اقتصادیمطالب ویژه

اتو مکانیک لاهیج موتورز با جدید ترین دستگاه های عیب یابی به اتومبیل های وارداتی سرویس دهی می کند

آوای سبز: شغل، پیشه، حرفه یا کار، آن بخش از زندگی ما انسان‌هاست که استقلال و رشد شخصی‌مان را بهمراه دارد. رسیدن به این سطح از زندگی و ادامه دادن بدون داشتن اطلاعات پایه‌ای و لازم، قطعاً چالش‌های پیش رو را سخت‌تر می‌کند.
حتّماً همه ی ما زمان زیادی را به انتخاب رشته و شغل آینده خود فکر کرده‌ایم یا می‌کنیم، به ویژه زمانی که هنوز وارد بازار کار نشده‌ایم. شاید در طول تاریخ هیچگاه به اندازه امروز، انتخاب شغل سخت نبوده است. تنوع بسیار بسیار بالا شغل‌ها و تخصصی شدن آن‌ها در کنار تمام ابهاماتی افراد درباره مسیر زندگی آینده‌شان دارند، باعث بیشتر شدن سردرگمی در انتخاب شغل می‌شود. از طرفی، مراکز یا مشاوران شغلی مناسبی در دسترس نیستند که بتوان از آن‌ها کمک گرفت.
به همین خاطر قصد داریم شما را با یکی از مشاغل آشنا کنیم و آن شغل مکانیکی است.
قدمت شغل مکانیکی به اندازه تاریخچه تولید خودرو در دنیاست. در واقع مکانیک خودرو به فعّالیت تشخیص، تعمیر و یا تنظیم موتور وسایل نقلیه اطلاق می‌شود.شغل مکانیکی، به طور کلی رفع عیب از سیستم سوخت رسانی، تعمیر موتور وسیله نقلیه، تعمیر سیستم فرمان و تعمیر چرخ‌ها است. مکانیک یا تعمیرکار خودرو کسی است که وظیفه تعمیر موتور وسایل نقلیه را بر عهده دارد.
در ادامه رسانه سراسری آوای سبز به گفتگو با آقای حمید احمدیان لاهیج یکی از تعمیرکارانی که بسیار محبوب و دارای صداقت بالایی در سطح منطقه لاهیجان هستند نشستیم تا مخاطبین را با فراز و فرود های شغل ایشان آشنا سازیم.
آوای سبز: از خودتان و میزان اشتغال خود در این شغل بفرمایید.
احمدیان: حدود ۱۷سال است که در این شغل فعّالیت می کنم که مدت ۱۰سال در خیابان حاجی آباد بودم و ۷سال است که این کارگاه را راه اندازی و کارم را توسعه دادم و در این تعمیرگاه از جدیدترین و بروزترین دستگاههای عیب یابی استفاده می کنیم که تمامی اتومبیلهای وارداتی رو ساپورت می کنیم .
آوای سبز: لطفا رسته تعمیرات مکانیک خودرویی را تعریف کنید و بفرمایید که تعمیرات کدام قسمت از اتومبیل ها را انجام می دهید؟
احمدیان: کلیه تعمیرات خودرویی را انجام می دهیم از قبیل مکانیکی موتور، گیربکس، تنظیم موتور و سیستم تعلیق و ترمزها .
آوای سبز: شغل مکانیکی چه مزیت هایی نسبت به تعمیرات خودرویی دارد؟
احمدیان: تنوع تعمیرات مکانیکی خيلي بیشتر است و هرچند وقت با سیستم موتور ها و انژکتور های جدیدتری و حتّی سیستم جلو بندی و تعلیق جدیدتری آشنا می شوید و مثل سابق صرفاً با یک موتور ساده سروکار نداریم بعنوان مثال برای خودرویی مثل سانتافه بالغ بر ۶نوع موتور هست و این کار را از یکنواختی در می آورد و باید همیشه به روز باشیم تا مشکل خودروها حل شود.
آوای سبز: در قدیم هرگاه قسمتی از خودرو مشکل دار می شد استادکار شروع به تعمیر آن قسمت می کرد ولی امروزه اکثراً سفارش به خرید مجدد قطعات می کنند، نظرتان چیست؟
احمدیان: قسمت‌هایی که قابل تعمیر هست باید تعمیر شود ولی با توجه به اینکه جدیدا قطعات حتّی در شرکت های معروف مثل کیا هیوندا طوری طراحی می شوند که قطعه ارزش تعمیر ندارد و بیشتر شرکت‌های قطعه ساز قطعه را بصورت پلمپ تولید می کنند که راه تعمیر نداشته باشید و از شرکت خریداری کنید، الان سیاست شرکت ها این است که ماشین را به قیمت تمام شده می فروشند (منظورم ایران خودرو و سایپا نیست) و این موضوع باعث می شود که شما مجبور باشید که برخی قطعات را تعویض کنید و سود اصلی فروش خودرو در فروش و تامین قطعات خوردو است مثل سیم کارت که از بابت فروش سیم کارت از شما پولی نمی گیرند ولی شارژ به شما می فروشند و ما در اینجا سعی ما بر تعمیر قطعات است تا جایی که راه داشته باشد.
آوای سبز: نبود یا کمبود قطعات یدکی فابریک یا اصلی برای صاحبان خودرو خطرات یا مشکلاتی بوجود آورده است؟
احمدیان: سعی بر این است که قطعات غیر استاندارد استفاده نشود ،مشکلی که پیش می آورد بخاطر تحریم ها قیمت بالاتر است و قطعات به وفور وجود ندارد و باید همان قطعه اصلی را استفاده کنیم.
آوای سبز: درخصوص مراجعه خودروها شما چگونه قطعات را تهیه می کنید و آیا قطعه ای که امکان تعمیر داشته باشد را تعمیر می کنید یا اینکه تعویض آن قطعه را ضروری میدانید؟
احمدیان: بله تا جایی که راه داشته باشد تعمیر می کنیم ولی اگر قابلیت درست شدن را نداشته باشد مجبور به تعویض می شویم.
آوای سبز: مکانیکی از رسته های ضروری در هر جامعه‌ای به شمار می آید اما جوانان امروزی کمتر از آن استقبال می کنند، شما چه توصیه ای به جوانان برای ورود به مشاغل فنی و صنعتی دارید؟
احمدیان: در مکانیکی جدای کار فکری باید کار فیزیکی هم انجام دهیم و می توان گفت که کار فیزیکی سختی های خودش را در گرما و سرما و فشاری که می آورد، دارد بخاطر همین جوانان فکر می کنند که کارهای آسان تری هست و خیلی راحت‌تر می توانند انجام دهند مثل کار در رستوران و خیلی کارهای دیگر.

« اتو مکانیک لاهیج موتورز» *تعمیر موتور خودروهای v4.v6.v8 گیربکس اتوماتیک و تعلیق جنیس
*مجهز به دستگاه عیب یاب خودروهای وارداتی و منطقه آزاد
*به مدیریت : حمید احمدیان لاهیج
*آدرس : گیلان / لاهیجان /خیابان امام خمینی (ره) / پشت بانک کشاورزی / اوّل خیابان آیت الله کاشانی
*شماره های تماس :01342234279-09112414136

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا