پیشنهاد سردبیرورزشی

عباس مهرزاد پهلوان پيشكسوت و متواضع كشتي

سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
پهلوان عباس مهرزاد از پيشكسوت‌هاي كشتي محسوب مي‌شود كه اكنون به عنوان مربي كشتي بخش رانكوه از توابع شهرستان املش مشغول فعاليت است او در مصاحبه‌اي اختصاصي با سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام ضمن اشاره به اينكه از سال 62 به ورزش كشتي روي آورده؛ افزود: ابتدا در سالن تختي زير نظر مربي ام فرهاد آزما شروع به كار كردم و در دوره خدمت نظام وظيفه در باشگاه فتح (مدت زمان كوتاهي) زير نظر آقاي معزی پور كشتي را ادامه دادم كه بعداً در ارتش زير نظر ناصرخان ملكي؛ پله‌هاي ترقي را در اين رشته ورزشي طي كردم و در واقع درخشش من در كشتي در همان زمان صورت گرفت.
پهلوان عباس مهرزاد آنگاه با تأكيد بر اينكه كشتي؛ ورزش ملي و باستاني ما ايرانيان است؛ تصريح كرد: كشتي تنها رشته ورزشي است كه همواره در سطح بين‌المللي براي ايران اسلامي افتخارآفريني مي‌كند و پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران را در دنيا به اهتزاز در مي‌آورد. اساساً در هر كشوري كه براي مسابقات كشتي شركت كنيم؛ دو يا سه مدال مي‌گيريم.
اين كشتي‌گير پيشكسوت و مربي كارآزموده كشتي سپس با ابراز تأسف از اينكه كشتي در سازمان ورزشي جايگاه چنداني ندارد؛ گفت: در اين رشته نظر كارشناسي داده نمي‌شود.
وي همچنين با اشاره به اينكه آقاي دکتر اسدالله عباسي استاندار محترم گيلان در دوران نمايندگي مجلس به من ، كه مقام دوم پيشكسوتان جهاني را كسب كرده بودم؛ قول كار داده بود ! کاری برای اشتغال ما انجام نداد در صورتی که ما را بعنوان یک چهره ورزشی معرفی و حمایت کرد ، فقط به جهت تبلیغات خود انجام داد نه برای من ورزشکار ! وی افزود: البته به علت مشغله زياد در دوران نمايندگي، اين قول عملي نشد و من هم گله‌اي ندارم. ايشان (نماينده ارشد دولت در گيلان هستند ) و نيز حاج آقا صفري نماینده مجلس نظر لطف به ورزش كشتي دارند و يك تخته تشك اهدا كرده‌اند و قول های زیادی داده اند ولی هنوز کاری برای رونق کشتی بخش های رحیم آباد و رانکوه انجام نداده اند .سالن ورزشی ما محروم بهداشت و فضای آموزشی می باشد . خواهش می کنم به جهت یقین این موضوع، نیروهای نامحسوس خودرا برای رصد کردن بفرستند .
پهلوان عباس مهرزادكه به عنوان مربي كشتي در رحيم‌آباد نيز فعاليت مي‌كند بالای ۱۰۰ نفر از نونهالان و نوجوانان در رحیم آباد و حدود ۳۰ نفر در بخش رانکوه به فن و تربیت کشتی آموزش می دهد : همچنين از خدمات خود در امور اجتماعي و ارايه مشاوره در زمينه آسيب‌هاي اجتماعي خبر داد و با بيان اينكه 90 درصد مشكلات جوانان و نوجوانان از نداشتن برنامه مشخص و متنوع در اوقات فراغت ناشي مي‌شود؛ گفت: اوقات فراغت اساساً تعريف شده نيست و بدون شك نمي‌توان هيچ مسئولي را در اين زمينه مقصر دانست چرا كه مسئولان در چارچوب شرح وظايف و اختيارات قانوني خود خدمت مي‌كنند.
اين كشتي‌گير پيشكسوت آنگاه با تأكيد بر لزوم تكميل زيرساخت ها؛ گفت: هنوز تحت پوشش بيمه نيستم. فدراسيون ما را تحت پوشش بيمه‌اي قرار داد كه هيچ كارايي ندارد و خدماتي ارايه نمي‌كند!
وي سپس از عشق و علاقه ديرينه خود به رشته كشتي خبر داد و گفت: عليرغم همه مشكلات ، من به عشق و به احترام مردم فرهيخته روي تشك كشتي مي‌روم و اين مهر و محبت و ابراز علاقه مردم شريف و خونگرم است كه ما را دلگرم مي كند.
در ادامه سجاد نخستين‌قدم رييس هيأت كشتي رانكوه در مصاحبه با سايت اطلاع‌رساني آواي سبزآرام توضيحاتي داد: او با بيان اينكه با پهلوان عباس مهرزاد به عنوان مربي كشتي در رانكوه قرار داد منعقد كرده‌ايم؛ افزود: هيأت كشتي املش به ما پيشنهاد داد و تا به امروز در حد توان و امكانات خود سعي كرده‌ايم نيازهاي باشگاه را تأمين كنيم.
وي با اشاره به اينكه مشكلات متعددي پيش روي ما قرار دارد گفت: در تماس تلفني با حاج آقا صفري؛ برخي مشكلات را به اطلاع ايشان رسانديم كه قول مساعد دادند. ظرف روزهاي آينده جلسه‌اي برگزار و مشكلات و نيازهاي باشگاه رانكوه را مورد بحث و بررسي قرار دهند.
وي آنگاه طالب جعفري را تنها حامي و پشتيبان كشتي املش دانست كه تاكنون كمك‌هاي مؤثري به باشگاه ارايه داده است.
سجاد نخستين‌قدم در پايان خواستار حمايت و پشتيباني مسئولان از ورزش كشتي و به خصوص باشگاه رانكوه شد.

تاکید مسئول سالن ورزشي شهداي رانكوه بر لزوم حمايت عملي مسئولان از ورزش

سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
مسئول سالن ورزشي شهداي رانكوه اعلام كرد:
براي توسعه ورزش از هيچ تلاشي كوتاهي نمي‌كنيم اما نيازمند حمايت جدي مسئولان هستيم.

افشين عاقلي در مصاحبه اختصاصي با سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام با بيان اينكه سالن ورزشي شهداي رانكوه چند منظوره است؛ افزود: اين سالن صبح‌ها به بانوان و عصرها به آقايان اختصاص دارد. وي سپس با انتقاد از عدم حمايت مسئولان، گفت: زميني را واگذار کردم اما پولي دريافت نكرده‌ام، در حالي كه آقايان قول داده بودند براي اشتغال من در بخش خدمات اقدام نمايند.
افشين عاقلي با بيان اينكه از دوره نجف‌زاده مدیرکل اسبق تربیت بدنی گیلان ، من در اينجا مشغول ارايه خدمات ورزش هستم؛ گفت: در سال 89 آقاي سعادتی استاندار اسبق گیلان از اين مكان بازديد و ايراداتي از سالن گرفت. سالن به مدت 4 سال فقط روي سوله مستقر بود. چون مدعي بودند كه به لحاظ مكان در مضيقه هستند. بعداً قرار شد سوله‌ها را بردارند اما رييس تربيت‌بدني (وقت) آقاي فتحي زحمات زيادي متحمل شد.
وي با بيان اينكه تمام وقت و زندگي خود را به اين مكان و خدمات‌دهي اختصاص داده‌ام؛ افزود: از 13 سال قبل يكسره در همين مكان مستقر هستم و به هيچ كجا سفر نكرده‌ام.
وي همچنين از عملكرد سوء يكي از عوامل رده پايين اداره كل (ورزش و جوانان)؛ گفت: او به صورت نمادين در زمان مديريت خانم ……………. اقدام به برگزاري مراسم افتتاح ورزش‌هاي همگاني نمود. اما چند روز بعد پسر خود را به عنوان كارمند معرفي و به او مسكن رايگان و شغل داد ما اعتراض كرديم كه متعاقباً پسر خود را به املش روانه كرد اما آنجا هم با اعتراض روبرو و ناگزير شد پسر خود را به رودسر اعزام كند كه در حال حاضر سمتي در اداره كل دارد!
افشين عاقلي ادامه داد: ما مخالف اشتغال پسر اين شخص (مسئول رده پايين) نيستيم اما چرا بايد از امكانات و موقعيت ما هزينه شود!
وي با بيان اينكه درآمد من از محل كار كشاورزي تأمين مي‌شود گفت: با توجه به عشق و علاقه فراوان به ورزش همه روزه يك هزار و 500 متر را نظافت مي‌كنم؛ نگهداري چنين فضايي بسيار سخت و دشوار و در عين حال هزينه‌بر است كه انتظار داريم مسئولان به طور عملي از ما حمايت و پشتيباني كنند.
افشين عاقلي در پايان پهلوان عباس مهرزاد را انسان متواضع و ورزشكار پيشكسوت دانست و گفت: به ايشان پيشنهاد دادم كه يك ماه رايگان از خدمات ما استفاده كند چرا كه پهلوان عباس مهرزاد شايستگي بسيار زيادي دارد و تاكنون حمايتي از ايشان به عمل نيامده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا