اجتماعیپیشنهاد سردبیرچند رسانه ایفرهنگیمصاحبه

عليرضا جهانبخش جیرنده فوتباليست بااخلاق و آقاي گل لیگ هلند

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
عليرضا جهانبخش از فوتباليست‌هاي مستعد با آينده‌اي درخشان است كه هم‌اكنون در تيم ملي ایران به عنون کاپیتان و تيم‌هاي اروپایی توپ مي‌زند.
حاج رحيم جهانبخش پدر گرانقدر عليرضا در مصاحبه با تیم خبری آوای سبز آرام گفت :
عليرضا فرزند دوم من است كه از كودكي به ورزش فوتبال علاقه خاصي داشت و از آنجايي كه من خود نيز از دوستداران ورزش فوتبال هستم و در تيم محلات داماش و تيم جامع كارگري شهرصنعتي قزوين بازي مي‌كردم تا مرحله سوپرليگ استان هم ارتقاء پيدا كرده بود؛ عليرضا را تشويق كردم كه اين رشته ورزشي را به طور جدي ادامه دهد.
وي با بيان اينكه: عليرضا از كلاس پنجم ابتدايي استعداد خود را در رشته فوتبال نشان داد؛ افزود: نقطه شروع فوتبال عليرضا باشگاه پيام قزوين بود كه در عين حال در باشگاه پرشيان و تيم منتخب قزوين هم بازي مي‌كرد.
حاج رحيم جهانبخش اضافه كرد: روزي آقاي علي طهماسبي مربي تهراني عليرضا كه در عين حال استعدادياب فدراسيون فوتبال نيز مي‌باشد به من پيشنهاد كرد كه براي شكوفا شدن استعداد عليرضا؛ او را به تهران ببرد.
وي گفت: عليرضا در تهران استعدادهاي خود را هر چه بيشتر بروز داد و در تيم‌هاي نوجوان و جوانان بازي كرد و هر سال عنوان آقاي گل را به خود اختصاص داد.


پدربزرگوار اين فوتباليست با استعداد و با اخلاق اظهار داشت: آقاي علي‌دوستي هم كه هنگام تمرينات بازي مسلط عليرضا را ديده بود؛ او را براي تيم‌هاي جوانان و كاپيتان تيم اميد انتخاب كرد كه خيلي زود به تيم ملي دعوت شد.
وي با بيان اينكه: عليرضا به مدت سه يا چهار سال بين قزوين و تهران آمد و شد مي‌كرد؛ گفت: به دليل عشق و علاقه فراوان به فوتبال هرگز آثاري از خستگي در چهره عليرضا نديدم. و البته من نيز از هيچ حمايتي از وي دريغ نكردم.
حاج رحیم جهانبخش اذعان کرد : شروع فوتبال علیرضا از باشگاه پیام قزوین بود که با مربیگری : آقایان رسول اسفرورینی و سید محسن حسینی بود که بعداز سپری نمودن دو ، سه سال در این باشگاه در تیم منتخب استان قزوین انتخاب شد و پس از مدتی به باشگاه پرشین قزوین انتخاب شد و پس از مدتی به باشگاه پرشین قزوین انتقال پیدا کرد که با مربیگری علی طهماسبی مربی تهرانی دو سالی در آنجا بود و ایشان استعداد علیرضا را کشف کردند . آقای علی دوستی مهر سر مربی تیم ملی نوجوانان ، جوانان و امید های تیم ملی بود که علیرضا را دعوت کرد .در باشگاه داماش تهران که مالک باشگاه مرحوم خسروی بود به مدیر عاملی مهندس امیر عابدینی بود و آقای حسین حنیفی مربی جوانان داماش بود ، نقش خوبی در تقویت فوتبال علیرضا ایفا کردند که سپس از باشگاه نوجوانان و جوانان داماش تهران به تیم امید های داماش به مربیگیری علی گولیوند راه پیدا کرد و سال بعد به تیم لیگ دو داماش تهران به مربیگیری مارکال آقاجانیان که دستیار کی روش بود ، راه پیدا کرد و هم زمان به عنوان کاپیتان تیم ملی امیدهای تهران انتخاب شد که از سن 17 سالگی به تیم « ان – ای – سی » شهر نایمخن کشور هلند رفت سه سال در آن باشگاه بود که بعد باشگاه آزادآلکار هلند خواهانش شد و سه سال هم در آن باشگاه بازی کرد و بعد از آنجا به باشگاه برایتون انگلیس رفت . و بعد از سه سال به باشگاه فاینورد هلند برگشت که با حضورش پارسال قهرمان لیگ هلند شدند و امسال سومین سال هست که در این باشگاه بازی می کند . در ضمن دکتر ضرغام مهرگانفرد کارهای مشاوره ای آقا علیرضا را نیز انجام می دهد مثلاً کارهای مشاوره ای ، انتقال و انتخاب واحد درسی در دانشگاه پل تالشان رشت انجام می دهد و دکتر ضرغام مهرگانفرد استاد همان دانشگاه آزاد پل تالشان است و پسر عموی همسرم است .علیرضا جهانبخش اهل و ساكن روستاي داماش است كه به لحاظ تيم ورزشي، امروزه شهرتي در سطح ملي و بين‌المللي دارد.
حاج رحيم جهانبخش همچنين خاطرنشان كرد: عليرضا به موازات فعاليت در رشته ورزشي فوتبال از تحصيل غافل نماند و موفق به اخذ مدرك ليسانس شد و اكنون نيز دانشجوي مقطع فوق‌ليسانس است.
پدر عليرضا جهانبخش آنگاه از دعوت اين فوتباليست مستعد به باشگاه داماش كه مؤسس آن آقاي خسروي بوده و امير عابديني مديرعاملي آن را به عهده داشته؛ خبر داد و افزود: عليرضا هر هفته دو بار به مدت دو سال براي تيم جوانان و اميد تهران توپ زد و در فصل بعد عابديني به من گفت كه عليرضا شايستگي دارد كه به ليگ دو كشوري ورود كند. حاج رحيم جهانبخش اظهار داشت؛ عليرضا از 17 سالگي در داماش گيلان بود كه در واقع سكوي پرتاب او بوده و پديده ليگ ايران محسوب مي‌شود.
وي تاکید نمود : کشورهلند نگاه بي‌طرفانه‌اي به فوتباليست‌ها از مليت‌هاي مختلف دارد و به اصطلاح حق را به حق‌دار مي‌دهد.

گفتني است: عليرضا جهانبخش علاوه‌بر افتخار‌آفريني در رشته ورزشي فوتبال براي زادگاه، استان و كشور خود؛ همچنين در امور عام‌‌المنفعه مشاركت فعال دارد. او با هزينه شخصي كوچه و راه دسترسي منطقه زادگاه خود را بهسازي و آسفالت نمود و نيز در نظر دارد تمامي بلوارروستای داماش را آسفالت كند. در عين حال همزمان با اوج‌‌گيري و فراگيري ويروس مهلك كرونا؛ عليرضا نقش فعال و مؤثري در جمع‌آوري و اعطاي كمك‌هاي نقدي و غيرنقدي در قالب ستاد خيرين سلامت رودبار به عهده داشت. ضمن اينكه در كمك به آزادي زندانيان جرائم غيرعمد محبوس در زندان‌هاي رودبار و لاكان رشت هم نقش فعالانه‌اي ايفا كرد.
احداث چمن مصنوعي جيرنده طي دو مرحله و چمن مصنوعي پارك جيرنده؛ از ديگر اقدامات اين فوتباليست جوان و بااخلاق به شمار مي‌رود.
حاج رحيم جهانبخش همچنين رمز موفقيت عليرضا را حمايت خانواده و هوشياري و همت و پشتكار خود دانست و گفت: دست‌اندركاران و فعالان ورزشي فوتبال در تهران عليرضا را به عنوان گره‌گشاي زمين (فوتبال) مي‌شناسند و مي‌گويند هر جاي زمين بازي گره بخورد، عليرضا آن را مي‌گشايد. ناگفته نماند كه دكتر مهرگان مشاور زبده نيز نقش مهمي در موفقيت‌هاي ورزشي عليرضا به عهده داشته كه جا دارد از ايشان تشكر و قدرداني كنيم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا