پیشنهاد سردبیرتبلیغاتچند رسانه ایحقوقیمصاحبه

شكرالله راميار وكيل پايه يك دادگستري نوشهر : مردم اختلافات جزيي را با دعوت از ريش‌سفيدان به صورت كدخدامنشي حل و فصل نمايند.

پايگاه اطلاع‌رسانی آوای سبز آرام:

در ادامه سلسله مصاحبه‌ها با برخي وكلاي زبده و متعهد در استان‌هاي گيلان و مازندران؛ اين‌بار پاي صحبت‌هاي شكرا… راميار نشستيم كه از وكلاي توانمند، متدين و اخلاق‌مدار در حوزه قضايي چالوس و نوشهر شناخته مي‌شود.

وي كه اصالتاً از اهالي مرزن‌آباد چالوس است در اين مصاحبه وكيل را بازوي قاضي در رسيدگي به پرونده‌ها و صدور آراي عادلانه خواند.

شكرا… راميار همچنين از رزمندگان دوران دفاع مقدس است كه سابقه 52 ماه حضور در جبهه‌هاي جنگ تحميلي را در رزومه خود ثبت كرده و نيز به مدت سه سال در اسارت نيروهاي بعثي بوده است.

اين وكيل زبده و متعهد در مصاحبه با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام گفت: با توجه به اينكه وكالت در كشور ما هنوز تخصصي نشده؛ بيشتر وكلا در حوزه‌هاي مختلف قبول پرونده مي‌كنند و من نيز در اين خصوص محدوديتي قابل نبوده و پرونده‌هاي كيفري، حقوقي، ثبتي، املاك و… را مي‌پذيرم اما به ندرت در پرونده‌هاي اختلافات خانوادگي ورود مي‌كنم چرا كه مخالف جدايي زوجين و فروپاشي خانواده‌ها هستم. البته در مواردي كه به اين باور برسم قبول پرونده اختلافات خانوادگي مي‌تواند به صلح و سازش منتهي شود؛ استقبال مي‌كنم. و همه سعي و تلاش خود را براي ايجاد صلح و سازش بين زوجين به عمل مي‌آورم.

شكرا… راميار در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه از علل و عوامل افزايش پرونده‌هاي خانوادگي در محاكم جويا شد؛ گفت: به عقيده من اختلافات خانوادگي عمدتاً به دليل مشكلات اقتصادي شكل مي‌گيرد و توسعه مي‌يابد. هرچند نبايد نقش عامل فرهنگي و اخلاقيات را در شكل‌گيري چنين اختلافاتي ناديده گرفت.

رزمنده دوران دفاع مقدس و وكيل پايه يك دادگستري آنگاه با اشاره به مزيت‌هاي حضور وكيل در پرونده‌هاي ارجاعي به دادگاه‌ها و محاكم خاطرنشان كرد: از آنجايي كه وكلا به قوانين اشراف و تسلط دارند با راهكارهاي قانوني كه پرونده را در مسير صحيح دادرسي قرار مي‌دهد، مي‌توانند كار قضات را در رسيدگي به پرونده‌ها سهل‌تر نموده و نقش مؤثر در استيفاي حقوق مشروع و قانوني موكل خود داشته باشند. اما افرادي كه بدون حضور وكيل، به طرح دعوي و اقامه شكايت و ارايه دادخواست اقدام مي‌كنند ممكن است در همان ابتداي كار با طرح نادرست عنوان دادخواست و يا اشتباهات ديگر كه ناشي از عدم اطلاع و آگاهي از علم حقوق است؛ با ايرادات شكلي و ماهوي پرونده خود از سوي قاضي مواجه شوند كه چنانچه در موضوعي ذيحق هم باشند، نتوانند حق خود را استيفا نمايند. و چنانچه دادخواست آنها مبرا از ايرادات شكلي و ماهوي هم باشد. در جريان رسيدگي به پرونده به خصوص در جلسه اول دادگاه به علت بي‌اطلاعي از مسايل و قوانين حقوقي بعضي موارد مرتبط با پرونده را بيان نكنند كه در نتيجه حكم صادره به نفع آنان صادر نخواهد شد چرا كه جلسه اول دادرسي به نوعي تعيين‌كننده سرنوشت نهايي پرونده محسوب مي‌شود. اما وكلا علاوه بر تسلط بر قوانين؛ با فن دفاع و استفاده متناسب مدارك و اسناد موجود در پرونده و استناد به ماده‌ها و تبصره‌هاي قانوني مرتبط با مدارك؛ حقيقت دعوي و محق بودن موكل خود را در محضر قاضي آشكار و اثبات مي‌كنند. كه از اينرو معتقدم وكلا بازوي قضات محسوب مي‌شوند.

وي افزود: در مجموع بايد اذعان نماييم يكي ديگر از مهم‌ترين مزيت‌هاي حضور وكيل در پرونده سرعت بخشيدن به روند دادرسي و جلوگيري از اطاله دادرسي است.

شكرا… راميار همچنين ابراز عقيده كرد: بهترين و كارآمدترين وكيل؛ ‌كسي است كه پرونده‌اي را قبول كند كه از قبل بداند انتهاي آن به چه نتيجه‌اي مي‌رسد. هرچند هيچ وكيلي نمي‌تواند با اطمينان به موكل خود اعلام كند كه نتيجه كار چه خواهد بود معذالك در ذهن خود مي‌تواند در اين خصوص ارزيابي داشته باشد.

اين وكيل متعهد و اخلاق‌مدار در پاسخ به درخواست پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام كه خواستار بيان خاطره‌اي خوش از دوران وكالت و رسيدگي به پرونده‌ها شد، گفت:

 

در پرونده‌اي كه در كلاردشت به من ارجاع شد پسرعمه و پسر دايي با يكديگر اختلاف داشتند كه دامنه‌ي اختلاف تا بدانجا كشانده شد كه با تهمت و افتراي يكي از طرفين؛ طرف مقابل با حكم اعدام مواجه و قرار بازداشت موقت براي او صادر شد! هنگامي كه من به پرونده ورود كردم ابهامات زيادي در آن ديده و موضوع را ريشه‌يابي و واكاوي كردم كه به اين نتيجه رسيدم كل موضوع براساس تهمت و افترا و پاپوش براي متهم؛ رقم خورده و در تحقيقات بيشتر دريافتيم اختلاف اين دو تن؛ ريشه در اختلافات قديمي خانواده‌ها دارد از اينرو با يافتن پدر شخصي كه اتهام كذب را مطرح كرده بود؛ موضوع را به طور جدي پيگيري و ايشان (پدر شخص مفتري) را ملزم به بيان حقيقت و شهادت نموديم كه نهايتاً حكم بر برائت

متهم (كه بي‌گناه در آستانه اعدام قرار گرفته بود) صادر شد.

وي در ادامه با مثبت ارزيابي كردن تعامل و همكاري قضات با وكيل، از زحمات و تلاش‌هاي بي‌وقفه قضات شريف و پرسنل خدوم دادگستري نوشهر و چالوس تشكر و قدرداني كرد.

شكرا… راميار آنگاه خطاب به عموم مردم توصيه كرد؛ با خويشتنداري و بالا بردن آستانه صبر و تحمل خود؛‌ از ايجاد اختلاف و نزاع پرهيز نموده ودر صورت بروز اختلاف سعي كنند موضوع را با گفتمان و با دعوت از افراد ريش‌سفيد فاميل؛ به صورت كدخدامنشي حل و فصل نمايند و از كشاندن اختلافات جزيي به دادگاه كه براي آنها هزينه و اتلاف وقت به همراه دارد؛ خودداري ورزند.

وي در پايان گفت: بيشترين اختلافاتي كه در اين شهرستان به تشكيل پرونده و ارجاع به محاكم كشانده مي شود؛ اختلافات ملكي، و بعد از آن كلاهبرداري است كه متأسفانه اغلب اين موارد توسط افراد غيربومي رقم زده مي‌شود.

آدرس : مازندران /  شهرستان نوشهر / خیابان شهید کریمی / کوچه بنفشه یک / شماره تلفن همراه : ۰۹۳۶۷۳۵۰۵۷۴

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا