پیشنهاد سردبیرسلامت

فيزيوتراپي صحيح، بيمار را از مصرف داروهاي سنگين و عمل جراحي بي‌نياز مي‌كند

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
فيزيوتراپي يكي از روش‌هاي توان‌بخشي است كه نقش بسيار مؤثري در كاهش و بهبود دردهاي عضلاني و استخواني دارد و چنانچه به طور صحيح و اصولي انجام شود، بيمار را از مصرف داروهاي سنگين و حتي عمل‌هاي جراحي بي‌نياز مي‌كند.
سروش دلاور مقدم فيزيوتراپيست ساكن در تنكابن در مصاحبه‌اي اختصاصي با پايگاه اطلاع رساني آواي سبز آرام خاطرنشان كرد: فيزيوتراپي به كاهش مشكلات و دردهاي عضلاني اسكلتي، شكستگي‌ها، عوارض ناشي از سكته مغزي، كمردرد، گردن درد و… كمك نموده و نيز براي بيمار انجام حركات روزانه را سهل و امكان‌پذير مي‌كند.
وي همچنين با اشاره به جايگاه فيزيوتراپي در مبحث نورولوژي اضافه كرد: عوارض ناشي از MS، پاركينسون و… نيز با اين روش درماني بهبود پيدا مي‌كند.
سروش دلاور مقدم كه ازجمله فيزيوتراپيست‌هاي مجرب و تحصيلكرده دانشگاه علوم پزشکی تهران محسوب مي‌شود. با اشاره به اينكه پيش از اين به مدت پنج سال در پارسيان نزديك عسلويه مشغول ارايه خدمات به بيماران بوده؛ گفت: در كشور ما معمولاً خود بيمار ابتدا به پزشك مراجعه و پس از ويزيت شدن؛ چنانچه نياز به خدمات فيزيوتراپي داشته باشد به مراكز مربوطه معرفي مي‌شود. با اين وجود، در اين مركز ضرورتي به لحاظ معرفي از سوي پزشك وجود ندارد و افراد مي‌توانند مستقيماً به ما مراجعه كنند كه پس از ويزيت و آناليز؛ در خصوص انجام خدمات فيزيوتراپي تصميم‌گيري مي‌شود.
وي در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام مبني بر اينكه دامنه‌ي خدمات‌دهي اين مركز چه مناطقي را در بر مي‌گيرد؛ اظهار داشت: علاوه‌بر تنكابن، افراد (بيمار) زيادي از روستاهاي شهرستان: نشتارود، عباس‌آباد و حتي رامسر جهت استفاده از خدمات فيزيوتراپي به اين مركز مراجعه مي‌كنند.
اين فيزيوتراپيست مجرب و كارآزموده در همين حال خاطرنشان كرد از حدود دو سال و نيم قبل در تنكابن مستقر شده و فعلاً در شيفت عصر به مراجعه‌كنندگان عزيز خدمات‌دهي مي‌كنيم و به لحاظ تعداد مراجعه‌كننده مشكلي نداريم. به عبارت ديگر هر تعداد بيمار كه مراجعه كنند خدمات فيزيوتراپي به عزيزان ارايه مي‌شود.
وي افزود: به ياري خدا در نظر داريم در آينده نه چندان دور صبح‌ها نيز خدمات فيزيوتراپي را به عزيزان ارايه كنيم.
سروش دلاور مقدم در پاسخ به سوال ديگر كه از همكاري و قرارداد با بيمه‌ها جويا شد؛ گفت: با بيمه‌هاي پايه از قبيل : تأمين اجتماعي، بيمه سلامت و همچنين بيمه نيروهاي مسلح قرارداد همكاري داريم.
وي در همين خصوص بيمه‌هاي تكميلي، دانا، پارسيان، آسيا و بانك مسكن را مورد اشاره قرار داد و در ادامه به بيان برخي مشكلات پرداخت.
اين فيزيوتراپيست ماهر و كارآزموده؛ گراني زايدالوصف تجهيزات فيزيوتراپي را از جمله مشكلات برشمرد و گفت: سيستم بانكي با تجهيزات ارزان قيمت مي‌تواند به ما در تأمين و به‌ روز رساني تجهيزان كمك كند. متأسفانه چنين تسهيلاتي به ما تعلق نمي‌گيرد و وام‌هايي با نرخ بهره بيست درصد و بالاتر فاقد توجيه است. وي در ادامه برشمردن مشكلات؛ افزايش تصاعدي، اجاره بها و وديعه ملك را عنوان كرد و افزود:
از آنجايي كه مكان مركز فيزيوتراپي استيجاري است؛ بايد اجاره ماهانه و وديعه‌هاي بسيار بالايي براي يك مكان مناسب پرداخت كنيم.
سروش دلاور مقدم آنگاه با اشاره به سخت‌گيري‌هاي غيرضروري كه در رابطه با صدور مجوزها و تأييديه‌هاي خاص اعمال مي‌شود؛ گفت: اگرچه قبل از شروع فعاليت اين مركز مجوز مربوطه را اخذ كرده‌ام اما براي تمديد آن و نيز براي افرادي كه قصد دارند اولين بار مجوز دريافت كنند؛ شرط‌هاي غيرضروري تعيين كرده‌اند. به عنوان مثال تأييديه آتش‌نشاني يكي از اين شرط‌ها محسوب مي‌شود در حالي كه به طور كلي در كشور ما اين امر چندان رايج نشده و جا نيفتاده است.
(تأييديه آتش‌نشاني در رابطه با سيستمي است كه در صورت بروز حريق و يا حتي گرماي شديد در كف ساختمان آب به صورت اتومات از سقف پاشيده مي‌شود).
سروش دلاور مقدم مدير مركز فيزيوتراپي كارا سپس با تأكيد بر اينكه عموم مردم بايد نسبت به حفظ سلامتي خود توجه بيشتري داشته باشند؛ تصريح كرد:
توانبخشي رشته بسيار گسترده‌اي است و مردم نبايد تصور كنند كه درد و مشكل جسمي را با دارو و قرص برطرف نمايند. چرا كه مصرف دارو عوارض به دنبال دارد. بنابراين افرادي كه به انواع دردهاي عضلاني و استخواني مبتلا شده‌اند و يا اينكه از عوارض ناشي از سكته مغزي، MS، پاركينسون و نظاير آن رنج مي‌برند مي‌توانند به مراكز فيزيوتراپي مراجعه و از خدمات ما و همكاران ما استفاده كنند.

وي گفت: فيزيوتراپي چنانچه به نحو صحيح و اصولي انجام شود؛ بسياري از دردهاي عضلاني و استخواني را بهبود بخشيده و افراد را از مصرف داروهاي سنگين و عمل‌هاي جراحي بي‌نياز مي‌كند.
نشاني: مازندران – تنكابن – ميدان شيرودي – ابتداي خيابان ورزش – جنب پاركينگ_ شماره  تماس ؛۰۱۱۵۴۲۳۹۹۰۹

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا