پیشنهاد سردبیرفرهنگی

اختتامیه جشنواره ادبی ولگ در لنگرود برگزار می شود

به گزارش آوای سبز، اختتامیه جشنواره ادبی ولگ ویژه شاعران گیلکی سراو پارسی گوی همکار با موسسه خورشید گیل و دیلم از سال ۸۴ تاکنون با محورآثار منتشر شده در مطبوعات ،مجلات و پایگاههای خبری و کتب منتشرشده شعر فارسی و گیلکی محصول انجمن های ادبی در طی این سالیان برگزار می شود.

علیزاده مدیر موسسه بابیان این خبر افزود این جشنواره با مجوزوحمایت وزارت ارشاد ودر سطح استان گیلان در چند بخش برگزار می شود.

وی با بيان اينکه حوزه کتاب این بخش از جشنواره مربوط به انجمن های ادبی استان و کتابهای شعر گیلکی شاعران این حوزه است افزود: بخش تخصصی جشنواره در حوزه کتاب شعر فارسی در سطحی کلانتر در لنگرود در حال برگزاری است و اختتامیه آن در اول تیر در لنگرود خواهد بود بخش دیگری نیز با محوریت کتاب های منتشر شده شعر گیلکی از سال نود تاکنون نیز متعاقبا فراخوان و برگزار می شود.

علیزاده ادامه داد: اختتامیه بخش اخیر از جشنواره( شاعران همکار با موسسه از سال ۸۴، کتابهای انجمنهای ادبی و آثار چاپ شده در مطبوعات ) ساعت ۵ عصر پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ با معرفی برگزیدگان در شهر لشت نشا برگزار می شود۰

مدیر موسسه خورشید گیل و دیلم با بیان اينکه در این بخش از جشنواره از ده ها تن ازفعالان برگزیده عرصه شعر در گستره انجمن های ادبی استان و مولفان برگزیده کتاب شعر، تجلیل به عمل می آید اظهار کرد: از زمان فراخوان تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت، ۱۱۵ اثر به دبیرخانه ارسال گردید و ازاین بین ۵۰ اثر مربوط به اشعار چاپ شده در مطبوعات و مجلات ،۲۵ کتاب شعر گیلکی و ۴۰ کتاب شعر فارسی بوده است و آثار برگزیده هیات داوران در حوزه مجلات و رسانه ها ۸ اثر ،در حوزه کتاب شعر فارسی ۱۲ اثر ودر حوزه شعر گیلکی ۹ اثر می باشد. گفتنی است دراین بخش از جشنواره از چند خبرنگار برگزیده حامی شعر گیلان نیز تجلیل به عمل می آید.

وی درپایان افزود: بخش ویژه کتاب شعرفارسی ویژه گیلانیان مولف ساکن گیلان و سراسر کشور درهفته های آینده در لنگرود برگزار می شود.

انتهای پیام/

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا