پیشنهاد سردبیرمصاحبه

نان برنجي خاتون به لحاظ تنوع و كيفيت زبانزد است

سايت اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
املش يكي از شهرهاي شرق گيلان است كه به لحاظ موقعيت جغرافيايي و همچنين آب و هواي بسيار خوب و معتدل و كوهپايه‌هاي سرسبز و مزارع برنج‌ و چاي نزد مسافران و گردشگران جايگاه خاصي دارد.
از ويژگي‌هاي شاخص اين شهر شرق گيلان اينكه در دوران شيوع كرونا كه همه شهرها در مناطق استان و كشور و ديگر كشورهاي جهان را فراگرفته بود؛ املش تا مدت‌ها از اين ويروس مهلك مصون مانده بود!
املش همچنين به لحاظ برخي خوراكي‌هاي سنتي محلي مانند بيشتر شهرهاي گيلان سرسبز زبانزد است و بعضي خوراكي‌هاي آن در نوع خود منحصربه‌فرد مي‌باشد.
نان برنجي از محصولات سنتي املش محسوب مي‌شود و واحد نان برنجي خاتون در اين ميان از جايگاه معتبري برخوردار است.
محمد جانعلي‌پور مدير اين واحد صنفي در مصاحبه با سايت اطلاع‌رساني آوای سبز آرام اعلام كرد: اين واحد در سال 1402 رسماً افتتاح و آغاز به كار كرد كه عمده محصولات توليدي آن انواع نان برنجي از قبيل لاسو، نان خلفه، نان تميجان، نان كدو و… است كه عمدتاً در وعده صبحانه و عصرانه به فراخور ذائقه و سليقه با پنير ،خرما و يا مربا ميل مي‌شود.
مدير واحد نان برنجي خاتون آنگاه با بيان اينكه مواد اوليه اصلي اين نوع نان‌ها برنج و آرد نان است، افزود: در حال حاضر 4 بانو در اين واحد صنفي مشغول به كار هستند.
محمد جانعلي‌پور آنگاه با اشاره به استقبال همشهريان و نيز مسافران و گردشگران از محصولات سنتي املش گفت: خوشبختانه نان برنجي خاتون طي مدت زمان كوتاهي كه از فعاليت آن سپري شده مورد استقبال چشمگير اهالي شريف املش و هموطنان عزيز قرار گرفته كه در مناسبت‌هاي مختلف به استان گيلان و ازجمله شهرستان املش سفر مي‌كنند!
گفتني است : واحد صنفي نان برنجي خاتون در فضايي به وسعت 70 مترمربع احداث و راه‌اندازي شده است وآماده خدمت رسانی به مردم عزیزمی باشد.
آدرس:گیلان_املش_کیاکلایه_جنب اموزشگاه رانندگی پارس
اسم پیج:nan._.berenji._.khatun
شماره ها:09015019576/ 09118466786 /09358684751

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا