پیشنهاد سردبیر

رئيس اداره صمت لنگرود خواستار تأمين مرغ و آرد براي اين شهرستان شد

سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
رئيس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان لنگرود اعلام كرد:
اين اداره بعداز تجميع چند وزارتخانه، وظايف متعددي دارد و خدمات گسترده‌اي به صاحبان صنايع، واحدهاي توليدي – صنعتي – خدماتي – معدني صنوف و مشاغل مختلف و… ارايه مي‌كند.
علي‌اصغر محمددوست در مصاحبه اختصاصي با سايت اطلاع رساني آواي سبز آرام با اعلام اينكه در بخش صنوف و مشاغل و اتحاديه‌ها؛ افزون بر ده هزار واحد صنفي تحت پوشش اين اداره قرار دارند، افزود: در بحث معادن بايد اعلام كنم كه در شهرستان لنگرود فقط يك معدن آن هم در بخش كومله فعال است که مصالح آن برای بندر چمخاله بکار می رود .
رئيس اداره صنعت معدن تجارت (صمت) شهرستان لنگرود با بيان اينكه تا هفته قبل مجوز تا زیر ۱۰۰۰تن با اخذ استعلامات لازم داخل شهرستان صادر می شد ولی چندروزی می باشد کلیه مجوزها از طریق استان صادر می شود حتی زیر ۱۰۰۰تن . وی خاطر نشان كرد: در ابتدا مجوزها در اين زمينه را سازمان آب منطقه‌اي صادر مي‌كرد كه در حوزه حمل، مسئوليت به اداره صمت واگذار شد در واقع هيچ حملي (شن و ماسه) بدون برداشت حقوق دولتي صورت نمي‌گيرد چنانچه حمل بدون پرداخت حقوق دولتي انجام شود؛ تخلف محسوب شده و متخلف به مراجع ذيصلاح قانوني معرفي مي‌شود.
رئيس اداره صمت شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: اين شهرك‌ها در اتاقور، يعقوبيه، درياسر و نالكياشهر فعال و مستقر مي‌باشند.
اين مسئول اعلام كرد؛ كه در مجموع يكصد و 95 نفر در شهرك‌هاي صنعتي شهرستان لنگرود به طور مستقيم اشتغال به كار دارند.
رییس اداره صنعت و معدن لنگرود در خصوص واحدهای صنعتی خبرداد که در شهرستان ۴ شهرک صنعتی فعال می باشد که عبارتند از ؛ اطاقور ،یعقوبیه و دریاسر ،نالکیاشهر . او گفت: احداث 35 واحد توليدي ديگر در دستور كار قرار دارد كه انشاءا… به چرخه توليد و اشتغالزايي اضافه خواهد شد.
رئيس اداره صمت در همين خصوص از تلاش و اقدام اين مجموعه و حمايت فرمانداري و پورحيدري (مديركل محترم صنعت و معدن استان گیلان) و ديگر مسئولان ذيربط براي احياء و فعال‌سازي دو واحد راكد خبر دارد كه سال گذشته به چرخه توليد بازگردانده شدند.
وي در همين حال گفت: احياء و فعال‌سازي 16 واحد توليدي – صنعتي راكد نيز در دستور كار قرار دارد كه اين اقدام در راستاي حمايت از توليد و اشتغالزايي صورت خواهد گرفت.
علي‌اصغر محمددوست آنگاه در خصوص كالابرگ الكترونيكي براي خانوارهاي يارانه‌بگير توضيحاتي داد كه با همكاري اداره تعاون جهت نصب اپليكيشن در56 واحد صنفی متقاضي (به جز فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي بزرگ) سرويس‌دهي شد.
وي افزود: خانوارهاي داراي اين كالابرگ (الكترونيك) 20 درصد يارانه بيشتري دريافت مي‌كنند و يك ماه زودتر از واريزي مي‌توانند به خريد اقدام نمايند. و اين از مزيت‌هاي كالابرگ الكترونيكي محسوب مي‌شود.
رئيس اداره صمت در ادامه حمايت از توليد داخلي را از ديگر مزاياي كالابرگ الكترونيك قلمداد كرد كه كمك مؤثري به اشتغالزايي به حساب مي‌آيد.
اين مسئول آنگاه با اشاره به برخي مشكلات نبود وسيله نقليه و كمبود نيرو را عنوان كرد و گفت با حمايت و مساعدت بسيج اصناف و… اين معضل (كمبود نيرو) تا حد زيادي تعديل شده است. علي‌اصغر محمددوست همچنين با اشاره به پراكندگي گشت‌هاي اداره تحت مديريت خود؛ خواستار مساعدت استان در تأمين خودرو براي اين اداره شد.
رئيس اداره صمت همچنين نظارت بر واحدهاي نانوايي را از وظايف مهم اين اداره شمرد كه با همكاري ديگر ارگان‌هاي مربوطه انجام مي‌شود.
وي كمبود مرغ و تعطيلي خودسرانه واحدهاي نانوايي را از ديگر مشكلات برشمرد و اعلام كرد: اداره صمت شهرستان لنگرود با حداقل امكانات، بيشترين خدمات را ارايه مي‌دهد. از فرماندار محترم و جهاد کشاورزی و دستگاههای مرتبط با تنظیم بازار در صدد رفع کمبود کالاهای اساسی و تامین مرغ و آرد فوی العاده و جذب به موقع برای شهرستان می باشند .
علي‌اصغر محمددوست در پايان از زحمات، تلاش‌ها و حمايت‌هاي استاندار گيلان دکتر اسدالله عباسی ، دکتر پورحيدري (مديركل صنعت و معدن و تجارت استان) فرماندار لنگرود و نهادهاي نظامي و انتظامي شهرستان تشكر و قدرداني كرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا