پیشنهاد سردبیرفرهنگی

مدیر مجموعه گردشگری: زیبایی بِکر منطقه توریستی و گردشگری و تالاب سوخته کوه اولویت گردشگران باشد

به گزارش آوای سبز، رضا اسماعیلی ، مدیر گردشگری و توریستی تالاب های سوخته کوه لاهیجان با بیان اینکه این روستا با داشتن ۲۲۰ خانوار، ۶شهید ، حدود ۳۰ و چند نفر جانباز و یک مفقودالاثر در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را تقدیم کرده و چون شغل کشاورزی چای در این منطقه از بین رفته است اظهار کرد: این تالاب به تمام اهالی روستای سوخته کوه تعلق دارد و همگی ذی نفع می باشند، جهت ایجاد شغل برای جوانان از جمله تدابیری که اتخاذ شد بدون گرفتن هزینه از ارگان و سازمانی و به همت همین مردم در روستا جاده سازی کردیم و پایگاه هایی زده شد که گردشگران به‌خصوص در ایام عید و تعطیلات مراجعه می‌کنند و شلوغ هم می شود و از هوا و فضای اینجا بهره و لذت می برند و ما هم تا جایی که امکان دارد در خدمت مسافران هستیم و امرارمعاش مردم منطقه هم تامین می شود.

وی افزود: از حدود سه سال قبل با همت اهالی روستا این فضای توریستی گردشگری محیا شد. امکانات از جمله آب و گاز و برق هنوز به درستی به دست این اهالی نرسیده است.
اسماعیلی با اشاره به مهمان‌نوازی اهالی روستا گفت: مردم روستا حتی برای رفاه حال مسافران منازل خود را در اختیار مسافرین قرار می دهند که از همین طریق اشتغالزایی هم صورت گرفته است. که البته در اینجا مکانی جهت سرو غذا هم وجود دارد که در خدمت مسافران است.
مدیر گردشگری و توریستی تالاب های سوخته کوه لاهیجان با اشاره به زیبایی های این منطقه خطاب به مسافران اظهار کرد:
فاصله روستای سوخته کوه حدود ۴الی ۵ کیلومتر با شهرستان لاهیجان است و در جنوب لاهیجان ودر جاده سیاهکل قرار دارد. از تمامی هموطنانم دعوت میکنم در صورت امکان به این روستای زیبا، توریستی و گردشگر پذیر سفر کنند، چرا که کافیست یکبار این منطقه را ببینند و آنوقت است که دلباخته این مکان می شوند.
وی درخصوص پیشینه روستای سوخته کوه گفت: این منطقه بِکری است که علاوه بر تالاب، درختان جنگلی فراوانی نیز دارد و یک مساحت ۱۰ هکتاری را شامل می شود. اولین روستایی که در جنوب لاهیجان پیدایش یافت روستای سوخته کوه بود. در سال ۱۳۱۹ اینجا مدرسه داشت و چندین دهنه مغازه فعالیت می کردند که بعدها بعلت نداشتن شغل بازارچه اش از بین رفت که امیدواریم بتوانیم مجدد احیا کنیم.
اسماعیلی خطاب به مسئولین افزود: ضمن دعوت از مسئولین محترم به روستای سوخته کوه، صحبت ما با مسئولین بخصوص استاندار محترم رسیدگی به مشکل آب و گاز و برق این روستا است چرا که در صدمتری این مکان گردشگری این نعمات وجود دارند ولی ما هنوز از این نعمات بی بهره هستیم و اگر بصورت شبکه ای آب و گاز و برق به این مکان منتقل شود ما نیز برای پیشبرد اهدافمان موفق تر خواهیم بود.

آوای سبز آرام در گفتگو با برخی از مسافرین جهت معرفی این مکان گردشگری و توریستی نشست که در ادامه می خوانید:
آوای سبز: ضمن معرفی خود، جهت معرفی این منطقه چه پیشنهادی به مسافرین دارید؟
مسافر: محمد راد از کرج هستم، اینجا مکان بسیار عالی و بکری است که از طریق دوستان با این منطقه زیبا آشنا شدیم، اینجا بسیار زیبا و تمیز و با مردمانی مهمان‌نواز است و به مسافران و گردشگران پیشنهاد می کنم با مراجعه به این روستا و منطقه هیچ گاه پشیمان نمی شوند و اکیداً خواهش می کنم که در این اماکن زباله ریخته نشود تا همینطور تمیز و زیبا باقی بماند.
آوای سبز: ضمن معرفی خود، جهت معرفی این منطقه چه پیشنهادی به مسافرین دارید؟
مسافر: آقای منعم از لاهیجان هستم. این تالاب بسیار دیدنی و جذاب است و من هم دومین بار است که همراه مهمان هایمان که از شهرستان آمدند به اینجا مراجعه کردیم و لذت می بریم.این مکان در آخر هفته ها بسیار مورد بازدید قرار می گیرد و مسافرپذیر است. از پیشنهادات ما برای آبادانی بیشتر، آسفالت کردن جاده است که می تواند پذیرای توریست های خارجی هم باشد و هرچند که اهالی مهمان‌نواز هستند ولی ایجاد مهمانخانه برای بیتوته مسافرین مد نظر قرار بگیرد.
____________________________________________
آدرس : گیلان ،لاهیجان ،میدان سردار جنگل بطرف روستای گردشگری و توریستی سوخته کوه
شماره تماس:
۰۹۱۱۸۳۴۶۹۰۷
۰۹۱۱۱۴۱۱۰۵۴
انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا