اجتماعیپیشنهاد سردبیرحقوقیمصاحبه

مازيار شربتي وكيل پايه يك دادگستري: مردم قبل از انجام هر اقدام حقوقي ابتدا با يك وكيل مشورت كنند

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
مازيار شربتي ناوان ازجمله وكلاي مجرب پايه يك دادگستري در حوزه قضايي تالش به شمار مي‌رود كه به لحاظ تلاش مستمر براي حل و فصل مسالمت‌آميز اختلافات و منازعاتي كه به وي ارجاع مي‌شود، معدل بالايي به خود اختصاص داده و در افكار عمومي و نزد ديگر وكلاي شهر به عنوان يك وكيل متعهد و اخلاق‌مدار شناخته مي‌شود.
وي كه دانش آموخته رشته حقوق در مقطع كارشناسي ارشد از دانشگاه علوم و تحقيقات گيلان است و علاوه‌بر حرفه وكالت، به عنوان مشاور حقوقي دادگستري تالش نيز انجام وظيفه مي‌كند.
در مصاحبه اختصاصي با «پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام» اعلام كرد كه از سال 95 رسماً در حرفه وكالت مشغول فعاليت و ارايه خدمات به هم‌استاني‌ها و همشهريان عزيز است.
مازيار شربتي آنگاه در خصوص نقش و جايگاه وكيل در پرونده‌ها اظهار كرد: وكلا از آنجايي كه نسبت به علم حقوق، قوانين و مقررات آشنايي و تسلط دارند و در تمامي زمينه‌ها حتي در زندگي روزمره خود به اين آموزه‌ها پايبند و متعهد هستند و مي‌توانند در طرح صحيح دعاوي، تشكيل پروندهای حقوقي و قضايي و هدايت پرونده در مسير اصولي دادرسي و به تبع آن كاهش اطاله دادرسي و احقاق حق مشروع و قانوني موكل خود نقش تعيين‌كننده داشته باشند.
وي افزود: رسانه‌ها در تبيين جايگاه و نقش وكيل در جامعه و به خصوص در پرونده‌هاي ارجاعي به محاكم رسالت بزرگي به عهده دارند كه افكار عمومي را به لحاظ همراه شدن با وكيل، براي طرح دعاوي و پيگيري در محاكم اقناع نمايند.

مازيار شربتي در همين زمينه خاطرنشان كرد كه عموم آحاد مردم شريف، بايد قبل از اقدام به هر عملي كه بار حقوقي و قانوني داشته باشد، ابتدا با يك وكيل مشورت نمايند. اين مشورت مزاياي زيادي براي افراد به همراه دارد چرا كه اندك هزينه و در حداقل زمان مي‌توانند با نحوه انعقاد قراردادهاي تجاري – مالي خريد و فروش ملك و واحد مسكوني و هر عملي كه بار حقوقي داشته باشد آشنا شده و از ضرر و زيان احتمالي در آينده پيشگيري كنند.
وي افزود: چه بسا افراد كه به طور معمول آشنايي چنداني با اصول و موازين حقوقي ندارند، اگر با يك وكيل و يا مشاور زبده حقوقي مشورت نكنند در انعقاد قراردادهاي مالي، تجاري، خريد و فروش و… دچار خطا و اشتباه شده و در آينده ضررهاي كلان مالي متحمل شوند و يا اينكه پيامد نامطلوبي برايشان به همراه داشته باشد كه اساساً قابل جبران نباشد. لذا راه صحيح اينست كه قبل از هر اقدام حقوقي با يك وكيل مشورت نمايند و يا اينكه طرح دعاوي و تشكيل پرونده را به وكيل محول كنند تا پرونده آنها در دادگاه به طور صحيح و اصولي مسير قانوني را طي كند.

اين وكيل متعهد اخلاق‌مدار در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام مبني بر اينكه عمدتاً از چه پرونده‌هايي در محاكم دفاع مي‌كند؛ گفت: با توجه به اينكه وكالت در كشور ما تخصصي نيست؛ لذا هر وكيلي مي‌تواند در زمينه‌هاي مختلف ورود كند از اين رو من نيز در اغلب زمينه‌ها اعم از حقوقي، كيفري، خانواده، ثبتي و… قبول پرونده و از موكل خود در محكمه دفاع مي‌كنم. با اين وجود غالب پرونده‌هايي كه مي‌پذيرم، حقوقي از قبيل املاك، قراردادها، شركت‌ها، اسناد تجاري و دعاوي مشابه حقوقي است.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: با توجه به حجم و تراكم پرونده‌ها در دادگستري، يكسري روال اداري مانند تعیین وقت رسيدگي، جلسه رسيدگي، مطالعه پرونده و رسيدگي به آن توسط قاضي و… بايد طي شود. ضمن اينكه برخي پرونده‌ها نياز به كارشناسي و تحقيق ميداني دارد و تمامي اين موارد زمان‌بر است. لذا در حين انعقاد قرارداد با موكلين اين موارد را اعلام مي‌كنيم كه روند پرونده ، تعيين وقت و نحوه رسيدگي و تصميم‌گيري‌ در چارچوب موازین قانوني به تشخيص دادگاه صورت مي‌گيرد.

مازيار شربتي آنگاه با اعلام اينكه وكلا و قضات دو بال فرشته عدالت را تشكيل مي‌دهند، اضافه كرد: در واقع وكلا و قضات هر دو به دنبال احراز حق مي‌باشند. از اينرو شأن وكيل همتراز با مقام قاضي بوده و رسانه‌ها در راستاي ايفاي وظايف حرفه‌اي و رسالت خود، بايد افكار عمومي را معطوف به شأن و منزلت وكالت و وكيل نمايند تا ضريب اعتماد عمومي به وكلا هر چه بيشتر ارتقاء يابد. اين وكيل زبده و اخلاق‌مدار سپس به اين نكته اشاره كرد كه وكلاي متعهد و پايبند به اصول حرفه‌اي – هيچگاه مسايل مادي را بر انجام وظايف و اخلاق حرفه‌اي مقدم نمي‌شمارند، به طوري كه دغدغه وكلا احقاق حق موكلان است و مادامي كه حق مشروع و قانوني موكل خود را استيفا نكنند؛ آسوده خاطر نخواهند بود. به عبارت ديگر زماني كه نتيجه يك پرونده به نفع موكل باشد؛ احساس خشنودي و رضايتمندي در وكيل ايجاد مي‌شود كه با مسايل مادي قابل مقايسه نيست!

وي در پاسخ به سوال ديگر پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه خواستار بيان خاطره‌اي از دوره وكالت خود شد؛ گفت: يكي از اين موارد كه هميشه به ياد دارم و يادآوري آن احساس خوشايندي به من مي‌دهد اينست كه روزي بانويي همراه با اعضاي خانواده خود به دفتر من مراجعه و تقاضاي تشكيل پرونده جهت جدايي و طلاق از همسر خود شد. در حالي كه اعضاي خانواده او براي امر طلاق اصرار مي‌ورزيدند اما من احساس كردم كه آن خانم اصراري در اين زمينه ندارد و پتانسيل بازگشت او به زندگي مشترك وجود دارد. بنابراين حدود يك ساعت با آن خانم صحبت كرده و با تأكيد بر تبعات جدايي و طلاق، خواستار آن شدم كه يك فرصت ديگر به همسر خود بدهد. خوشبختانه اظهارات من مؤثر واقع شد و آن خانم به زندگي مشترك با شوهر خود بازگشت. مدت‌ها بعد از اين قضيه شنيدم كه اعضاي خانواده آن خانم در محفلي از من ياد كرده و با ابراز خشنودي از رضايتمندي دختر خود در زندگي مشترك با همسرش سخن مي‌گفتند و من را عامل ادامه زندگي مشترك و خوشبختي دختر خود قلمداد مي كردند. بديهي است احساس لذت و خشنودي و معنويتي كه از چنين اتفاق‌هايي در وكيل ايجاد مي‌شود، با پول و مسايل مادي قابل قياس نيست.
گفتني است: مازيار شربتي وكيل پايه يك دادگستري كه به اخلاق‌مداري شهره دارد، تاكنون به موارد متعددي از اختلافات اعم از خانوادگي و نظاير آن؛ در دفتر وكالت خود رسيدگي نموده و با ايجاد صلح و سازش بين طرفين، از طرح دعوي و تشكيل پرونده در محاكم پيشگيري نموده است.

نشاني: گيلان – شهرستان تالش – خيابان دكتر معين – مجتمع راستاد – طبقه ۳ – واحد ۱۳ – تلفن ۰۹۱۱۲۸۵۵۶۶۰

 

 

 

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا