اقتصادیپیشنهاد سردبیرمصاحبه

تولید چای درجه یک با دستگاه ابداعی خانگی !

آوای سبز: استاد حسن شعبانی از کارمندان اداره آب و فاضلاب بخش رانکوه شهرستان املش یکی از افراد خلاق سا‌خت دستگاه های کشاورزی است که اگر مورد حمایت مدیران مسئول قرار گیرد، می تواند گره ای از مشکلات و رفاه در بخشی از مراحل کشاورزی و در تولید محصول چای که یکی از محصولات بسیار مهم و پرکاربرد در زندگی روزمره ما ایرانیان است، به ارمغان آورد.
آوای سبز در گفتگو با حسن شعبانی سازنده دستگاه خانگی چای خشک کنی و مالش چای به شرح این خلاقیت می پردازیم
او به خبرنگار آوای سبز گفت: حدود ۲۰ سال کارمند اداره آب و فاضلاب هستم مغازه‌ای برای تعمیرات لوازم خانگی دارم و توانستم در همین مغازه دستگاه خانگی چای خشک کنی و مالش چای را بسازم تا خدمتی به همشهریانم بکنم. من با توجه به علاقه و پشتکاری که داشتم با ابزارهایی که تقریباً همه جا یافت می شود شروع به ساخت کردم این کار که به طور کامل از فلز است و تمام قطعاتش در بازار وجود دارد،این طرح را اجرا کردم.
کاربرد این وسیله آن است که به جای اینکه کشاورزان چایکار محصول چای خود را به کارخانه ببرند تا خشک کنند می‌توانند با این دستگاه و با هزینه کمتر خودشان در منزل انجام دهند. ساخت این دستگاه نیازمند پشتیبانی مالی است که در حال حاضر یک عدد از این دستگاه تولید کردم و چندین نفر مشتری دارم ولی سرمایه لازم برای ساخت مجدد و جوابگویی به مشتریان را ندارم و با توجه به اینکه قیمت ابزار آلات در بازار دچار نوسان است روی قیمت ساخت و خرید و مشتری اثر می گذارد و در حال حاضر از ۲۵ تا ۴۵ میلیون تومان قیمت گذاری می شود.
تا کنون کسی جز نشریه آوای سبز در خصوص اختراع این دستگاه با من مصاحبه و گفت و گو نکرده است. درخواستی که وجود دارد این است که ارگان های کشاورزی و مخصوصاً مدکاری مثل کمیته امداد و بهزیستی برای حمایت از مددجویان خود جهت خرید این ابزار آلات که سبب اشتغال برای مددجویان می‌شود اقدام کنند.
با این دستگاه چای مرغوب تر نسبت به تولید کارخانجات می‌توان تولید کرد چرا که هرچه چای در مالش کمتر باشد کیفیت بالاتری دارد و تولید با حوصله انجام می شود.
از مسئولین به خصوص حاج آقا صفری نماینده محترم شریف املش و رودسر در مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم که از این طرح ها و سازه ها حمایت کنند تا درآمد بین مردم بچرخد نه اینکه منتظر یک کارخانه باشند تا درامدزایی شود. همچنین از آقای حبیب جهانسازرئیس سازمان چای کشور تقاضا دارم که از من و کسانی که توانستند مثل من این دستگاه را درست کنند حمایت کنند تا اینکه هزینه خرید این دستگاه پایین بیاید و همشهریان توانایی خرید آن را داشته باشند که هر کس در خانه خودش یک کارخانه چای داشته باشد.
این طرح اگر دنبال شود به نفع تمامی کشاورزان چایکار است و هر کشاورز با خرید یکی از این دستگاه ها می تواند مراحل تولید چای را طی کند و به بازار عرضه نماید و دست واسطه ها را کوتاه کند
در واقع لازم است که دولتمردان با دادن وام به کشاورزان برای خرید این دستگاه از این طرح ها حمایت کنند.
*آدرس: آدرس :گیلان ،املش ،بخش رانکوه ،بلوار غدیر روبروی بخشداری ،خدمات فنی حامد شعبانی تلفن های تماس ؛۰۱۳۴۲۷۶۲۷۳۳و۰۹۱۱۱۴۵۶۶۰۴و۰۹۱۱۸۲۸۶۵۲۷

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا