اجتماعیپیشنهاد سردبیرمصاحبه

صداقت و شفافیت کاندیداها مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات رقم می‌زند

آوای سبز: در ادامه سلسله مصاحبه هایی که با برخی از صاحب ‌نظران و کارشناسان و آگاهان پیرامون نقش و جایگاه شوراهای شهر و روستا در نظام مدیریت شهری ویژگی ‌های کاندیداهای اصلح و راهکارهای مشارکت حداکثری قشر های مختلف مردم در انتخابات پیش رو انجام دادیم این شماره پای صحبت ‌های مهندس محمد تقی ذکری کارشناس ارشد مهندسی عمران شاخه مهندسی سازه ‌های هیدرولیکی نشستیم و پرسش ‌های خود را با ایشان در میان گذاشتیم. در ادامه ماحصل این گفت و شنود را می ‌خوانید:
مهندس محمد تقی ذکری ابتدا با آرزوی قبولی طاعات و عبادات عموم مسلمین و بخصوص اهالی شریف و متدین املش در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: شوراها در نظام مدیریت شهری نوسازی و زیبا سازی و اقتصاد شهری نقش مهم و تعیین کننده ‌ای دارند.

وی با بیان اینکه قشر های مختلف مردم باید با شناخت کامل از برنامه های کاندیداهای شورای شهر به افراد اصلح شایسته رای دهند خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه با توسعه فضای مجازی و دسترسی آسان عمومی به اینترنت و سایت های مختلف امکان آشنایی و اطلاع از طرح و برنامه ‌های نامزدهای انتخابات شورا برای مردم به سهولت فراهم شده که لازم است از این امکانات گسترده اطلاع رسانی به نحو احسن بهره گرفته شود تا افراد متعهد و متخصص و دلسوز که دارای برنامه جامع و قابل اجرا باشند به شوراها راه یابند.

این کارشناس ارشد سازه های هیدرولیک سپس در پاسخ به سوال آوای سبز که پرسید با توجه به اینکه شوراها فاقد ابزار اجرایی هستند چگونه می توانند تحولات اساسی در مدیریت شهری را رقم بزنند گفت : وظیفه اصلی شورا انتخاب شهردار تصویب بودجه و نظارت بر دستگاه شهرداری است اما یک شورای کارآمد که متشکل از افراد دلسوز و متعهد و متخصص باشد یقیناً می ‌تواند با رایزنی این تعامل و هماهنگی با شهرداری و دستگاه‌ های اجرایی مختلف در ایجاد تحول در بخش های مختلف شهر موثر واقع شود و در کنار وظایف اصلی خود در این عرصه نیز منشأ خدمات گسترده برای شهر و شهروندان باشد.

محمدتقی ذکری در پاسخ به سوال دیگر آوای سبز مبنی بر اینکه چه ویژگی هایی کاندیدای اصلح را تعریف می کند افزود: بدون شک تعهد و تخصص دو ویژگی اصلی و تعیین ‌کننده برای شناخت یک کاندیدای اصلح محسوب می‌ شود. ضمن اینکه افراد متعهد و متخصص باید برنامه جامع و اجرایی برای حضور و خدمت در شورا داشته باشند و این برنامه را به صورت شفاف در اختیار افکار عمومی قرار دهند تا مردم با آگاهی نامزدهای مورد نظر خود را برگزینند.

وی افزود: خوشبختانه در این دوره میان ثبت ‌نام ‌کنندگان افراد جوان و خوش فکری مشاهده می‌ شوند که امید است اصلح ترین نامزد ها انتخاب و به این نهاد مدنی راه یابند.

کارشناس ارشد مهندسی عمران در پاسخ به سوال دیگر آوای سبز مبنی بر اینکه با چه راهکارهایی می ‌توان حضور و مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات پیش رو رقم زد اظهار کرد: متاسفانه در سنوات قبلی برخی کاندیداها با دادن وعده هایی که امکان تحقق آن وجود نداشت و یا این که توان عملی ساختن وعده‌ های خود را نداشتند باعث دلسردی قشر هایی از مردم شده‌اند اما در عین حال جای خشنودی است که با توسعه فضای مجازی و دسترسی آسان عموم به اینترنت امروزه قشر های مختلف مردم می‌ توانند به طور کامل با کاندیداها و برنامه ها و طرح ها و همچنین وعده های آنها آشنا و خود به قضاوت و داوری بپردازند و کاندیدای اصلح را شناسایی و روانه شورا نمایند.

محمدتقی ذکری در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه بیش از هر فاکتور دیگری در جلب اعتماد عمومی و مشارکت حداکثری آحاد ملت در انتخابات پیش رو نقش موثر و تعیین کننده ایفا می ‌کند شفافیت و صداقت است. بدون شک داوطلبانی که با برنامه‌ های جامع مبتنی بر شناخت عمیق از مشکلات و چالش های شهری به عرضه رقابت ‌های انتخاباتی ورود کنند و صادقانه و به طور شفاف طرح های خود را در اختیار افکار عمومی قرار دهند و به خصوص موانع اجرای برخی پروژه ‌ها و طرح ‌ها و اقدامات عمرانی را به اطلاع اذهان عمومی برسانند و مردم نیز پاسخ این اعتماد و شفافیت را با حضور حداکثری در پای صندوق های رای خواهند داد.

وی ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید شورا ها افراد متخصص و متعهد و کارآمد که طی چهار سال سکان هدایت شهر را به عهده خواهند گرفت و با همکاری و دانش بالا و تجربه، زمینه پیشرفت شهر و شهرداری را فراهم خواهند آورد و موجبات خشنودی مردم را رقم بزنند.

این کاندیدای جوان شورای شهر املش گفت: املش یکی از شهرهای قدیمی شرق گیلان و دارای مواهب خدادادی و نعمات الهی و جاذبه‌ های گردشگری فراوانی است که همچنین مهد بزرگان در عرصه ‌های مختلف علم و ادب و فرهنگ بوده و شایسته نگاه حمایتی مسئولان اجرایی و خدمتگزاران صدیق در نهاد مدنی شوراها می باشد.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا