اقتصادیمطالب ویژه

رئیس سازمان چای کشور: چای لاهیجان هیچ گونه آلودگی ندارد

آوای سبز: رئیس سازمان چای کشور ادعای آلودگی چای لاهیجان به سموم کشاورزی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک مطرح شده را رد کرد و گفت: این گونه اظهارات در سال رونق تولید تأسف‌آور است.

حبیب جهانساز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهاراتی که اخیراً توسط یک پایگاه خبری در مورد آلودگی چای لاهیجان به سموم منتشر شده است را رد  و اظهار کرد: در فرآیند تولید برگ سبز چای در شمال کشور به‌هیچ وجه از سموم شیمیایی و آفت‌کش‌ها استفاده نمی‌شود بنابراین ادعای ذکر شده غیرکارشناسی است.

رئیس سازمان چای کشور ضمن رد ادعای یک مقام بهداشت کشور مبنی بر اینکه آلودگی در چای لاهیجان وجود دارد عنوان کرد: چای ایرانی به‌عنوان یک محصول ارگانیک سالم‌ترین چای جهان محسوب می‌شود بنابراین این سازمان آماده انجام هرگونه همکاری در راستای نمونه‌برداری از برگ‌های موجود در تمامی باغات چای کشور است.

جهانساز از انعقاد توافق‌نامه همکاری مشترک بین وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی سخن گفت و ابراز داشت: بر اساس همین توافق‌نامه شکل گرفته تاکنون هیچ‌گونه اطلاعی در مورد میزان آلودگی و نوع ماده سمی به سازمان چای کشور در جهت رفع آلودگی احتمالی و اصلاح فرآیند تولید انجام نشده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا