اقتصادیپیشنهاد سردبیرتبلیغات

مدير عامل شرکت حقیقت سازه ساحل متل قو سلمانشهر  [ متل قو] خواستار انتخاب مديران پلاژها براساس تجربه و كارآمدي شد

پايگاه اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام:

سلمانشهر مانند ديگر شهرها و مناطق استان‌هاي شمالي كشور، سرشار از جاذبه‌هاي گردشگري است كه به تبع آن نياز به توسعه زيرساخت‌هاي اين صنعت دارد. هرچند زيرساخت‌هاي صنعت گردشگري كم و بيش طي سال‌ها در استان مازندران و ازجمله سلمانشهر ايجاد شده و به ويژه «متل قو» به عنوان يك نقطه يا محل گردشگري در سطح كشور زبانزد عام و خاص است؛ معذالك با افزايش جمعيت و توسعه امكانات رفاهي خانواده‌ها كه امروزه اغلب داراي خودروهای شخصي هستند؛ سفر به مناطق گردشگري طي سال‌هاي اخير به ميزان قابل توجهي افزايش يافته و از اينرو توسعه امكانات زيرساختي در شهرها و مناطق گردشگري بيش از پيش ضروري ارزيابي مي‌شود.

مهندس محمد حقيقت شهرستاني از جمله فعالان كارآفرين در صنعت گردشگري و املاك محسوب مي‌شود كه علاوه بر رياست هيئت مديره شركت حقيقت سازه ساحل قو، مسئوليت شركت انبوه‌سازي و همچنين پلاژداري را به عهده دارد.

وي كه دانش‌آموخته رشته معماري در مقطع كارشناسي و دانشجوي مقطع ارشد همين رشته است در مصاحبه اختصاصي با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام اظهار كرد: در حال حاضر مسووليت پلاژ مركزي و پلاژ جمشيدآباد را به عهده دارد كه پلاژ مركزي از بزرگ‌ترين پلاژهاي منطقه و شهرستان محسوب مي‌شود و بيش از 70 درصد مسافران و گردشگراني كه به منطقه سفر مي‌كنند در پلاژ مركزي مستقر مي‌شوند 30 درصد مهمانان نيز در پلاژ جمشيدآباد و پلاژهاي متفرقه‌اي كه در نقاط مختلف داير و فعال است؛ اسكان مي‌يابند.

مهندس محمد حقيقت شهرستاني آنگاه با برشمردن امكانات و تسهيلات رفاهي پلاژهاي تحت مديريت خود اضافه كرد: پلاژ مركزي قوي‌ترين ايستگاه دريايي كشور به حساب مي‌آيد كه داراي پنج فروند قايق پاراسل، 30 قايق كولاك، سه فروند جت اسكي، صد شاتل و ملزومات و متعلقات پشت قايقي، ۸۰ موتور چهارچرخ ، (در دو پلاژ مركزي و جمشيدآباد) 50 غرفه ساحلي (در هر دو پلاژ) و… است.

وي همچنين خاطرنشان كرد كه ده غرفه پلاژ داراي رستوران غذاهاي ملي و سنتي و نان مشهور مازندران موسوم به خلف نان و 20 غرفه مشابه در جمشيدآباد كار سرويس‌دهي به مهمانان عزيز را به عهده دارند.

وي با بيان اينكه در مناسبت‌هاي مختلف سال گردشگران زيادي از شهرهاي مخلتف كشور و نيز برخي كشورهاي عربي به اين منطقه سفر و از امكانات و تسهيلات رفاهي پلاژهاي مركزي و جمشيدآباد استفاده مي‌كنند؛ افزود: اين مجموعه در عين حال تنها ترمينال شهرستان را در جمشيدآباد مستقر نموده كه خودروهاي سواري كرايه به مقصد تهران – رشت – ساري مسافران را جا به جا مي‌كنند.

مهندس محمد حقيقت شهرستاني در ادامه از امكانات پاركينگ با ظرفيت حدوداً يك هزار خبر داد كه علاوه بر مهمانان و گردشگران به شهر نيز سرويس‌دهي مي‌كند.

وي سپس با اشاره به اينكه پلاژهاي مزبور تحول شگرفی را در اشتغالزايي به صورت مستقيم و غيرمستقيم رقم زده‌اند ،گفت: مجموعاً يكصد و چهار كاسب به صورت مالك و غرفه‌دار و نيز 418 پرسنل در اين مجموعه مشغول به كار هستند.

وي افزود: مالك‌هاي اين مجموعه هشت ايستگاه دريايي با جت اسكي در اختيار دارند.

مهندس محمد حقيقت شهرستاني همچنين حمايت مجموعه تحت مديريت خود را از ورزش به خصوص فوتبال مورد اشاره قرار داد و گفت كه اسپانسري تيم فوتبال تحت عنوان املاك حقيقت و تيم فوتسال متل قو را به عهده داريم.

وي در همين حال اعلام كرد: 12 نفر از شاغلين اين مجموعه داراي مدرك كارشناسي ارشد؛ 15 نفر داراي مدرك كارشناسي و مابقي داراي مدارك فوق ديپلم، ديپلم و زير ديپلم هستند.

اين فعال مجرب و كارآزموده در صنعت گردشگري و حوزه املاك سپس با بيان اينكه براي ۱۵۰ نفر از افرادي كه با جرائم عمدتاً غيرعمد زنداني بوده و پس از آزادي؛ به دليل سابقه‌دار بودن موفق به پيدا كردن شغل نمي‌شدند؛ فرصت شغلي ايجاد كرده‌ايم ضمن اينكه ۳۰ نفر كه از دام مهلك اعتياد نجات يافته را مشغول به كار نموديم، كمك به معتاداني كه تمايل به ترك مواد افيوني دارند و بستري كردن آنها در كمپ‌هاي داراي مجوز از ديگر اقداماتي است كه ما به طور جدي دنبال مي‌كنيم.

وي آنگاه با اعلام اينكه سرويس‌دهي پلاژها همه روزه از 8 صبح آغاز و تا 12 نيمه شب ادامه دارد؛ گفت: از ديرباز اين پلاژها فاقد دروازه بود، چرا كه شهرداري براي احداث و نصب دروازه مجوز صادر نمي‌كند.

وي گفت: هرچند پلاژها تا ساعت 12 شب ورودي مي‌پذيرند معذالك تا تخليه و خروج كامل مهمانان و انجام اقدامات خدماتي؛ كار  ما  تا يك و نيم بامداد به طول مي‌انجامد.

مهندس محمد حقيقت شهرستاني سپس با مثبت ارزيابي كردن تعامل مجموعه تحت مديريت خود با ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌ها و نهادهاي مختلف؛ اظهار داشت: خوشبختانه با مشكل خاصي مواجه نيستيم؛ معذالك يكي از مشكلات اصلي ما تمديد قراردادها است كه ما پلاژ جمشيدآباد را سه ساله اجاره نموده ایم و چند ماه ديگر تاریخ اعتبار اجاره به پايان مي‌رسد. با اين وجود؛ همه ساله براي اجاره پلاژ مزايده برگزار مي‌شود و شركت‌كنندگان فقط از كاسب‌هاي همين منطقه نيستند. به بيان ديگر هر فردي از هر منطقه و شهر و دياري اگر رقم بالاتري پيشنهاد كند، برنده مزايده خواهد شد.

اين در حالي است كه اداره و مديريت پلاژها به افراد مجرب و كارآزموده نياز دارد كه مسلط بر فن و روابط عمومي بالا بوده و با التزام و تعهد به اصل مشتري مداري و تكريم ارباب رجوع از خلاقيت و نوآوري‌هايي در جذب هرچه بيشتر گردشگران و به خصوص جلب رضايت و اعتماد مهمانان عزيز با ارايه خدمات به نحو احسن برخوردار باشند.

وي اضافه كرد: من، خود از هشت سالگي به عرصه كسب و كار وارد شده و از سن 16 سالگي غرفه‌دار بوده‌ام كه با زواياي مختلف اين رسته شغلي به خوبي تسلط دارم. طي سال‌هاي طولاني فعاليت و خدمات‌رساني به مردم شريف، فراز و نشيب‌هاي متعددي را پشت سر گذاشته‌ام و در بازه‌هايي از زمان حتي قادر به تأمين حقوق كارگران نبوده‌ايم. در اين حال، متولياني كه با برگزاري مزايده مسووليت را به افراد فاقد تجربه واگذار مي‌كنند؛ در سال قبل پنج نفر را جذب كردند كه هيچ كدام حتي سابقه آمدن به پلاژ را هم پيش از اين نداشته‌اند!!

وي از مسوولان مربوطه خواست در انتخاب مديران پلاژها، تجربه و كارآمدي افراد را مدنظر قرار دهند چرا كه در برگزاري مزايده افراد نه برحسب توانمندي و كاربلدي؛ بلكه براساس مبلغ بالاتري كه پيشنهاد مي‌كنند؛ مسئوليت اداره پلاژها به آنها واگذار مي‌شود. كه بعضاً همانطور كه قبلاً اشاره كردم هيچ تجربه و سابقه‌اي در اين عرصه نداشته و حتي برخي از آنها بيش از اين به عنوان مسافر هم از امكانات پلاژها استفاده نكرده‌اند. بديهي است استفاده از افراد فاقد تجربه در حوزه‌هاي مرتبط با گردشگري؛ موجب تضعيف اين صنعت خواهد شد.

مدير پلاژهاي مركزي و جمشيد‌آباد متل قو  همچنين با اشاره به برخي اتفاق‌ها و حوادثي كه قبلاً در اين منطقه رخ داد؛ گفت: در گذشته هر دو سال يك بار درگيري‌هاي شديدي اتفاق مي‌افتاد كه بعضاً به قتل منتهي مي‌شد و فضاي نامطلوب قدرت‌نمايي كه افراد اراذل و اوباش ايجاد مي‌كردند؛ به هيچ وجه براي مردم قابل قبول نبوده و خانواده‌ها و مسافران و گردشگران از چنين فضايي فاصله مي‌گرفتند. حتي در مقطعي پلاژ جمشيدآباد به محل خريد و فروش اموال مسروقه و پاتوق معتادان تبديل شده بود. واضح است اين ناهنجاري‌ها عمدتاً از مديريت‌هاي ناكارآمد و فاقد تجربه ناشي مي‌شد كه به شكر خدا طي چند سال اخير با مديريت صحيح و تعامل با ادارات و ارگان‌هاي مختلف به خصوص پرسنل سخت‌كوش و ايثارگر نيروي انتظامي توانستيم فضاي پلاژها را از هر گونه ناهنجاري‌ها پاكسازي و محيط امن و دلپذيري براي خانواده‌ها و مهمانان عزيز ايجاد كنيم.

وي در پاسخ به سوال ديگر پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه از برخورد مديريت پلاژها با مسأله حجاب جويا شد؛ گفت: در اين زمينه بنرهايي در سطح منطقه نصب كرده‌ايم كه در آن ضرورت رعايت پوشش مناسب و  حفظ حجاب را به مهمانان عزيز يادآور شده و تأكيد كرده‌ايم. در عين حال از ورود حيوانات خانگي به داخل پلاژها جلوگيري مي‌شود و نيز در ايام شهادت حضرت علي (ع)،  تاسوعا و عاشوراي حسيني  و… پلاژها تعطيل است.

مديرعامل شرکت حقیقت سازه قو  آنگاه از برگزاري جشن ديار علويان در روز چهارم عيد نوروز (مصادف با 12 ما مبارك رمضان) در محل پلاژ خبر داد و گفت: در برگزاري اين جشن؛ برادران سپاه با ما همكاري و تعامل خوبی داشته‌اند.

وي همچنين اعلام كرد: در اعياد مذهبي مانند: شعبانيه،‌ عيد سعيد فطر،‌ عيد قربان و نظاير آن نيز ويژه برنامه‌هايي در پلاژها برگزار مي‌شود.

مهندس محمد حقيقت شهرستاني در ادامه همين مبحث از برگزاري جشن پيروزي در شب عمليات وعده صادق خبر داد.

وي آنگاه با اشاره به برخي مشكلات؛ آسفالت جاده منتهي به پلاژ در ورودي و خروجي را ضروري خواند و گفت: باتوجه به اينكه از هر 10 هزار مسافر ورودي به منطقه حدود 9 هزار نفر پلاژ را جهت گذراندن اوقات فراغت و تعطيلات خود انتخاب مي‌كنند؛ جا دارد شهرداري محترم سلمانشهر توجه و عنايت بيشتري به زيباسازي منطقه به خصوص آسفالت جاده داشته باشد.

وي گفت: يكصدمتر از اين جاده نياز به آسفالت دارد كه بودجه و هزينه زيادي نمي‌طلبد و اميدواريم مديريت شهري در اين زمينه با توجه به فرا رسيدن فصل گرما و تعطيلات و  موج  مسافران و گردشگران اقدام لازم را به عمل آورد.

وي همچنين مشكلاتي كه پروژه مجاور پلاژ ايجاد كرده، توضيح داد: مديريت پروژه بايد به نصب تصفيه‌خانه اقدام كند كه به جاي آن از سپ‌تيك استفاده كرده و لوله‌اي بالاي آن نصب نموده كه آب آلوده به رودخانه سرريز مي‌شود. انتظار داريم ادارات بهداشت و آبفا و نيز فرمانداري محترم عباس‌آباد در اين زمينه راهكار مؤثر اجرايي اتخاذ نمايند.

مدير پلاژهاي مركزي و جمشيدآباد آنگاه با اعلام اينكه احداث و توسعه فضاي سبز و گلكاري در زيباسازي محوطه و منطقه بسيار ضروري است؛ گفت: در اين رابطه به فاصله‌هاي مشخص زماني درخواست خود را به متوليان امر ارايه مي‌دهيم كه هر بار با يك خودروي نيسان گل‌هاي فصلي در مطنقه كاشت مي‌كنند در حالي كه اين نوع گل‌ها در كمتر از دو ماه پژمرده و از بين مي‌رود. ما براي 2000 نهال كاج، توسكا، افرا و نارنج درخواست ارايه داده‌ايم.

وي گفت: كاشت اين نهال‌ها و نصب گلدان‌هاي بزرگ طراوت و زيبايي خاصي به محوطه مي‌بخشد و به عنوان ميراثي ارزشمند براي آيندگان باقي مي‌ماند.

وي با ابراز تأسف از اينكه؛ چندي قبل يك اصله درخت داراي شناسنامه پلاژ قطع و به قيمت نازل به عنوان هيزم فروخته شد؛ افزود: همه اقدامات رفاهي و عمراني كه توسط ما و يا مديريت شهري در اين منطقه و ديگر مناطق مشابه انجام شده، در قالب عام‌المنفعه بوده و فوايد آن براي مردم شريف و نيز نسل‌هاي آينده مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به بيان ديگر درخواست‌هاي ما براي زيباسازي هر چه بيشتر منطقه حالت شخصي ندارد بلكه منافع عموم را مدنظر داريم كه ان‌شاء‌الله شهرداري در اسرع وقت نسبت به مواردي كه اشاره كردم، اقدامات مقتضي را به عمل آورد.

شرکت حقیقت سازه ساحل قو _مدیرعامل مهندس محمد حقیقت شهرستانی _ رئیس هیئت مدیره  احمد علی خواه مدیریت پلاژ مرکزی قو سلمانشهر در ضلع شمالی میدان امام خمینی (ره) _ مدیریت پلاژ ساحلی جمشید آباد واقع درمحله چشمه ضلع شمالی _ ۰۹۱۲۳۷۷۲۸۳۶

۰۹۱۱۳۹۱۰۰۵۲

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا