پیشنهاد سردبیرعلمی

دبیر انجمن مطالعات روان درمانی در گیلان: کارگروه های تخصصی انجمن مطالعات روان درمانی در گیلان راه اندازی می شود

آوای سبز: آرمان سالمی با اشاره به فعالیت انجمن مطالعات روان درمانی ایران از اسفندماه سال ۹۸، اظهار کرد: انجمن مطالعات روان درمان ایران – نمایندگی گیلان نیز از شهریورماه امسال فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی انجمن مطالعات روان درمانی ایران را نقطه عطفی در توسعه و ارتقای روان درمانی کشور دانست و از تشکیل نخستین جلسه شورای علمی و برنامه ریزی انجمن مطالعات روان درمانی ایران – نمایندگی گیلان در ۱۱ شهریورماه ۹۹ خبر داد و تصریح کرد: اعضای شورای علمی و برنامه ریزی این انجمن، عضو هیئت مدیره انجمن نیز هستند که متشکل از دکتر جواد عینی پور(رئیس انجمن)، دکتر حدیث توکلی(نایب رئیس و مدیر کمیته آموزش)، آرمان سالمی(دبیر انجمن)، دکتر عباس ابوالقاسمی(خزانه دار و مدیر کمیته پژوهش انجمن) و دکتر قربانعلی یحیایی(بازرس انجمن) است.

دبیر انجمن مطالعات روان درمانی ایران در استان گیلان گفت: به زودی کارگروه‌های تخصصی انجمن مطالعات روان‌درمانی ایران – نمایندگی گیلان راه‌اندازی می‌شود لذا کلیه روانشناسان و روانپزشکان استان می توانند با مراجعه به لینک b2n.ir/iranpsa و تکمیل فرم فراخوان، به عضویت کارگروه‌های تخصصی درآیند.

این روانشناس بالینی، رویکردهای روان درمانی را بسیار گسترده و تخصصی دانست و یادآور شد: انجمن مطالعات روان درمانی ایران – نمایندگی گیلان به دنبال تشکیل و ساماندهی کارگروه های تخصصی با توجه به فراوانی رویکردهای درمانی روان‌درمانگران استان است.

وی با اشاره به فعالیت کمیته های چهارگانه «آموزش»، «پژوهش»، «همایش» و «عضوگیری» در انجمن مذکور، خاطرنشان کرد: امیدواریم راه اندازی کارگروه‌های تخصصی با فعالیت‌های ویژه و هدفمند همچون کیس ریپورت، ژورنال کلاب، دوره‌های کارورزی و… در جهت ارتقای روان‌درمانی استان، نقش موثری ایفا کند.

سالمی، با اشاره به شرایط سخت روانی ناشی از شیوع کرونا در کنار مشکلات اجتماعی و اقتصادی، افزود: افزایش اختلالات اضطرابی، وسواس، سوگ، ترس و نگرانی از به خطر افتادن سلامتی خود و عزیزان از جمله اثرات سوء روزهای کرونایی است که هم خانواده ها و هم کادر درمان را تهدید می کند.

عضو شورای علمی و برنامه‌ریزی انجمن مطالعات روان‌درمانی در گیلان بیان کرد: انجمن مذکور علاوه بر توانمندسازی روان ‌درمانگران استان، می تواند در مقوله پیشگیری، با آموزش و افزایش آگاهی روان‌شناختی عموم مردم، نقش موثری ایفا کند.

وی با اشاره به طبقه بندی بیست گانه اختلالات روان شناختی توسط انجمن روان پزشکی آمریکا، یادآور شد: این اختلالات شامل اختلالات رشد عصبی، افسردگی، اضطرابی، خواب-بیداری، عملکرد جنسی، شخصیت و… می شود و روان‌درمانگران با رویکردهای مختلف به ارزیابی، تشخیص و درمان افرادی که به این اختلالات مبتلا هستند، می‌پردازند./ ایسنا

انتهای پیام

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا