اجتماعیپیشنهاد سردبیر

امانتداری و صداقت توأم با تخصص رمز موفقیت حرفه ی وکالت

به گزارش آوای سبز، در ادامه مصاحبه های انجام شده با وکلای توانمند و متخصص، خدمت سرکار خانم زهرا شیخ احمدی رسیدیم و مصاحبه‌ای با ایشان انجام دادیم. ایشان وکیل پایه یک دادگستری ، عضو کانون وکلای مازندران، نماینده واحد ارشاد و معاضدت کانون وکلای استان مازندران در حوزه های قضای رامسر، تنکابن، خرم آباد نشتارود و عباس آباد، مدرس دانشگاه شفق و از وکلای شناخته شده، مجرّب و امانتدار در حوزه قضایی نشتارود(تنکابن) هستند.از تألیفات ایشان می توان به کتاب حقوقی وضعیت حقوقی عقد بیع و تصرفات طرفین در زمان خیار مجلس و همچنین مقاله ای تحت عنوان وضعیت موضوعی و حکمی ادله اثبات دعوا، اشاره کرد .
ایشان در معرفی خود با روزنامه بیان کردند: دانش آموخته رشته حقوق خصوصی در مقطع فوق لیسانس و ایشان در خصوص علت انتخاب رشته حقوق اظهار کردن: همواره آرزو داشتم در رشته ای تحصیل کننم که تا از آن طریق به استیفای حق مظلوم و جلوگیری از ظلم ظالم و کمک و دستگیری از نیازمندان، برای عموم مثمر ثمر باشم. لذا جهت نیل به این هدف در سال ۱۳۸۰ در رشته حقوق وارد دانشگاه شدند.پس از فراغت از تحصیل، در سال ۱۳۸۵ در آزمون وکالت کانون وکلا پذیرفته شدم و پروانه وکالت خود را در سال ۱۳۸۶ دریافت کردم و اکنون قریب 16 سال در کسوت وکالت به عموم مردم خدمت می کنم. ایشان همچنین در سال 1395 در مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت فارغ التحصیل شدند، و در سال 1401در آزمون دکتری حقوق خصوصی شرکت کردند و قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را همچنان در برنامه ای کاری خود دارند. ایشان راز موفقیت خود را در این عرصه، دعای خیر پدر و مادر عنوان کرده اند.
خانم شیخ احمدی در پاسخ به سؤال آوای سبز مبنی بر اینکه یک وکیل موفق چه ویژگی هایی باید داشته باشد گفتند: اولین و مهمترین ویژگی یک وکیل، امانت داری اوست . تنها چیزی که برای موکل مهم و ضروری است، اعتماد و اطمینان به وکیل است. وکیل باید امین بوده و این خصلت در وجود وی نهادینه شده باشد . این همان ویژگی است که در روند و مراحل کاری باعث ایجاد اطمینان دو طرفه بین وکیل و موکل و موفقیت در سرنوشت پرونده خواهد شد.
ایشان ویژگی دوم یک وکیل موفق را متخصص بودن و مسلط بودن به کار وکالت می دانند. چنانچه وکیل در موضوع مورد وکالت وارد و توانا باشد، با صرف وقت تخصص و تجربه و بهره گیری از سلاح اطمینان، در راه پیروزی و موفقیت پرونده گام بر خواهد برداشت و آنچه را که موجبات رضای خدا و موکل است، به دست خواهد آورد. وی اظهار داشت وکیل موفق با گرو نهادن عاقبت و شرافت خود، به نیاز موکل، تنها به عنوان محل کسب درآمد صرف نمی نگرد و چنانچه امکان موفقیت در پرونده ای محسوس و ملموس نباشد، مراتب را به موکل اطلاع می دهد. چرا که موکل تمام وقت، هزینه، سرمایه و آینده خود را در معرض قرار می دهد و عدم تلاش معقول وکیل در این راه، خیانت محسوب خواهد شد.
ویژگی سوم وکیل موفق از دیدگاه خانم شیخ احمدی، تلاش برای احقاق حق و استیفای حق کسی است که به ناحق از آنچه استحقاق آن را دارد، منع شده است و چنانچه در پرونده ای عنصر حق و حقیقت مشهود نباشد از پذیرش وکالت آن بپرهیزد. چه انجام این کار دون شأن وکیل و خلاف سوگند پروانه ی وکالتی است که برای به دست آوردن آن، حسن عاقبت خود را در دو جهان در رهن گذاشته است.
ایشان در پاسخ به سوال آوای سبز مبنی بر اینکه آیا تاکنون صدا و سیما از شما دعوت به عمل آورده است یا خیر گفتند: در سال۱۳۹۴ از سوی صدا و سیما به عنوان بانوی برتر، دعوت شدم. لیکن به جهت همزمانی و تداخل آن با آزمون های پایان ترم دانشگاه، موفق به این کار نشدم.
خانم شیخ احمدی در پاسخ به سوال آوای سبز مبنی بر اینکه رسانه‌ها و خبرنگاران چگونه می توانند فرهنگ نحوه ی استفاده صحیح مردم از وکلا در رفع مشکلات حقوقی را تبیین کنند؟ اذعان داشتند: رسانه ها و اصحاب جراید و صدا و سیما می توانند با فرهنگ سازی مناسب و درست، نقش وکلا را در احقاق حق مردم و برقراری عدالت در جامعه متجلی سازند. در عرصه حقوق، وکلای مجرّب و دلسوز در کنار قضات زحمتکش، به سان دو بال عدالت هسستند که با تعامل و تفاهم یکدیگر خواهند توانست موجبات برقراری عدالت و رضایت عامه ی مردم را در این خصوص فراهم سازند. یکی از خدمات ارزنده ی کانون وکلا و مرکز مشاوران قوه قضائیه جهت احقاق حق، معرفی وکیل رایگان به شهروندانی است که تمکّن مالی ندارند. اینجانب به عنوان نماینده واحد ارشاد و معاضدت قضایی کانون وکلای استان مازندران در حوزه های قضایی رامسر، تنکابن، خرم آباد و نشتارود و عباس آباد، در صورت تقاضای وکیل معاضدتی از سوی مراجع قضائی در پرونده های حقوقی، و پس از طی مراحل قانونی، نسبت به معرفی وکیل به فرد یا افراد نیازمند اقدام می کنم و شاهد این هستم که همکاران محترم وکیل در عرصه کمک رسانی به اغشار ضعیف جامعه تلاش ومساعی زیادی دارندو همنچنین مرکز مشاوران قوه قضائیه نیز با تأسیس و راه اندازی دفتر ارشاد و معاضدت قضایی در محل حوزه های قضایی، به صورت روزانه در خدمت مراجعین محترم هستند . لذا جراید، روزنامه ها و صدا و سیما می توانند با تهیه گزارش از نحوه ی کار و عملکرد و خدمت رسانی آنان و اطلاع رسانی مناسب در این خصوص، باعث ارایه خدمت بهتر و مطلوب تر آنان به عموم مردم و به خصوص اقشار کم درآمد جامعه در بهره گیری از وکلای مجرّب شوند.
سرکار خانم زهرا شیخ احمدی در پاسخ به سوال دیگر آوای سبز مبنی بر اینکه شما بیشتر چه پرونده هایی را برای وکالت قبول می کنید؟ اظهار داشت:با توجه به تخصص و علاقه بنده در زمینه حقوق خصوصی، سعی می کنم بیشتر در پرونده های حقوقی ورود پیدا می کنم. لیکن در طول دوران وکالت، حسب مورد در پرونده های کیفری، در زمینه های مختلف نیز وکالت کرده ام.
سرکار خانم شیخ احمدی در پاسخ به سوال دیگر آوای سبز که بیشترین بزهکاری ها و جرم ها در چه زمینه هایی است؟ اظهار داشت: در سال های اخیر به جهت مشکلات اقتصادی، تورم، رشد بی رویه و بی ضابطه قیمت املاک، اراضی و مستغلات، تشکیل پرونده ها و دعاوی حقوقی از جمله دعاوی ملکی، تقسیم ترکه عدم انجام تعهد، عدم تحویل به موقع مبیع،چک بلامحل، دعاوی خانوادگی نظیر مطالبه مهریه، طلاق همچنین پرونده های کیفری نظیر کلاهبرداری، سرقت، مواد مخدر نمود رو به افزایش بوده .
بانوشیخ احمدی در پاسخ به سوال آوای سبز مبنی بر اینکه چه صحبتی با دادستان و قضات این شهر دارید؟ اظهار کرد: اینجانب حسب تراکم فعالیتم در حوزه های قضایی نشتارود و تنکابن، جا دارد از کلیه قضات محترم و زحمتکش و پر تلاش این حوزه ها به جهت حسن رفتار و عملکرد و احترام متقابل به مراجعین و به خصوص وکلا، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم. اینجانب اعتقاد دارم در سایه اطمینان، آرامش و احترام و امنیت شغلی و روحی و روانی ، که قضات برای وکلا بوجود می آورند ، یک وکیل بهتر خواهد توانست حق مطلب را ادا کند و این امر بالتبع باعث اتقان و مستند و مستدل شدن و بالارفتن کیفیت آراء قضات واحقاق حق، در نهایت رضایت مراجعین از عملکرد مراجع قضایی و وکلا خواهد شد.اینجانب همچنین ضمن تشکر و قدردانی از تمامی تلاش ها و عملکرد مثبت و مطلوب و حسن خلق دادستان محترم عمومی و انقلاب تنکابن، خواهشمندم نسبت به تعیین تکلیف متکدّیان، کودکان کار، تأمین امنیت معابر عمومی به خصوص روستاهای تابعه و جلوگیری از سرقت سیم و کابل های برق و مخابرات، برخورد با معضل بد حجابی و بی حجابی و مبارزه با کم فروشی و گرانفروشی و احتکار کالاهای اساسی که از مطالبات به حق شهروندان است اهتمام و توجه بیشتری داشته باشند.
آوای سبز: در پایان اگر سؤال و نکته ای مانده و ما نپرسیدیم بیان بفرمایید؟ پیشنهادم به دانشجویان به خصوص دانشجویان حقوق این است که در عرصه ی علم و دانش بسیار کوشا و پرتلاش باشند، ضمن مطالعه منابع و کتب جدید، سطح دانش و معلومات خود را به روز رسانی کنند و همواره در بالاترین سطح دانش قرار داشته باشند تا به عنوان آینده سازان این مملکت، بتوانند با بهره گیری از دو بال اخلاق و علم، بهترین، بیشترین و مطلوب ترین خدمات را به جامعه و مردم شریف آن که لایقش هستند، ارایه دهند.

________________________________________________
آدرس: نشتارود خیابان ۱۷ شهریور ساختمان جنب آتش نشانی طبقه اول دفتر وکلا
تلفن: 09111947705 – 01154265732

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا