اجتماعیاقتصادیپیشنهاد سردبیر

تجهیز بیمارستان حضرت رسول اکرم رشت در اسرع وقت/با حضور مسافران کنترل کرونا در گیلان سخت شد

آوای سبز: محمدحسین قربانی  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به برگزاری منظم جلسات ستاد مبارزه با کرونا به‌صورت مستمر در گیلان اظهار کرد: از اولین روز شیوع کرونا در این استان جلسات ستاد مبارزه با کرونا در این استان همه‌روزه و با اکثریت اعضا برگزار شده است و شب گذشته اولین جلسه سال ۹۹ این ستاد با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور برگزار شد.

وی گیلان را همچنان کانون شیوع کرونا در کشور برشمرد و گفت: با تدابیر اندیشیده شده در استان گیلان در سه روز گذشته روند بیماری کرونا در استان یک‌روند ثابت بوده ولی همچنان گیلان یکی از کانون‌های شیوع این ویروس در کشور است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با اذعان به اینکه کمبود تجهیزات مصرفی در بیمارستان‌های دولتی گیلان برطرف شده است، تصریح کرد: در روزهای اول کرونا به علت افزایش تقاضا کمبودهایی در بیمارستان‌های استان احساس می‌شد ولی اکنون با تدابیر اندیشیده شده بیمارستان‌های دولتی گیلان هیچ‌گونه کمبود تجهیزاتی ندارند و کادر درمانی استان بدون دغدغه به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

قربانی مهم‌ترین دغدغه کادر درمانی استان را پرداخت مطالبات از سوی سازمان تأمین اجتماعی دانست و افزود: در سفر امروز مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور به استان گیلان مقرر شد مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از مطالبات بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان در سال ۹۸ پرداخت شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به افزایش تخت در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ع) رشت بیان کرد: بیمارستان تأمین اجتماعی رشت (حضرت رسول اکرم) با ۲۰۰ تخت خواب در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته بود به همین دلیل مهم‌ترین درخواست ما از رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور افزایش تخت در بیمارستان است.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماحصل سفر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به استان گیلان گفت: تسریع در تجهیز بخش قلب بیمارستان حضرت رسول اکرم (س) رشت، راه‌اندازی بعضی از درمانگاه‌های استان، قول یک دستگاه سی‌تی‌اسکن به بیمارستان ۱۷ شهریور از دیگر نتایج سفر دکتر سالاری به گیلان بوده است.

قربانی با بیان اینکه بیمارستان حضرت رسول اکرم رشت یک ظرفیت برای استان گیلان است، افزود: در بازدیدی که امروز از بیمارستان حضرت رسول اکرم صورت گرفت، اختیار تام به معاون درمان تأمین اجتماعی استان داده شد تا کمبودهای این بیمارستان را شناسایی و آن را هر چه سریع‌تر تجهیز کنند.

وی با ابراز نگرانی از سفر مسافران به استان گیلان بیان کرد: مهم‌ترین نگرانی مسؤولان سلامت و کادر درمانی و پرستاری استان افزایش سفر و تردد در روزهای آینده است زیرا با توجه به خستگی تیم درمان در یک ماه گذشته کنترل ویروس کرونا در استان بسیار سخت می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با درخواست از مردم برای رعایت و توجه به توصیه‌های مسؤولان سلامت کشور تصریح کرد: اگر مردم خود قرنطینه کردن را به بهترین نحو اجرایی وازدید و بازدیدهای معمول سال نو خودداری کنند بسیار امیدواریم تا ۱۵ فروردین به نهایت سیر نزولی در استان گیلان برسیم‌.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا