پیشنهاد سردبیرتابلوتبلیغاتمصاحبه

صندوق قرض الحسنه امام رضا(ع) خاله‌سرا و ۵۷ بخش اسالم گامهاي ارزشمندي در اعطاي تسهيلات به قشرهاي كم‌درآمد برداشته است

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
صندوق قرض الحسنه امام رضا(ع) دهستان خاله‌سرا و ۵۷ بخش اسالم از قديمي‌ترين صندوق‌هاي قرض‌الحسنه در سطح منطقه و شهرستان به شمار مي‌رود كه تاكنون نقش مهمي در تأمين نياز افراد قشرهاي ضعيف و كم‌درآمد ايفا نموده و همچنان اين خدمات‌دهي ادامه دارد.
مديرعامل و هیئت مدیره صندوق قرض الحسنه رضا(ع) در مصاحبه اختصاصي با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام؛ ضمن اشاره به اينكه اين صندوق حدود چند سال بعداز پيروزي انقلاب اسلامي تشكيل شده؛ گفت: سنگ بناي صندوق قرض الحسنه امام رضا(ع) در سال‌هاي اول انقلاب اسلامي توسط جمعي از افراد خير و نوعدوست منطقه بنا نهاده شد كه من از همان ابتدا در هيأت امناء آن عضويت داشته‌ام.
حسن رحماني كه از چهره‌هاي متدين، خير و خوشنام در سطح منطقه شناخته مي‌شود، با بيان اينك طي سالهای اخير موجودي صندوق را به چهارصد ميليون افزايش داده‌ايم، افزود: اين در حالي است كه پيش از اين موجودي صندوق هشتاد ميليون تومان بود كه با رايزني و هماهنگي و پيگيري با افراد خير و نيكوكار موجودي صندوق را به ميزان قابل توجهي افزايش داده‌ايم.
>
مديرعامل صندوق قرض الحسنه امام رضا(ع) آنگاه با اشاره به اينكه اين صندوق تحت پوشش وزارت اقتصاد اسلامي است؛ گفت: اين وزارتخانه به لحاظ اداري صندوق را مورد حمايت و پشتيباني قرار مي دهد اما از حيث نقدينگي فقط افراد خير و نيكوكار منطقه؛ ياري رسان صندوق مي‌باشند كه پس از گشايش حساب در صندوق قرض الحسنه امام رضا(ع)، به آن كمك مي‌كنند و ما به افراد نيازمند تسهيلات قرض‌الحسنه پرداخت مي‌كنيم.
حسن رحماني گفت: اين صندوق به متقاضيان در قالب قراردادي كه منعقد مي‌شود تسهيلات براي درمان، تسهيلات براي امر مقدس ازدواج، تسهيلات براي مسكن و نظاير آن پرداخت مي‌كند.
وي با بيان اينكه «اهالي منطقه از عملكرد صندوق ابراز رضايت و خشنودي دارند؛ گفت: در گذشته وزارت اقتصاد اسلامي به ما تسهيلات 4 درصدي اختصاص مي‌داد كه ما همان مبلغ را به متقاضيان پرداخت مي‌كرديم. اما از مدتي قبل وزارت اقتصاد اسلامي نسبت به صندوق حمايت‌هاي گذشته را به عمل نمي‌آورد اين در حالي است كه ما براي افزايش موجودي صندوق و گسترده‌تر نمودن چتر حمايتي آن و اعطاي تسهيلات به شمار بيشتري از متقاضيان تاكنون با مركز و نيز نماينده مجلس (حاج آقا ياري) مذاكرات و رايزني داشته‌ايم كه اميدواريم اين رايزني‌ها و پيگيري‌ها به زودي نتيجه‌بخش باشد.!
وي گفت: بدون شك حمايت از اين صندوق حمايت‌هاي قشرهاي مستضعف و كم‌درآمد تلقي مي‌شود كه تسهيلات را بدون هيچ سودي اعطا مي‌كنيم و 4 درصد فقط به عنوان كارمزد براي منشي صندوق و هزينه‌هاي جاري لحاظ مي‌شود.

حسن رحماني كه از چهره‌هاي معتمد محل محسوب مي‌شود همچنين در هيأت اجرایی بر انتخابات بخش اسالم عضويت دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا