اجتماعیمصاحبه

تولیدکننده نان فانتزی در گفتگو با رسانه سراسری آوای سبز: مسئولان سهمیه آرد را ساماندهی کنند

آوای سبز: «از نان شب، واجب‌تر است» ضرب المثلی‌ است که نشان‌گر اهمیّت مسئله‌ی نان و هم‌چنین ارتباطی‌ست که ما در طی تاریخ با این فرآورده‌ی غذایی مهم داشتیم و داریم. حتّی بسیاری به جای آن که بگویند”کار می‌کنم تا پولی درآوردم” به اصطلاح می‌گویند “کار می‌کنم تا لقمه نان حلالی بر سر سفره ببرم”. و همیشه نان و پخت نان برایمان ارزشی بوده و اینکه چون نانوا با زحمت فراوان و با عرق جبین این کار را انجام می‌دهد، همانا شریف‌ترین کارهاست.
امروزه شغل نانوایی یکی از مشاغل پایه و پر رونق است که در طول سال همیشه درآمدزاست. نان ها با توجه به سلیقه یا نوع غذای مصرفی خانواده ها، همیشه بر سر سفره ها قرار دارد.
در ايران انواع مختلفي از نان‌ها پخته مي‌شود و هر منطقه‌ای در کشور نان مخصوص به خود را دارد. تفاوت‌های اساسی نان‌ها در روش پخت و يا ترکيب مواد اوليه آن و شکل ظاهری آن می باشد و نان فانتزی از جمله نان هایی است که عموما و در همه شهرها وجود دارد و جدای پخت نان های سنتی بازار مشتریان خاص خود را داراست.
راه اندازی فروشگاه نان فانتزی امروزه بازاری رو به رشد دارد و با تولید نان های با اندازه و طعم های متفاوت مورد استقبال مردم می باشد.
به همین جهت نشریه سراسری آوای سبز در گفتگویی صمیمانه با توليد کننده نان فانتزی در آستانه اشرفیه، آقای روح الله فتحی مدیر نان برکت نشست که در ادامه می خوانید:

آوای سبز: از خودتان بگویید و اینکه چه شد و از چه زمانی به این حرفه روی آوردید؟
فتحی: اصالتاً رودسری هستم و مدتی را ساکن قم بودیم و در شرکتی کارگری می کردم تا زمانی که توانستم خانه بخرم و بعد از آن به این فکر افتادم که چرا خودم حرفه ای را شروع نکنم و عده ای را در کنار خودم مشغول به کار نکنم!؟ بخاطر همین موضوع خانه را بفروش رساندم و شروع به این کار کردم.

آوای سبز: چه ظرفیت‌هایی در این تولیدی نان و شیرینی وجود دارد و چه چیزهایی تولید می کنید؟
فتحی: انواع نان و شیرینی از نوع باگت،ساندویچی، نان همبرگری، نان رژیمی، نان تست ، سوخاری و شیرمال و هر نوع نان دیگری که مدنظر مشتری باشد موجود است از شیرینی ها هم انواع شیرینی تر و خشک و باقلوا وجود دارد و تا توانسته‌ ایم تولید کرده ایم.

آوای سبز: مشتریان شما عموماً چه کسانی هستند؟
فتحی: مشتریان ما بیشتر خارج از شهر هستند از لاهیجان، کوچصفهان،کیاشهر،لنگرود،سیاهکل و … و مابقی بومی آستانه اشرفیه هستند که بیشتر مشتریان ما با توجه به کیفی بودن کارمان استقبال خوبی کردند.

آوای سبز: چند نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم با شما کار می کنند و در واقع برای چند نفر اشتغالزایی کردید؟
فتحی: بصورت مستقیم ۱۰نفر ، غیرمستقیم ۸نفر پخش کننده داریم که آنها هم هر کدام دو سه نفر هستند.

آوای سبز: برای توسعه حرفه تان از مسئولین چه توقعی دارید؟
فتحی: مشکل اساسی صنف ما کمبود آرد است و آردی که به ما تعلق می گیرد خیلی کم است در این حد که ماه قبل ۱۲۰کیسه آرد آزاد به قیمت هر کیسه ۲۷۰الی ۲۸۰تومان خریداری کردم. از اداره غلات زیر نظر سازمان صنعت معدن وتجارت در رشت توقع ساماندهی این قضیه را دارم که تاکنون هرچه درخواست کردیم پیگیری صورت نگرفت و جوابگوی درخواست ما نبودند. من قبلاً از فرماندار تا مسئول سازمان صمت در گیلان مراجعه کردم ولی وقعی ننهادند و اتفاقی نیفتاد و اگر همینطور ادامه پیدا کند وضعیت به صرفه نیست و مجبوریم تعدیل نیرو کنیم و ما برای برون رفت از مشکلات موجود از استاندار محبوب و مردمی گیلان دکتر اسدالله عباسی و مهندس ابراهیم نجفی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی می خواهیم شخصاٌ در این زمینه ورود نمایند .

آوای سبز : چه صحبت صریحی با مسئولین دارید؟
فتحی: طوری شود که بتوان چهار مسئول مربوطه را جمع کرد و حل مشکلات صورت گیرد و باید تعامل مسئولین بیشتر شود و مشکل ما را حل کنند و هفته قبل مراجعه کردم درخصوص همین مسئله آرد به من می گویند که در مغازه را ببند تا سهمیه آردتان برسد. در حالی که من نیروی کاری دارم که هرکدام متاهل و صاحب فرزند، مستاجر و … که نمی توان چنین حرفی را عملی کرد و من تنها نیستم که چنین حرفی زده می شود و اینجا را با چنگ و دندان نگه داشتم و صورت خوشی ندارد که توقع دارند که فقط به فکر خودم باشم درحالیکه تعدادی زندگيشان وابسته به این کار است. من تلاش می کنم که این عزیزان را حمایت کنم و به همین جهت سال گذشته بخاطر حمایت از کارگران و رونق کار مجبور به فروش ماشینم شدم که حداقل کار تعطیل نشود.

نان برکت
تولید کننده انواع نان فانتزی و شیرینی
باگت، ساندویچی، شیرمال،کیک و انواع نان های رژیمی
به مدیریت فتحی
آدرس : گیلان ،آستانه اشرفیه ، میدان فردوسی ، خیابان فردوسی، بعد از اداره برق
تلفن تماس: ۰۱۳۴۲۱۲۹۲۱۵
۰۹۱۲۷۴۶۹۶۸۹

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا