اجتماعیاقتصادیپیشنهاد سردبیرتبلیغاتچند رسانه ایمطالب ویژه

در هليم‌سراي ميرزايي كيفيت حرف اول را مي‌زند

سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:

شهروندان رشتي و به طور كلي اهالي گيلان سرسبز از ديرباز به لحاظ تنوع خوراك و پوشاك در سطح كشور و بلكه در جهان مشهور و زبانزد هستند. ضمن اينكه درصد بالاي سطح سواد عمومي و فرهنگ بالاي مردم از ويژگي‌هاي بارز اين استان محسوب مي‌شود.

معرفي شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراك از سوي سازمان جهاني يونسكو از منظر تنوع ديرينه‌‌اي كه شهروندان در طبخ انواع غذاهاي محلي و سنتي اعمال مي‌كنند؛ صورت گرفته، به اين لحاظ بايد اذعان نمود هر چند خاستگاه اوليه هليم (به عنوان يك غذاي مغزي و مقوي و خوشمزه) جنوب يا غرب ايران بوده اما گيلاني‌ها و به خصوص شهروندان رشتي در مصرف هليم، از ديگر استان‌هاي كشور پيشي گرفته‌اند. با توجه به استقبال و مقبوليت گسترده هليم نزد اهالي گيلان و رشت؛ واحدهاي متعدد طبخ و عرضه اين غذاي مغزي در نقاط مختلف داير و به فعاليت و خدمات‌دهي مشغول هستند. ‌يكي از واحدهاي معتبر و خوشنام در طبخ و عرضه هليم در رشت، واحد هليم‌سراي ميرزايي است كه قبلاً به عنوان هليم محمد شناخته مي‌شد.

اسفنديار ميرزايي مدير هليم‌سراي ميرزايي در مصاحبه اختصاصي با سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام به بيان خدمات و فعاليت‌هاي اين واحد پرداخت.

وي ابتدا با اشاره به اينكه گوشت، گندم، قلم، دارچين و كنجد مواد اوليه اصلي هليم‌ را تشكيل مي‌دهند؛ خاطرنشان كرد: اين اقلام را از بهترين انواع و بالاترين كيفيت تهيه و خريداري مي‌كنيم تا در طبخ هليم به كيفيت و طعم و مزه عالي دست يابيم.

وي در همين زمينه اضافه كرد: گندم را از اصفهان، كه بهترين نوع گندم كشور به حساب مي‌آيد، تهيه مي‌كنيم. اما شكر و دارچين و كنجد در همين شهر رشت قابل تهيه است! همچنين گوشت و قلم را به صورت گرم و تازه خريداري مي‌كنيم.

 

اسفنديار ميرزايي در خصوص تغيير عنوان هليم‌سرا اظهار داشت: قبلاً با يك نفر در اين واحد شريك بوديم 15 سال قبل؛ به صورت مستقل در اين عرصه فعاليت و به همشهريان عزيز سرويس‌دهي مي‌كردیم و از آن زمان هليم‌سراي محمد به ميرزايي تغيير عنوان داده است.

وي در خصوص مشتريان واحد تحت مديريت خود نيز گفت: قشرهاي مختلف مردم و نيز بسياري از ادارات؛ ارگان‌ها و نهادهاي دولتي و عمومي از مشتريان ثابت اين واحد به شمار مي‌روند.

اسفنديار ميرزايي افزود: ظرفيت پخت هليم با توجه به وضعيت بازار متغير است اما برخي ادارات و نهادها حداقل در هفته يك بار سفارش‌هايي در حجم بالا (از 20 تا يكصد پرس) به ما ارجاع مي‌كنند كه به بهترين نحو سفارش‌ها آماده و تحويل مي‌شود.

مدير واحد هليم‌سراي ميرزايي سپس با بيان اينكه اهالي شريف و با فرهنگ رشت، از قديم‌الايام به كيفيت خوراك‌ بهاي ويژه‌اي قايل بوده‌اند، تصريح كرد: شهروندان رشتي در رابطه با خوراك عمدتاً كيفيت را مد نظر قرار مي‌دهند و قيمت براي آنها چندان اهميتي ندارد! به عبارت ديگر چنانچه كيفيت غذا مورد پسندشان باشد مسأله مالي ندارند.

اسفنديار ميرزايي كه واحد هليم‌سراي تحت مديريت او عمدتاً به صورت بيرون‌بر سرويس‌دهي مي‌كند، همچنين به لحاظ رعايت بهداشت محيط و پرسنل، معدل بالايي به خود اختصاص داده است.

گفتني است: در واحد هليم‌سراي ميرزايي، ۱۰ نفر به صورت مستقيم و دايم مشغول به كار هستند كه 5 نيروي آقا و 5 نيروي خانم را شامل مي‌شوند.

نشاني: گيلان – رشت – ميدان فرهنگ – اول خيابان پرستار – روبروي كلينيك تأمين اجتماعي

تلفن      33324440 – 013                              09111368918

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا