پیشنهاد سردبیرتابلوتبلیغاتمصاحبه

مهارت مثال زدني دختر هنرمند در هنر ناشناخته دات ماندالا

پايگاه اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام:
دات ماندالا عنوان يك رشته هنري است كه به نوعي زيرمجموعه يا زيرشاخه دو رشته هنري نقاشي و نقطه به حساب مي‌آيد و هنر ناشناخته‌اي است که يك دختر هنرمند و خلاق گيلاني در آن تبحر و مهارت ويژه‌اي كسب كرده است.
سمانه چناري كه در روستاي نوشر لشت‌نشا از توابع شهرستان رشت سكونت دارد در مصاحبه اختصاصي با «پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام» درباره اين هنر توضيحاتي داد.
وي گفت: «دات ماندالا» واژه‌اي با ريشه هندي است ماندالا به معنی دایره و دات همان نقطه كه بر نوعي هنر تلفيقي نقاشي – نقطه دلالت مي‌كند. در واقع اين هنر چيدمان ماهرانه نقطه‌ها به گونه‌اي است كه مناظر و اشكال متفاوتي خلق شود.
اين دختر خلاق و خوش فكر افزود: با اين هنر مي‌توان تابلوهايي زيبا خلق نمود.
سمانه چناري همچنين اظهار كرد: چيدمان نقطه‌ها را روي هر سطحي مي‌توان انجام داد و من معمولاً روي بيس‌هاي سفال و چوب اين كار را در سايز و ابعاد مختلف انجام مي‌دهم.
وي در همين حال خاطرنشان كرد كه: بشقاب های سفالی در سايزها از 1۵ سانت تا 35 سانت است كه 35 سانت بزرگ‌ترين سايز اين هنر محسوب مي‌شود. البته روی چوب میتوان اندازه های بزرگتر کار کرد.
وي همچنين اضافه كرد: بخشي از كارهاي من، در قالب حجمي مثل قندان،‌گلدان و جاشمعي و بيس‌هاي مشابه ديگر انجام مي‌شود كه عمدتاً براي تزيين دكوراسيون منازل و تزیینات دفاتر كاربرد مصرفي دارد.
سمانه چناري درخصوص مخاطبان اين هنر نيز گفت: مخاطبان از هر طيفي كه علاقمند به هنر باشند، هستند كه براي معرفي اين هنر پيج اينستاگرام تحت عنوان «گروه هنري سما» راه‌اندازي كرده‌ام.
وي كه دانش‌آموخته‌ي رشته حسابداري است گفت: خود نيز از دیدن هنر نقطه کوبی در بازارهای سنتی گیلان و فضای مجازی با اين هنر آشنا و به آن علاقمند شدم.
سمانه چناري در پايان گفت: اعضاي فاميل، دوستان و آشنايان، سفارش‌هايي به من ارجاع مي‌كنند كه بيشتر به صورت تابلوي ديواري (ديواركوب) است و تصاوير متنوعي را شامل مي‌شود. برخي از اين افراد؛ سفارش‌ها را پس از تحويل گرفتن با خود به خارج از كشور مي‌برند.
.
نشاني: گيلان – لشت‌نشاء – روستاي نوشر – كوچه دكتر محمدمعين – پلاك 400 و پيج اينستاگرام گروه هنري سما :
noghte_noghte_

تلفن: ۰۹۳۸۴۳۲۶۸۶۴
آدرس: گیلان خشکبیجار روستای نوشر،چهارراه مسجد کوچه دکتر معین پلاک ۴۱۱

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا