پیشنهاد سردبیرخبر های شهرداری ها

احداث بیش از 751 كیلومتر كابل خودنگهدار در استان گیلان با اعتباری بالغ بر 371 میلیارد تومان

پایگاه خبری آوای سبز آرام:  یکی از معضلات و چالش های اساسی استان گیلان، موضوع فرسودگی شبکه و انباشت این فرسودگی طی سالیان اخیر است.
وی تاکید کرد: از مجموع قریب به ۲۱ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف هنوز حدود 11 هزار کیلومتر از شبکه‌های استان گیلان شبکه‌های سیمی است.
مدیرعامل توزیع برق گیلان افزود:  استان گیلان به دلیل شرایط جوی و همچنین مواجه با بحران های طبیعی سهمگین نظیر بارش های برف سنگین ، رطوبت و شرجی بودن هوا، تندباد و طوفان های فصلی ایجاب می کند که شبکه های توزیع برق به ویژه در حوزه فشار ضعیف ، مورد نوسازی و مقاوم سازی قرار گیرد.
مهدیزاده افزود: از مزایای اصلی استفاده از کابل خود نگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق می توان به جلوگیری از اتلاف انرژی برق،کاهش هزینه نگهداری شبکه، افزایش ضریب ایمنی، زیبا سازی شهری و روستائی و کاهش میزان استفاده های غیر مجاز از برق اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: علیرغم وجود مشکلات مالی و تنگناهای موجود در این زمینه، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 613 کیلومتر کابل خودنگهدار با اعتباری حدود 275 میلیارد تومان در مناطق شهری و روستایی استان جایگزین شبکه سیمی فرسوده شده و 138 کیلومتر شبکه کابل جدید با کابل خودنگهدار  با اعتباری معادل 96 میلیارد تومان در استان احداث شده است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان اضافه کرد: اولویت برای احداث کابل خودنگهدار مناطق کمتر برخوردار و همچنین دارای فرسودگی و ضعف برق است تا همگان از عدالت خدمت رسانی برخوردار شوند.
وی تاکید کرد: همت و همراهی مسئولان استانی به ویژه نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات و منابع مالی لازم برای نوسازی شبکه های توزیع برق گیلان امری ضروری و مورد درخواست است.
گفتنی است شرکت توزیع برق گیلان در کل استان با بیش از 30 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف در حال خدمت رسانی به مردم شریف استان است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا