علمی

کارآفرین جوان در گفتگو با آوای سبز: کار، تولید، عرضه و صادرات مهمترین مسأله و تلاش امروز ماست

آوای سبز: بزرگی می گفت روز به روز ما پیر می شویم و این دنیاست که در حال جوان تر شدن است و اگر جا بمانیم و آرام قدم برداریم از روزگار جا می مانیم.
در دنیای مدرن و به روز امروز، مشاغل هم باید به نوبه خود دستی برآتش داشته باشند تا بتوانند در حیطه کاری خود برترین باشند و بازارکار خود را گسترش دهند. درغیر اینصورت بازار یکنواخت را همه جا می توان یافت و عدم مشتری مداری و عدم چشم انداز به آینده ما را در یک زندگی بی جهت پیش می برد.
مهندس فریبرز نورزاد مدیر شرکت گیلان حُرم آفرین یکی از افرادی است که توانسته در شغلش و حیطه کاری خود خلاقیت و ابتکار عمل به وجود آورد و ثبت اختراع کند.اولین سازنده شومینه های ۳۶۰درجه و شومینه های کروی فضای باز باربیکیو، مبلمان باغی و ویلایی، رادیاتور و حوله خشک کن دکوراتیو می باشد.آوای سبز در گفتگویی صمیمانه با ایشان نشست که در ادامه می خوانید.

آوای سبز: ضمن معرفی خودتان، درخصوص حوزه کاریتان بفرمایید؟
نورزاد: فریبرز نورزاد و اصالتاً گیلانی هستم، ۲۵سال خارج از گیلان کار کردم، رشته تحصیلی من تأسیسات بود و در همین راستا شروع به کار و تلاش کردم و کارهایی را انجام دهم که در خور و پسند همشهریان و هموطنانم باشد. حیطه اصلی کار من کار گرمایشی است، خیلی کارهای متنوعی در این شغل وجود دارد و تولیدیهایی که در کارگاه ما می بینید اِلِمان های شهری و آتشدان های مختلف ، باربیکیو های بسیار خاص و فضاسازی و محیط سازی های خاصی است که ارائه می دهیم. اما فعالیت های ما در دفتر یکسری کارهای دکوراتیو است که شامل شومینه ها و رادیاتورهای دکوراتیو هستند که رادیاتورهای دکوراتیو یکسری از کارهای آنها اصلا در ایران نیست مثل رادیاتورهای که ۱۰میلی متر و در واقع یک سانت قطر دارد که هم با آب و هم با برق و بطور همزمان هم می تواند کار کند را می سازیم، شومینه های خاص داریم که مناسب برای فضای باز و هم بسته می باشد. و کارهای فضای باز ما به جرات می توان گفت در ایران اولین بار است که تولید می شود برای ویلا ها، باغ ویلاها ، رستوران‌ها و حتی می توان بعنوان المانهای شهری هم از آنها استفاده کرد و این کارهای کروی که طرح کره زمین را دارد در ابعاد یک متر کار شده که نقش تنگه هرمز و خلیج فارس و پنج قاره را در آن داریم و درکل ۲۵طرح وجود دارد که ثبت شده هستند ، یک مورد دیگر کار شومینه کروی طرح جنگل داریم که فلسفه ساخت این کار با توجه به دغدغه ما در خصوص محیط زیست جانوران می باشد که وقتی روشن می شود مثل این است که جنگل به آتش کشیده شده و حیوانات در حال فرار هستند و ایده های موجود اکثرا از طبیعت گرفته شده است و توانستیم اجرایی کنیم. در دوسال اخیر و به لطف خداوند کارهای جدیدی را اختراع و هم ثبت صنعتی کردم که از جمله آنها زیرانداز گرم است که برای اولین بار میخواهیم در بازار گیلان عرضه کنیم و قابل استفاده در تمام رستوران‌ها، کافی شاپ ها و مغازه ها و تمام ارگانهای دولتی و غیردولتی است ، از دیگر اختراعاتم کاپشن گرم است که به جرات می توانم بگویم که اولین بار است که حداقل در ایران اختراع و ثبت و تولید شده است ، گرمکن صندلی ماشین هم یکی دیگر از اختراعات من است که آماده برای ارائه به بازار است که طریقه کار آن هم اینطور است که این پرتابل را روی تشک ماشین گذاشته و به فندک ماشین وصل می شود و گرمایی تا حدود ۴۵ تا ۵۵درجه را می توان از آن دریافت کرد و خیلی از کارهای دیگر که نمی توان آنها در این زمان محدود بیان کرد.


آوای سبز: چه موانعی در کارتان وجود دارد و اگر درخواستی از مسئولین و استاندار گیلان دارید؟
نورزاد: در ابتدا خیلی خوشحال هستم که استاندار جدیدمان گیلانی هستند و خیلی کارها را می توان با توجه به حسن نظر ایشان انجام داد و اگر یک کارگاه در خور وجود داشته باشد ۵۰ تا ۷۰ نفر را می توانم مشغول به کار و اشتغال زایی کرد و بطور کلی افراد با دانشی وجود دارند در گیلان عزیز که خیلی می توانند بطور کاربردی خدمت رسانی و کارآفرینی کنند و درخواست بنده این است که اگر امکان دارد در شهرک صنعتی و یا منطقه آزاد کارگاهی را با هزینه کمتر به ما اختصاص دهند تا بتوانیم شرکتمان را راه‌اندازی و افرادی را در این شرکت مستقر و به لطف خدا کار را در حد گسترده‌ تری دنبال کنیم. این کار زمینه های مختلفی دارد که می توان گفت که ۵۰نفر در ابتدا شروع به کار می کنند و چشم انداز ۵سال آینده من صادرات محصولات تولیدی است و با توجه به بحث گرمایشی کارهای ما می توان تولیدی ها را برای کشور های شمال دریای خزر صادر کرد وبا توجه به بررسی های انجام شده این کشورها جز کشورهای سردسیر هستند و صادرات این کالاها بسیار کاربردی می تواند باشد و به این جهت حمایت های مکانی و مالی را از استاندار دارم تا بتوانیم این کارها را انجام دهیم.

آوای سبز: در خصوص بازدید از نمایشگاهتان و دیدن کارهای بروز و متبوعتان چه صحبتی با مردم گیلان و هموطنان دارید؟
نورزاد: نمایشگاه ما جاده رشت به خمام و روبروی پلیس راه و روستای اشکیک -برِ خیابان است و هموطنان می توانند از کارهای متنوع ما دیدن کنند و یکسری از کارهای ما در نمایشگاه است و بقیه در دفتر مرکزی ما واقع در پارک علمی و فناوری بندرانزلی قرار دارد که زیرنظر وزارت علوم و نهاد ریاست جمهوری می باشد.

آوای سبز : اگر قرار باشد کاری برای شهر انجام دهید چه کارهایی را می توانید تقبل کنید؟
نورزاد: ما می توانیم المان های شهری درخوری را انجام دهیم، یکسری کارهایی داریم که هرکدامشان فلسفه ای پشتش وجود دارد که می تواند به زیبا سازی شهر کمک کند.

آوای سبز: چه نکته ای برای افراد جویای کار دارید؟
نورزاد: افراد جویای کار باید در نظر داشته باشند که کار برای هر کسی هست و با توکل به خدا و تلاش می توان به اهداف رسید امروز اگر من توانستم، در ابتدا لطف خدا ، دعای پدرومادر و ارائه کار درست بوده است که همین دقت در کار، رضایت مشتری را در برداشته و بر تعدادشان افزوده شد و صادراتی محدود به اربیل عراق و آذربایجان داشته ام و آغاز به کار صادرات را انجام داده ام ولی نیاز به حمایت های دولتی دارم مثل اینکه ما برای گرفتن وام مراحل سنگینی را باید پشت سر بگذاریم و اینقدر تضامین های مختلف از ما خواسته می شود که وسط راه کلا ما را پشیمان میکنند. من یک کارآفرین هستم و جدای اینکه می توانیم برای کشور مان افتخار آفرینی کنیم افتخارم این است که ایرانی، گیلانی و رشتی هستم و به جرات می توانم بگویم در حیطه کاری خود کسی مثل من کار نکرده است وتقاضا دارم موانع گرفتن تسهیلات را از سر راه ما کم کنند. ما که قصد فرار نداریم زیرا من اینجا اختراع ثبت کردم ، ملک دارم، کارم اینجاست و در واقع اینجا ریشه دارم، پس قاعدتا دست به خشک کردن ریشه ام نمیزنم و خواهشمندم ما را در انجام هرچه بهتر کار یاری کنند و وامی بتوانیم بگيریم و بطور گسترده شروع به کار کنیم. من از بانک صنعت و معدن شروع کردم و با توجه به اینکه داریم جواز تولیدی می گیریم و مراحل گرفتن همین جواز خیلی طول کشیده درحدی که مجبور به گرفتن وکیل شدم و بالغ بر چند میلیون هزینه کردم ولی هنوز موفق به گرفتن جواز تولیدی نشدم و گرفتن وام نیاز به جواز تولیدی دارد و جدای آن بانک صنعت و معدن هم تضامین مربوط خودش را دارد و در واقع هفت خانی پیش روی تولیدکننده است ما مشکلی با آوردن تضامین نداریم ولی مشکل ما زمان است که در کار ما بسیار محدود می باشد. به قول بزرگی که می گفت “دیگر نباید خفت” ،الان زمان خواب نیست و فقط وقت تولید است،کار، تولید،عرضه و صادرات مهمترین مسأله امروز، بخصوص در گیلان است تا آن را به تعالی برسانیم. جا دارد از تریبون آوای سبز از جناب آقای باستی ریاست محترم پارک علم و فناآوری گیلان و سرکار خانم مهندس پورمرادی معاونت مرکز رشد و جناب آقای مهندس اسدپور ریاست محترم پارک علم و فناآوری بندر انزلی ، بخاطر همگرایی و همدلی بیدریغ ،نهات تشکر و قدردانی را دارم . در پایان از برادر عزیز جناب آقای محمّد فدایی که متحمّل کارهای تبلیغاتی بنده شده اند تشکر می کنم .

شومینه معلق و فضای باز
شرکت گیلان حرم آفرین
شماره ثبت: ۵۲۸۳۰۶
اولین سازنده شومینه های ۳۶۰درجه و شومینه های کروی فضای باز باربیکیو، مبلمان باغی و ویلایی
رادیاتور و حوله خشک کن دکوراتیو
شماره مسئول فروش:
۰۹۱۱۵۵۹۸۷۹۹
دفتر مرکزی: پارک علمی و فناوری بندرانزلی/شماره ۲۱۵
شماره تماس: ۰۱۳۴۳۴۴۳۰۰۱
آدرس نمایشگاه: جاده رشت به خمام/ روبروی پلیس راه
بمدیریت فریبرز نورزاد
۰۹۳۵۵۱۶۹۱۹۲

 

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا