اقتصادیپیشنهاد سردبیر

اوّلین کشتی تفریحی گردشگری لوکس مایا در آبهای دریای خزر فعّالیّت خود را آغاز کرد

به گزارش پایگاه خبری آوای سبز ، پروژه کشتی تفریحی و گردشگری مایا گام بلندی در گسترش توریسم دریایی محسوب می شود . اوّلین کشتی تفریحی گردشگری لوکس مایا به همت و سرمایه‌گذاری آقای نصرالله زاده در آبهای دریای خزر فعّالیّت خود را آغاز کرد. اجرای موزیک زنده و پذیرایی از مهمانان و مسافران و گردشگران با رعایت کلیه ی موازین شرعی و پروتکل های بهداشتی از اصول کاری این کشتی تفریحی اعلام شده است. استان گیلان به لحاظ جذابیت های ویژه گردشگری از قبیل دریا ، جنگل و کوه که در سطح کشور و حتّی دنیا کم نظیر محسوب می‌شود از دیرباز مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده  است. اکنون با راه اندازی کشتی تفریحی گردشگری مایا ضریب علاقمندی و تمایل  مسافران و گردشگران برای عزیمت به استان سرسبز گیلان استفاده از مواهب طبیعی و الهی این استان و همچنین سفرهای کوتاه دریایی هرچه بیشتر ارتقاء یافته است و کشتی گردشی مایا باعث جذب توریست و گردشگر از مناطق مختلف ایران و حتی کشورهای مجاور و در نتیجه به سودآوری و ورود سرمایه به بندرانزلی و استان گیلان ختم می شود.

آقای نصرالله زاده در یک اقدام ابتکاری و قابل توجه و تحسین برانگیز در پروژه کشتی تفریحی و گردشگری موسوم به مایا سرمایه گذاری کرد پیش از این به مدت ۷ سال در شهر رامسر آخرین شهر غرب مازندران که در مجاورت گیلان واقع شده به خدمات دهی و پذیرایی از مسافران و گردشگران اشتغال داشته و از حدود ۱۱ ماه قبل با عزیمت به استان سرسبز گیلان کشتی تفریحی گردشگری مایا را راه اندازی نموده است، این کشتی به مسافران تا ۵ مایلی آبهای دریای خزر سرویس دهی می کند و در این مدت اجرای موسیقی زنده با نوای دل انگیز آبی دریا حس و حال هیجان انگیزی در مسافران و گردشگران ایجاد می کند و لحظه های خوش و خاطراتی بیاد ماندنی برای آنها رقم می‌زند.

آقای نصرالله زاده در مصاحبه با خبرنگار ما از تصمیم خود برای سرمایه گذاری در دو پروژه مشابه خبر داد که با حمایت و همکاری مسئولان مربوطه در آینده ای نه چندان دور این تصمیم عملی خواهد شد که در تقویت زیرساخت های گردشگری استان گام بلند و ارزشمندی به حساب می آید.

 این فعّال و سرمایه گذار در صنعت گردشگری همچنین توسعه سفرهای دریایی را در ارتقاء صنعت گردشگری استان بسیار موثر قلمداد کرد و گفت: باید از پتانسیل های بالقوه ی گردشگری گیلان حداکثر بهره برداری صورت بگیرد که نتیجه آن رونق بخشیدن به اقتصاد استان و افزایش سطح درآمد خانوارها و نیز اشتغالزائی به مقیاس گسترده و به تبع آن کاهش نرخ بیکاری از دستاوردهای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری محسوب می شود.

وی اقدام و تلاش مسئولان ارگان‌ها و ادارات مرتبط با صنعت گردشگری را در حمایت از سرمایه‌گذاری این بخش ضروری خواند که لازم است بسترهای مناسب برای این سرمایه‌گذاری‌ها فراهم و صدور مجوزها با شتاب بیشتری انجام شود .

گفتنی است با راه اندازی کشتی تفریحی گردشگری مایا تاکنون برای دست‌کم چهار نفر به صورت مستقیم اشتغالزائی صورت گرفته است این در حالی است که برای افزون بر ۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم در بخش های مختلف و مرتبط با این پروژه ظرفیت شغلی ایجاد شده است. توسعه صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت های بالایی که این صنعت به لحاظ اشتغالزائی دارد حائز اهمّیت فراوان است چرا که ایجاد هر یک شغل می تواند به جلوگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی کمک کند و خانواده ها از رهگذر همین یک شغل منتفع می‌شوند.

آقای نصرالله زاده با سرمایه گذاری درپروژه کشتی مایا اهداف ارزشمندی را دنبال می‌کند که علاوه بر ارتقاء صنعت گردشگری و اشتغال زائی معرفی شناساندن آداب و سنن و فرهنگ گیلان به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی از جمله این اهداف به شمار می رود این آداب و سنن عمدتاً در تنوع چشمگیر به اینکه رشت از سوی یونسکو به عنوان شهر خلاق خوراک معرفی شد و نیز در پوشش اهالی شهرهای مناطق مختلف گیلان برای گردشگران جذابیت ویژه‌ای دارد.
از این منظر اقدام ارزشمند آقای نصرالله زاده به واقع هم اهداف اقتصادی و هم اهداف فرهنگی را دنبال می کند از سوی دیگر با توجه به گرمای سوزان تابستانی و تفاوت هایی که در پوشش عالی مناطق مختلف کشور وجود دارد لازم است است تمهیداتی برای رعایت اصول و موازین تعریف شده قانونی در خصوص نوع پوشش اندیشیده شود که در این راستا نهادهای فرهنگی از قبیل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ،آموزش و پرورش و دیگر مراکز مرتبط نقش مهمی به عهده دارند و لازم است در تعامل و همکاری با سرمایه‌گذار این پروژه کشتی تفریحی و گردشگری مایا به این مقوله ساماندهی شود.

آقای نصرالله زاده در بدو شروع به کار کشتی مایا تسهیلاتی برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته است از جمله این تسهیلات منظور کردن تخفیفات ویژه در هر سفر است وی سرمایه‌گذاری در این پروژه را کمک به اقتصاد منطقه و تحول در کارآفرینی دانست و خواستار حمایت مسئولان برای شتاب بخشیدن به این حرکت رو به جلوی پروژه شد ضمن اینکه هر اقدام نو و ابتکاری در روند اجرا احتمالاً با نقایصی همراه خواهد بود که با توجه به نقدپذیری سرمایه گذار پروژه علاقمندان مسافران و گردشگران می توانند نقطه نظرات و دیدگاه ها و پیشنهادات اصلاحی خود را با آقای نصرالله زاده در میان بگذارند تا با همفکری و هم اندیشی پروژه عاری از هر عیب و نقصی به مسافران و گردشگران سرویس‌دهی نماید.
گفتنی است در مبحث کشتیرانی استان گیلان از قدمتی بسیار طولانی برخوردار است کما اینکه در گذشته کشتیرانی در زمینه‌های صید و صیادی حمل و نقل و کالا و مسافر در سطح گسترده ای رایج بوده و به خصوص در امر مبادله کالا با روسیه بادکوبه و مناطق و کشورهای همجوار کشتیرانی نقش تعیین کننده داشته و نقطه ارتباط یا اتصال کشور ما با ممالک دیگر بوده است در واقع نخستین تشکل های اقتصادی دریایی در استان گیلان شکل گرفت که تاریخ آن به دوره های صفویه افشاریه و زندیه قاجار  می رسد در برخی دوره های تاریخی نیز این امتیاز مهم کشور و استان ما طمع و آز بیگانگان را برانگیخت که در دوره های صفویه و قاجاریه شاهد برخی تهاجم ها از از سوی بیگانگان بوده ایم که با همّت دلاور مردان غیور استان و کشور این تهاجم ها در همان ابتدا به شکست انجامید.
رودخانه های پیربازار رشت و اسکله های بندر انزلی و رودسر در شرق گیلان از دیرباز زمینه صید و صیادی و حمل کالا مورد استفاده قرار می گرفت و البته جنبه تفریحی و گردشگری این رودخانه ها و اسکله ها در گذشته عمدتاً مورد توجه طبقه اعیان و اشراف بود با تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی امکان استفاده و بهره برداری از مواهب الهی و خدادادی جاذبه های بی بدیل گردشگری برای تمامی قشرهای جامعه فراهم شده و کشتی تفریحی گردشگری مایا به قشرهای مختلف جامعه از هر طبقه و با هر سطح درآمد تسهیلات رفاهی و سرویس دهی به نحو احسن با مناسبترین قیمت ارائه می کند.
آقای نصرالله زاده ابراز امیدواری کرد مسئولان گیلان در ادارات و ارگان های مختلف خاصه دستگاه قضایی با نقطه نظرها و توصیه های ارشادی خود در این حرکت ابتکاری و خلاقانه برای ارتقاء صنعت گردشگری استان باوی همکاری و مساعدت نمایند.

_______________________________________

آدرس: گیلان، بندرانزلی، بلوار تکاوران،انتهای اسکله بندر صیادی(زیر پل انزلی)
تلفن رزرو و هماهنگی:
۰۹۱۲۸۸۷۱۸۸۵
۰۹۳۸۴۵۴۸۹۸۵

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا