ماه يك پرونده را به صورت رايگان قبول مي‌كنيم كه عمدتاً اين امر شامل حال افراد كهنسال يا ناتوان در پرداخت حق‌الوكاله وكلا، افرادي كه در آمد و  رفتن به دادگاه مشكل دارند ، مي‌شود؛ در واقع اين قبول پرونده رايگان كه من براي آن عنوان زكات علم را برگزيده‌ام؛ جدا از پرونده‌هاي معاضدتي است كه از سوي دادگاه به ما ارجاع مي‌شود و رايگان است! البته در برخي موارد پس از موفقيت و صدور رأي به نفع موكلان پرونده‌هاي موسوم به (زكات علم) موكل به پرداخت حق‌الوكاله اقدام مي‌كند كه از دريافت آن امتناع مي‌كنيم.

اين وكيل زبده دادگستري در پاسخ به سوال ديگر پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه پرسيد از چه راه‌هايي مي‌توان به كاهش پرونده‌هاي ارجاعي به دادگاه‌ها كمك كرد؛ گفت: علاوه بر سعي و تلاش وكلا جهت ايجاد صلح و سازش بين طرفين دعوي به طور كلي بايد آستانه تحمل افراد بيشتر شود و در صورت بروز اختلاف؛ از طريق شوراي اسلامي محل  و يا شوراهاي حل اختلاف، موضوع را حل و فصل نمايند. در اين صورت بهتر و زودتر به آرامش خواهند رسيد و همچنين ديگران نيز به چنين روش (مراجعه به شوراها جهت حل اختلافات) تشويق و ترغيب مي‌شوند.

وي در پاسخ به سوال ديگر مبني بر تعامل و همكاري قضات با وكلا، گفت: خوشبختانه در تمامي حوزه‌هاي قضايي كه تاكنون فعاليت داشته‌ايم اعم از نوشهر ،چالوس ، تهران،‌ گرگان، مشهد، رشت و… رييسان  و قضات  و کارمندان دادگستري‌ها برخورد و رفتاري بسيار شايسته و محترمانه با ما (وكلا) داشته‌اند و جملگي  شريف، حاذق و اخلاق‌مدار هستند كه صبورانه به حرف مردم و وكلا گوش مي‌دهند و آراء عادلانه صادر مي‌كنند و براي برقراري حق و عدالت از هيچ تلاشي دريغ نمي‌ورزند.

فغان آزادي همچنين رئيس دادگستري و دادستان نوشهر را قضاتي بسيار فعال و پرتلاش، اخلاق‌مدار، شريف و توانمند توصيف كرد كه برخوردي شايسته و محترمانه با عموم مردم دارند و آراء صادره قضات شريف وحاذق اين شهر، غالباً در دادگاه‌هاي تجديدنظر تاييد و ابرام مي‌شود.

 

وي همچنين اعضاي شوراهاي حل اختلاف را نيز افرادي متعهد و شريف دانست كه همه سعي و تلاش خود را جهت برقراري صلح و

 

سازش بين طرفين دعوي و برقراري حق و عدالت به عمل مي‌آورند.

فغان آزادي گفت: معتقدم شوراي حل اختلاف نهاد ارزشمند و ضروري است كه در كاهش پرونده‌هاي ارجاعي به دادگاه‌ها نقش مؤثري ايفا مي‌كند.

آدرس : مازندران / نوشهر /خیابان ۱۵ خرداد /کوچه بنفشه ۲ / ساختمان برزین / طبقه اول /واحد ۲

شماره تلفن همراه : ۰۹۱۱۱۲۷۴۳۷۱

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا