پیشنهاد سردبیرتابلوتبلیغاتمصاحبهمطالب ویژه

مشتريان هليم محمد را به لحاظ كيفيت و طعم و مزه بي‌همتا مي‌دانند

سایت اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام:
هليم ازجمله خوراكي‌هايي است كه تقريباً در تمامي استان‌ها و مناطق مختلف كشور طرفدار دارد و در استان گيلان كه به تنوع چشمگير و كم‌نظير در خوراك مشهور است، هليم نيز طرفداران پروپا قرصي دارد.
هليم در شهرهاي استان گيلان عمدتاً با شكر ميل مي‌شود معذالك در برخي استان‌ها و شهرها اين خوراكي مغذي را با نمك و يا خالص (بدون شكر و نمك) مورد استفاده قرار مي‌دهند.
در استان سرسبز گيلان و به خصوص در كلانشهر رشت كه چند سال قبل عنوان شهر خلاق خوراك در سطح جهاني را به خود اختصاص داد، با توجه به نياز و تقاضا واحدهاي هليم‌فروشي متعددي در محلات و خيابان‌هاي مختلف شهر داير و فعال هستند. بيشتر اين واحدها در كنار هليم، آش شله قلم‌كار نيز طبخ و عرضه مي‌كنند و اين دو خوراك (هليم و آش شله قلم‌كار غالباً به عنوان وعده صبحانه و شام مصرف مي‌شود.
هليم، با يكسري مواد اوليه ساده و در دسترس پخت مي‌شود، اما فرآوري و به عمل‌آوري ماهرانه و متبحرانه اين مواد تعيين‌كننده كيفيت، طعم و مزه هليم است.

در ميان واحدهاي متعددي كه در سطح كلانشهر رشت به طبخ هليم مشغول هستند، تعدادي از واحدها به لحاظ كيفيت و طعم و مزه عالي، از جايگاه خاص و مشتريان بيشماري برخوردار هستند.
بدون شك هليم محمد در اين عرصه، جايگاه ممتاز و معدل بالايي دارد. مكان اين واحد در نقطه‌اي از شهر واقع شده كه حداقل دو تا سه واحد هليم‌فروشي ديگر نيز استقرار دارند، اما هر رهگذري كه از اين نقطه (خيابان) عبور كند؛ انبوه جمعيت را در مقابل هليم محمد مشاهده مي‌كند كه در صف نوبت دريافت هليم انتظار مي كشند.
با توجه به اينكه در تعطيلات اخير؛ مسافران زيادي از استان‌هاي ديگر كشور به گيلان و رشت سفر كرده‌اند، شماري از افراد منتظر در صف جهت دريافت هليم را اين مسافران تشكيل مي‌دهند.
يكي از اين افراد كه به همراه خانواده خود به رشت سفر كرده و به گفته‌ي خود اين اولين سفر او به استان سرسبز گيلان است. در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه پرسيد به چه دليل هليم محمد را انتخاب كرده؛ گفت: هليم اين واحد كيفيت و طعم و مزه بسيار عالي دارد كه مشابه آن را تاكنون مصرف نكرده بوديم. اساساً در هنگام مصرف اين هليم به خوبي مي‌توان كيفيت بالاي مواد اوليه‌اي كه در آن به كار رفته به خصوص گوشت را كاملاً احساس كرد.
اين مسافر همچنين رشت را به لحاظ آب و هوايي معتدل و بسيار دلپذير دانست و گفت: مردم اين شهر مهمان‌نواز؛ بافرهنگ و خونگرم مي‌باشند كه در برخورد با مسافران با نهايت احترام و خوش‌رويي رفتار مي‌كنند.
وي در همين حال گفت كه هنگام عزيمت به گيلان؛ با ترافيك سنگيني در محور رودبار – منجيل روبه‌رو شده اما در سطح شهر رشت ترافيك روان بوده است.
او اضافه كرد: به اميد خدا در نظر داريم به همراه اعضاي خانواده به برخي شهرهاي ديگر استان نيز سفر كنيم كه شنيده‌ايم هر شهر اين استان از جذابيت‌هاي طبيعي و مكان‌هاي ديدني زيبايي برخوردار است.
مرد ديگري كه در صف نوبت دريافت هليم بوده؛ به پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام گفت: هليم محمد از ديرباز مقبوليت و محبوبيت خاصي نزد عموم شهروندان رشتي دارد، به طوري كه آوازه آن از شهر رشت هم فراتر رفته و از گوشه و كنار استان و حتي كشور افرادي كه به رشت سفر مي‌كنند، ميل كردن هليم محمد را در برنامه خوراك و تغذيه خود دارند.
وي افزود: به خوبي مشخص است كه روغن و گوشت و ديگر اقلام مصرف شده در هليم محمد از بهترين انواع و مرغوب‌ترين برندها است كه با فرآوري ماهرانه به هليمي خوش مزه و سالم و لذيذ تبديل مي‌شود.
اين مشتري هليم محمد همچنين خاطرنشان كرد: برندهاي ديگري از هليم در سطح شهرستان رشت از قديم‌الايام شهرت دارند؛ اما هليم محمد مخصوصاً در سال‌هاي اخير؛ به لحاظ كيفيت و طعم و مزه عالي بي‌همتا ارزيابي مي‌شود.
نشاني: گیلان _رشت – ميدان فرهنگ _ اول خیابان پرستار _
تلفن سفارشات: 09113375014

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا