پیشنهاد سردبیرحقوقی

دفاتر خدمات الكترونيك قضايي نقش مهمي در سهولت بخشيدن به امور مردم دارند

پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام:
با واگذاري بخشي از وظايف قوه قضائيه به بخش خصوصي كه تأسيس و راه‌اندازي دفاتر خدمات الكترونيك قضايي از دستاوردهاي آن مي‌باشد، امروزه انجام بسياري از امور حقوقي و قضايي آحاد ملت با شتاب چشمگيري انجام مي‌شود.
دفتر خدمات الكترونيك قضايي با كد 98325029 به مديريت آقاي اذن‌اله رضايي‌پور جولندان در تالش از جمله مراكزي به شمار مي‌رود كه مديريت و پرسنل آن با احساس مسئوليت و تعهد مثال‌زدني در انجام امور مراجعه‌كنندگان؛ فعاليت و خدمات‌دهي مي‌كنند.
مؤسس و مدير اين دفتر خدمات الكترونيك قضايي در مصاحبه اختصاصي با پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام با اشاره به اينكه بعداز سي سال خدمت در دستگاه قضايي و پس از مفتخر شدن به درجه بازنشستگي به تأسيس و راه‌اندازي اين دفتر اقدام نموده؛ گفت: در راستاي خدمات‌رساني به اهالي شريف تالش، از سالها قبل اين دفتر افتتاح و آغاز به كار كرد كه طي اين مدت خدمات شاياني به مردم تالش ارايه داديم.
وي با بيان اينكه اين دفتر؛ همانند ديگر مراكز مشابه ارايه دهنده بخشي از خدمات قضايي حقوقي قوه قضائيه – به مردم است؛ افزود: طبق قانون بخش‌هايي از خدمات دستگاه قضايي به دفاتر الكترونيك قضايي محول شده كه عمدتاً ثبت و ارسال انواع دادخواست شكواييه – لايحه – اظهارنامه – ثبت كليه دعاوي اعتراضي (واخواهي – تجديدنظرخواهي – فرجام‌خواهي – گواهي عدم سوءپيشينه و ثبت‌نام ثنا را شامل مي‌شود)
اذن‌ا… رضايي‌پور جولندان با بيان اينكه راه‌اندازي اين دفاتر به انجام امور حقوقي و قضايي مردم شتاب چشمگيري بخشيده است؛ افزود: تا قبل از راه‌اندازي دفاتر خدمات الكترونيك قضايي مردم براي هر موضوع ولو كم اهميت ناگزير از مراجعه به دادگستري‌ بودند كه اين امر ازدحام راهروهاي دادگستري و اتلاف وقت مردم و همچنين پرسنل و كارگران و قضات را به دنبال داشت. ضمن اينكه به علت همين ازدحام به امور مردم، در مدت زمان طولاني رسيدگي مي‌شد!
وي سپس با اعلام اينكه در حال حاضر 5 نفر در اين دفتر به طور مستقيم مشغول به كار و ارايه خدمات به مراجعه‌كنندگان محترم مي‌باشند؛ گفت: اين تعداد پرسنل جملگي داراي تحصيلات دانشگاهي در مقاطع ليساني و فوق‌ليسانس هستند.
مدير دفتر خدمات الكترونيك قضايي همچنين با بيان اينكه براي تأسيس تجهيز و راه‌اندازي اين دفتر از كمك و حمايت دولتي برخوردار نشديم، افزود: تمامي هزينه‌ها تاكنون از منابع سرمايه‌گذاري شخصي تأمين و پرداخت شده است!
اذن‌ا… رضايي‌پور در ادامه اعلام كرد:
در اين شهرستان سه دفتر خدمات الكترونيك قضايي فعال است كه طبق قانون بايد يك نماينده ثبت ثنا در دادگستري داشته باشند. از اين رو يكي از نيروهاي ما در همين رابطه در دادگستري مستقر مي‌باشد!
وي سپس در پاسخ به سوال پايگاه اطلاع‌رساني آواي سبز آرام مبني بر اينكه آيا تاكنون از تسهيلات بانكي استفاده كرده‌ايد؛ گفت: در چهار مرحله از دو شعبه بانك تسهيلات براساس كاركرد حساب شخصي و با نرخ بهره متعارف بانكي دريافت كرديم كه در راه‌اندازي و تجهيز اين دفتر هزينه شد.
اذن‌ا… رضايي‌پور كه در حيطه كاري خود به عنوان نمونه در سطح كشور معرفي شده؛ افزود: مسئولان مربوطه در بازديد از دفاتر خدمات الكترونيك قضايي، مي‌توانند باعث تشويق و دلگرمي مديران و پرسنل اين دفاتر شوند.

دفتر خدمات الكترونيك قضايي
كد دفتر 98325029
* ثبت و ارسال انواع دادخواست، شكوائيه، لايحه، اظهارنامه
* ثبت كليه دعاوي اعتراضي
(واخواهي، تجديدنظرخواهي و فرجام‌خواهي)
* گواهي عدم سوء پيشينه
* ثبت ثنا
مدير: اذن‌اله رضايي‌پور جولندان
آدرس: گيلان – تالش – ميدان امام علي‌(ع)
تلفن: 44230104 (013)
همراه: 09120803004

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا